Spring naar bijdragen

inbeslaggenomen cache's


barny

Aanbevolen berichten

Gast Yvonne (GOTCHA)

Probeer die amerikanen er maar van te overtuigen dat de plek goed is....

Waar ik nu echt nieuwsgierig naar ben is het verhaal, wie heeft de kist gevonden, hoe is ie bij de politie verzeild geraakt en wat doet Barny in het verhaal.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast buba&babu

nou dat bedoel ik ook er is ook geen mp gezien op het politie bureau, het was gewoon afgegeven alszijnde gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar Rondje Soesterberg was toch ook afgegeven op het bureau? Hoe kan iemand nu per ongeluk beide boxen vinden? En hoe komt de vinder aan Barny's 06-nummer?

Something funny going on, op de Verlaten Spot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is overigens verstandig geheel groene kistjes in te zetten.

Oranje betekent: munitie aanwezig.

Okay....

Dat moet je dan ook maar weten... Ik dacht, als ik een keer een cache zou plaatsen,

om de legergroene kist (als ik die zou gebruiken) oranje te schilderen, maar das dus niet handig?!

Dacht aan fluo oranje... :)

 

En ja, die Ami's zijn gewoon gestoord...

Ze zijn wel ernstig para(noia)... Ja, ook gezien in het licht van de huidige situatie... :D

 

Maar spannend schommelstoelverhaal voor later!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NOU BARNY WAAR BLIJF JE MET JE UITLEG!!!!!

 

:D  ;)  :wine:

Okay nog en x dan.

 

Achteraf denk ik te weten hoe het allemaal gegaan is

 

Bij mijn ontmaagdingpogingen werd ik constant in de gaten gehouden door een vliegtuig spotter (een grijze man in een donkere auto).

Voordat ik een poging gewaagd had om de kist uit de grond te trekken heb ik die man ingewijd in ons mooie spel.

Na een leuk gesprek met die figuur heb ik hen ook het logboekje laten zien en het uitleg formulier.

Hij vertelde mij ook dat hij er heel vaak stond om de vliegtuigen te spotten en omdat er niet zoveel gevlogen meer werd ook naar de vogels keek

 

Nu het hoe en wat.

 

Wij werden thuis opgebeld door de marechaussee dat "ik" :) gezien was bij de De Verlaten Spot.

Aangezien dat ik zelf aan het werk was troffen ze mijn meisje die kom al gelijk zeggen dat het waarschijnlijk om een cache ging en heb mij 06 doorgegeven.

Ik ,hard werkend, kreeg de zelfde marechaussee aan de lijn en kon toen zeggen dat het loos alarm was.

Afgesproken werd er dat ik teruggebeld zal worden door iemand die ter plaatse was.

Even later kreeg ik dus een persoon, waarvan ik het nummer al aan buba&babu gegeven heb, aan de lijn die inmiddels ook al het tweede kissie gevonden had.

Ik heb toen aangegeven dat ik door zal geven dat de kissie’s op het politie bureau op te halen waren.

Later heb ik die persoon nog teruggebeld om te verifiëren of het geen grap was van één of die gene

 

Nu alle dingen aan elkaar geknoopt

Ze ( wie “ze” is weet ik ook niet ) hebben iemand gezien die zich met het kissie verdacht gedroeg. Info van mijn meisje.

Ze zijn gaan kijken en hebben De Verlaten Spot gevonden

De spotter (die daar weer aanwezig was ) heeft tijdens ons eerste gesprek in zijn boekje mijn kenteken opgeschreven en dat doorgegeven aan ‘ze’.

Daardoor kwamen ze aan mijn nummer thuis en mijn meisje heeft mijn 06 doorgegeven

Toen is het balletje gaan rollen met dit als resultaat

 

En als buba&babu wil weten of het zo gegaan is kunnen buba&babu het 06 nummer bellen die ik hun gegeven heb

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt wel een ingewikkeld verhaal zo.  :D

 

Wat is me afvraag is of Barny hier geen problemen mee gaat krijgen. Dat is minder leuk en beslist niet om te lachen.

Er staat nu al sinds het telefoontje een donkere auto met 2 mannen erin bij barney voor de deur. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

WEDEROM EEN INBESLAGNAME BIJ SOESTERBERG!!!

 

Vanmiddag om 15:00u werd ik gebeld door Geoknarf, hij was op pad in de buurt van Soesterberg & Zeist.

Even daarvoor had hij de verlaten spot gedaan. (TB heeft hij in zijn bezit).

Net Als Barny een paar maanden terug werd hij later gebeld door de marechaussee, hij was gezien met zijn auto bij “een verdacht pakket” wat ze nu aan het onderzoeken waren, of hij iets wist over de inhoud. Na een korte uitleg verzocht men hem om ter plaatse te komen.

Het volgende is niet overdreven: voertuigen met zwaailichten, dagrecreanten die ondervraagd werden, het kistje nog op zijn plek, afgezet. Nadat hij bevestigde dat hij dat kistje kort daarvoor geopend had en dat de inhoud ongevaarlijk was mocht hij hem zelf openen.

