Spring naar bijdragen

inbeslaggenomen cache's


barny

Aanbevolen berichten

Gast Yvonne (GOTCHA)

Ik denk dat dit weinig te maken heeft met het mooie weer, maar alles met de terugkeer van de Chinook helicopters inclusief hun bemanning die twee maanden in Iraq waren geweest. De heli's zijn trouwens een stuk langer in Iraq geweest. Ik geloof dat de aankomst vanmiddag rond een uur of vier/vijf was.

Ik heb de discussie over deze cache goed gevolgd en snapte het al niet dat ie met toestemming geplaatst zou zijn. Volgens mij hebben we hier weer te maken met een overheid waarvan de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zoo... ik heb even zitten slapen afgelopen maanden. Zie nu pas deze discussie.

Nou uh... eens even denken volgens mij is er een klachtentelefoon voor vliegveld Soesterberg is dat niet wat..... dat we overlast hebben omdat onze caches vanuit de lucht bespied worden.

Nou ja alle gekheid op een stokje ik heb de mijne niet van het politiebureau opgehaald want ik heb geen kinderen en zie er ook niet onschuldig uit. Hoe moet dit nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het even in wijder verband te zetten:

'De toekomst van Geocaching na IX-XI'

 

Eerst gebeuren dingen in de USA.

Bijvoorbeeld de gearchiveerde cache: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...2a-48b76aa8e541

 

Maar zo sappig als het in de USA eraan toegaat met ontdekte verdachte dozen, is het nog niet bij ons.

 

"Police on Tuesday evacuated 18 Tustin homes and prevented parents from picking up their kids from a nearby day-care center after a neighbor noticed some people place what police considered a suspicious metal box on a Tustin greenbelt. Three blocks along Browning Avenue were cordoned off for about three hours."

"A member of the bomb squad placed an explosive device to detonate the offending object and BAM! "

 

Een bericht als " Het volgende is niet overdreven: voertuigen met zwaailichten, dagrecreanten die ondervraagd werden, het kistje nog op zijn plek, afgezet." geeft te denken. We hebben geluk gehad tot nu toe dat de autoriteiten in beide gevallen snel iemand te pakken hadden die tekst en uitleg kon geven en die een onschuldig niet-terroristisch gezicht had. Zo bleef de paniek binnen de perken en konden de veiligheidsdiensten oefenen en zich niet-overbodig voelen.

 

Er zullen in ons landje wel meer caches zijn die vanwege toegenomen dreiging (ja de angst-industrie is aardig op toeren de laatste tijd!, er zou heden sprake zijn van alarmtoestand 'oranje' vanwege de geplande plannen van een gearresteerde terrorist. (Hmm. klinkt niet erg logisch...) ) nu op plekken liggen die paniek kunnen zaaien bij onze veiligheidsdiensten.

 

Mijn cache 'Biertje' b.v. vlakbij een autosnelweg en het strategische object 'De Heineken Brouwerij'. Bier bevat alcohol wat in sommige geloofskringen niet gewaardeerd word en de vernietiging van een voorraad bier voor 14 dagen zal een ramp zijn voor ons land in deze warme dagen.

 

Een raadgeving voor nuskyn met "Ik denk dat ik van de week mijn nog niet aangemelde cache op het binnenhof in DenHaag toch maar weer ga verplaatsen...... " : leg de cache op dat eilandje in de Hofvijver. Dan kan het de bekendste cache (d.m.v. alarm-toestand) van Nederland worden, zeker als je tevoren even de parlementaire video-journalisten een seintje geeft dat er wat staat te gebeuren :-) In deze komkommertijd kan je best wel alle TV-journaals halen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF een serieuse vraag:

Kootwijkerzand, is dat ook (nabij) militair terrein?

Zo ja, dan gaat mijn cache daar dus ook weg.

Ik hoop niet dat je dit aan mij vraagt, ik ben de autoriteit niet. toch een reactie.

Maar ik denk dat je dit zelf best wel kan beoordelen, de caches waar dit topic over ging: Rondje Soesterberg, verlaten spot en verlaten vliegtuig betroffen caches die zo goed als tegen het hek laggen. Soesterberg mag dan officieel "verlaten zijn door de Amerikanen" in werkelijkheid is het een slapende basis waar Uncle Sam nog een aardige vinger in de pap heeft.

Dat lijkt me nogal een verschil met een natuurgebied, in gebruik door defensie als oefenterrein.

 

De cache kootwijkerzand ligt midden in de natuur ver van gebouwen en objecten. Laten we hopen dat zodra Remco contact met deze partij krijgt dat de grens die helaas getrokken zal worden caches als jou voorbeeld buiten schot houd.

 

Maar wie ben ik? Ik heb al na het incident met Rondje Soesterberg mijn twijfel uitgesproken over de 2 caches van vandaag, ben dus eerlijk gezegt niet verbaast dat dit gebeurt is. Ben net als de prof blij dat het nog zo afgelopen is. Ik had vanmiddag uitgebreid contact met Geoknarf, die zijn uiterste best heeft gedaan het verhaal zo onschuldig mogelijk over te brengen. Ik geloof dat hij toch met enige buikpijn terug is gegaan naar " de plek des onheil"

Uit zijn verhaal achteraf, komt mij over dat het al iets harder werd gespeeld als toen Barny enkele maanden terug daar stond.

