Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

In januari 2015 werd op GeoCheck gemeld dat hun database werd gehackt en er 27.000 oplossingen van mysteriecaches werden buit gemaakt, alsook wachtwoorden.

5 maanden later verschijnt opnieuw een tekst op de website die dezelfde melding geeft als in januari. Echter is het vreemd dat het om net dezelfde tekst gaat!

Is de website opnieuw gehackt??? Zijn er wederom een hele hoop oplossingen (gecorrigeerde coördinaten) vrijgegeven???

Wie maakt gebruik van GeoCheck?

(artikel GEO-BREIN)

Geplaatst

Wij maken gebruik van GeoCheck. Voorheen als er problemen waren, kreeg je op je cachepagina het venster niet meer te zien waarmee je je oplossing kunt controleren. Nu is het venster gewoon actief.

Ook inloggen om te controleren of er oplossingen zijn ingediend, functioneert normaal.

Geplaatst

Alles lijkt inderdaad normaal te werken. Maar de melding baart me toch zorgen, al maak ikzelf geen gebruik van de GeoCheck coördinaten checker. Dit is nu de 2e maal op 5 maanden tijd dat ze "zogezegd" gehackt werden. Lijkt me vreemd. Je zou toch gaan denken dat wanneer men 1x wordt gehackt, men aan het werk gaat om de beveiliging op te drijven? Langs de andere kant kan alles gehackt worden als je maar de kennis hebt.

Zouden er nu werkelijk cybercriminelen het gemunt hebben op GeoCheck? En waarom enkel GeoCheck, terwijl er tal van andere checkers in omloop zijn? Heel veel vragen. :huh:

Ik denk dat iChicken ook eens de contactlink moet aanpassen, want wanneer je daarop klikt, kom je op de geocaching.com pagina uit waar je een nickname kan invoeren om op te zoeken, niet op zijn/haar profiel vanwaar je onmiddellijk een mailtje of bericht kan versturen. :P

Geplaatst (bewerkt)

.....Dit is nu de 2e maal op 5 maanden tijd dat ze "zogezegd" gehackt werden. Lijkt me vreemd. Je zou toch gaan denken dat wanneer men 1x wordt gehackt, men aan het werk gaat om de beveiliging op te drijven? Langs de andere kant kan alles gehackt worden als je maar de kennis hebt.

Zouden er nu werkelijk cybercriminelen het gemunt hebben op GeoCheck? En waarom enkel GeoCheck, terwijl er tal van andere checkers in omloop zijn? Heel veel vragen. :huh:

Wat heeft het bovenstaande met het onderstaande te maken? Als er geen verband is, zou het dan niet 'slimmer' zijn, om dat dan ook niet in hetzelfde stuk tekst/context te zetten?

Ik denk dat iChicken ook eens de contactlink moet aanpassen, want wanneer je daarop klikt, kom je op de geocaching.com pagina uit waar je een nickname kan invoeren om op te zoeken, niet op zijn/haar profiel vanwaar je onmiddellijk een mailtje of bericht kan versturen. :P

Misschien begint de hacker voor zichzelf, of wil hiermee de geoleaks contributie besparen, of wil 'gewoon' zijn data ( van januari ) updaten.

Het beveiligen van een internet site, is altijd een afweging van de kosten versus de data en het risico. Geocheck’er is volgens mij gratis, de data is niet wereldschokkend, dus zal de beveiliging ook wel ‘standaard’ zijn.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

.....Dit is nu de 2e maal op 5 maanden tijd dat ze "zogezegd" gehackt werden. Lijkt me vreemd. Je zou toch gaan denken dat wanneer men 1x wordt gehackt, men aan het werk gaat om de beveiliging op te drijven? Langs de andere kant kan alles gehackt worden als je maar de kennis hebt.

Wat heeft het bovenstaande met het onderstaande te maken? Als er geen verband is, zou het dan niet 'slimmer' zijn, om dat dan ook niet in hetzelfde stuk tekst/context te zetten?

Misschien begint de hacker voor zichzelf, of wil hiermee de geoleaks contributie besparen, of wil 'gewoon' zijn data ( van januari ) updaten.

Een verband is er wel degelijk. iChicken is namelijk de persoon achter GeoCheck. :thumbup:

Geplaatst

Zou het niet effectiever zijn om al jouw vragen met betrekking tot GeoCheck voor te leggen aan ... tromgeroffel ... GeoCheck?

Is ook gebeurd, maar nog steeds geen antwoord.
Geplaatst
...

Wie maakt gebruik van GeoCheck?

(artikel GEO-BREIN)

Naar mijn persoonlijke mening behoeft een duidelijk gesteld en eenduidig oplosbaar raadsel geen geochecker.

In een bijzonder geval van twijfel over of de opgeloste plek wel de juiste kan zijn volstaat m.i. een checksum voor de coördinaten.

Het aantal en de wijze van te volgen owner-gedachtenkronkels neemt slechts drastischer vormen aan sinds de introductie van online geocheckers, niet in de laatste plaats door checkers waar geen coords, maar een door de owner bedacht trefwoord in juiste vorm en spelling ingetypt dient te worden.

Geplaatst

Een checksum is inderdaad een goed idee.

Dat er vooraf op een of andere manier gecontroleerd kan worden of gevonden coördinaten juist zijn is geen overbodige luxe.

De meest eenvoudige raadsels leveren voor veel puzzelaars al problemen op, getuige het percentage foute antwoorden.

Als je dan controleert waar de antwoorden uitkomen, de cirkel waarbinnen de cache zou moeten liggen vaak ver overschrijdend, dan wil je de betreffende cacher een beetje tegen zichzelf in bescherming nemen.

Niet in de laatste plaats om te voorkomen dat deze bijvoorbeeld gaat zoeken op privéterrein.

Geplaatst

Als er een checker op de cachepagina staat, gebruik ik die bijna altijd. Het voorkomt onnodig gezoek en daardoor schade aan de omgeving. Zeker als een cache wat verder van huis ligt, ga ik graag meteen naar de goede plaats.

Geplaatst

als de co een duidelijke hint er bij plaatst dan zou je meteen weten of je wel of niet goed zit zonder de boel te moeten slopen

en als je dan toch bang bent voor beschadiging dan draai je je toch om en gaat verder met je leven

echte geocachers slopen niet, dus echte geocachers hoeven daar ook nooit bang voor te zijn

geotjekkers zijn voor stumpers, non-geocachers en puntjesjagers, echte geocachers kunnen ook genieten van alle onzekerheden die een cache tocht met zich mee kan brengen

Barny

• Top! 2
Geplaatst

Bij mij gaat het toch net iets verder dan zeker zijn van de locatie om niks te slopen. Ik los heel veel mysteries op, gewoon om ze op te lossen. Het merendeel ga ik zelfs nooit loggen. Een checker vind ik dan heel gepast om te weten of mijn gepuzzel correct was.

Geplaatst

maar brein, maar dat heeft niks met geocachen te maken, :)

ff tussendoor de banner die je plaatst bij de parel va de maand is een foto van parel van de maand jaargang 2014 :)

• Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...