Het kistje is daarna in beslag genomen. In het gesprek dat daarop volgde (voor het rapport) werd aangegeven dat dit nu de 2e keer is dat ze door ons (geocachers) een veiligheid-procedure hebben moeten opstarten, waarbij werkenlijk het vliegverkeer op en boven Soesterberg is stil gelegd. Geoknarf kreeg de vraag of hij kon vertellen of er nog meer van dit soort objecten bij de basis lagen, men vermoede er één bij het museum. Geoknarf vertelde mij dat het hem het beste leek, en in belang van de sport om maar open kaart te spelen, en bevestigde dat er één vlak bij het vliegtuig lag (verlaten vliegtuig). Er werd meteen gezegd dat ze die gelijk gingen zoeken. Geoknarf heeft het voorstel gedaan dat hij ze het zoeken kon besparen door hem zelf weg te halen. Daarmee is ingestemd, al wilde men het object en inhoud wel inspecteren.

 

In de preek die volgde werd aangegeven dat wij met onze hobby moeten accepteren dat in deze gespannen tijden dit niet kan, niet op en niet nabij elk militair object. Ze hebben Geoknarf daarna laten gaan met de opdracht om zijn mede hobbyisten er van op de hoogte te brengen dat bij een volgend incident de onderste steen boven komt, en dat er echt iemand voor de kosten gaat bloeden!

Geoknarf is (nog niet) lid van het forum, en verzocht mij dit verhaal vast te plaatsen. Zijn logs zien jullie vanavond verschijnen.

 

Hij neemt zelf contact op met Hawkeys, hij heeft voor hem de gegevens van de personen die hij gesproken heeft, zij hebben aangegeven graag een contactpersoon te krijgen om met hem te kunnen overleggen bij nieuwe incidenten, en over waar de grenzen liggen. (al moet dat niet moeilijk zijn, de regels over militaire objecten van de .com zijn duidelijk.)

 

Geoknarf gaf aan met respect te zijn behandeld, toen hij vroeg of hij een foto mocht maken van het busje ter plekke deed men daar geheel niet moeilijk over. Ik denk dat die foto wel bij zijn log zal staan.

 

Mijn conclusie; of we willen of niet, cahces dicht bij militaire terreinen geven vroeg of laat problemen, en de volgende keer zou het wel eens minder prettig kunnen aflopen voor de plaatster en de toevallige hunter op het moment dat het fout gaat.

 

Bericht geplaatst in overleg met Geoknarf.

 

Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kootwijkerzand, is dat ook (nabij) militair terrein?

Zo ja, dan gaat mijn cache daar dus ook weg.

Als je de pech hebt dat hij boven een aardgasleiding !! ligt of boven zo'n "geheime" brandstof leiding van defensie dan kun je het schudden...

 

Ik denk dat ik van de week mijn nog niet aangemelde cache op het binnenhof in DenHaag toch maar weer ga verplaatsen...... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er liggen caches op militair terrein. Althans er worden soms oefeningen gehouden en putjes geschept op een cache. Onder een cache... Skansen is ooit in een logboekje een note van een plaatselijke serg. tegengekomen.

In deze tijden zou ieder object toch gevaarlijk zijn.

Een stadion. Een brug te ver. Een mast te hoog. Misschien is het militaire terrein wel het meest veilig. Het was erg stil zonder vliegende wentelwiekjes. Het lijkt me niet dat hiervoor alles plat gelegd gaat worden.

Was SBS er niet niet met camera's. Die willen toch nieuws. Nieuws nieuws.

Blij dat Skansen dit niet heeft meegemaakt. ;)

Skansen is niet zo handig in de communicatie. Zou eerder denken dat het een grap is. :thumbup:

 

Ushi :crybaby:

 

Magnetische cache.

Treinstellen. :o

Straks mogen we ons niet meer verplaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook wat. Caches in een bos mag niet, boswachter boos. Caches nabij militair terrein mag ook al niet kalkemmertjes boos (zelf kalkemmertje geweest). De Veluwe is dus eigenlijk onmogelijk om te cachen :crybaby:

In de stad is ook al niet slim want zo'n verdacht pakketje kan een aanslag zijn op de winkelende mensenmassa. Bij monumenten mag ook niet want wie weet is dat wel weer een aanslag op ons nederlands cultuurgoed.

Wat een overgereguleerd k..land kan NL soms zijn. Maar flitsen vanuit een "geheim" kastje mag dan weer wel.

Jeeeeeeeemig, zet met koeieletters "SPELLETJE" en "NIET GEVAARLIJK" en plak een Ronald McDonald sticker op de cache, dan lijkt het me toch duidelijk dat het niet gevaarlijk is?

 

Ach, aan de andere kant, Hawkeyes heeft nu echt een makkie. 80% van de caches mag nu niet meer geplaatst worden...

 

Zo, ik ben het weer kwijt. Dat lucht op :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja hoor het was zeker weer mooi weer. trouwens ik dacht dat er weer toestemming was verleend, men werkt daar zeker langs elkaar heen. Volgende keer maar een cache plaatsen in 1 van de vele prullenbakken die daar staan opgesteld. Dat zoekt niet zo lekker als tussen de struiken maar het houdt de militaire politie wel scherp. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik van de week mijn nog niet aangemelde cache op het binnenhof in DenHaag toch maar weer ga verplaatsen...... :thumbup:

Dat is wel zo handig ja, Watje9 is al eens aangehouden op het binnenhof tijdens het geocachen :crybaby:

 

grts, Watje5 en Watje9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...