Zoals de prof al aanhaalde; hij zal maar een wat oosters of zuidelijker uiterlijk hebben gehad...gelukkig is geoknarf geen groot zonaanbidder :thumbdown:

 

Als inmiddels enthousiast geocacher hoop ook ik dat dit incident geen heksenjacht ontketend, dus laten we er maar het beste van hopen, maar ook zeker allemaal eens kritisch naar de caches in de twijfelgebieden kijken. We zitten tenslotte niet op een voorpagina bericht te wachten toch? ;)

 

Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo bleef de paniek binnen de perken

Tja kweet niet.

Is de oplossing nu paniek beperken/voorkomen of is het logisch dat als er een alarmfase is dat daar nu eenmaal loosalarm bij hoort. En dat we niet moeten zeuren als er dus loos alarm is dat ligt dan toch niet aan het loze alarm: dat is nu eenmaal de consequentie van het verhoogd gealarmeerd willen zijn. Het is iets anders als e.e.a. met opzet gebeurd maar dat is hier niet het geval.

 

Wel heb ik zelf ook last van verhoogde gealarmeerdheid. Toen ik nog niet wist dat bij het verlaten vliegtuig een cash lag, reed ik daar en zag ik verdachte figuren (je verwacht daar geen wandelaars ofzo) dus ben ik een aantal keren langs gereden niet veel later moest ik hierom lachen omdat ik achter de cash was gekomen.

 

Goed/ Wat ik heb geleerd in ieder geval: ik doe alleen nog broodtrommeltjes verstoppen misschien dat dat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als inmiddels enthousiast geocacher hoop ook ik dat dit incident geen heksenjacht ontketend,

Nee hoor, wij heksen hebben bijna allemaal vakantie :angry:

Ennuh Yvonne de linkerhand wast toch de rechterhand :thumbdown:

:angry:

 

Het is me duidelijk dat heksen knap bijdehand zijn op dit tijdstip...zeker druk in de weer met je heksenketel voor een middenachtbrouwsel, Chief mag wel oppassen. ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast GeoHaesNL

Pfffoe zijn wij blij dat we de verlaten spot, die tijdens ons bezoek niet bepaald verlaten was, links hebben laten liggen. Stel je voor..... dan was GeoHaesNL een angsthaes geworden hahahaha :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team Kleijn

Inmiddels wordt onze hobby een aardige commercieele bezigheid. Niet zo zeer dat we er geld aan verdienen want dat willen we immers niet, wel dat we naast het cachen allelei activiteiten gaan ontwikkelen welke onze hobby beschermd. De duimschroeven worden steeds verder aangedraaid. Het toestemmingsvraagstuk wordt steeds zwaarder. Het loopt heel langzaam richting 'amerikaanse toestanden', nu roepen we nog nog met z'n allen 'Het is nog niet zo gek als in Amerika' (Zie verhaal van de Prof mbt Tustin).

 

De enige methodiek die je kunt toepassen is zo goed als je dat kan presenteren dat het spel wat we spelen absoluut zonder gevaar is. Dat eigenlijk iedereen in een kistje mag kijken, ook als je geen geocacher bent. Zelfs in het logboekje schrijven, echt helemaal geweldig. Wij zijn er van overtuigd dat we geen kwaad in de zin hebben, zelfs niet als we ons voor doen als heks, fee of kabouter.

 

De spanning voor de plaatsers wordt hoger, het maken van een leuke cache is primair het leuke, daar wil je je tijd in steken, de beloning daarvoor zijn de positieve logs die je van de cachers krijgt en het contact wat er zo ontstaat. Het approvingsproces wordt zwaarder, je kunt er niet met zekerheid meer vanuit gaan dat jouw inspanningen voor een nieuwe cache beloond wordt met een 'approved page' op geocaching.com, je zult je in de meest exotische krullen moeten draaien om maar te kunnen aantonen dat er ook maar NIEMAND zou kunnen zijn die enige vorm van bezwaar kan aantekenen tegen de plaatsing van jouw cache.

 

Dat vind ik heel erg jammer en dit neigt steeds verder dat de personen die de mooiste creatieve caches bedenken (omdat ze dat leuk vinden) dat niet meer doen, omdat ze geen zin in het geharrewar met grondeigenaren en andere ambtelijke molens willen hebben.

 

'Team Kleijn'

 

ps: niet zo zeer dat dit een oplossing is van ons probleem, wel iets waarover moet worden nagedacht zowel wij als cachers, als de dienstverleners zoals .COM en .NL, approver. Immers wat wij doen is absoluut niet gevaarlijk, nu deze boodschap nog op de goede manier aan de 'tegenpartijen' verkopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Virtuele caches hebben de toekomst, denk ik.

 

Geen verdachte pakketjes meer maar uh... wel nog steeds verdachte personen die op een plek heen en weer en weer terug aan het lopen zijn en toon dan zonder cache, waarin tenminste aantoonbaar onbenullige dingen zitten en een uitlegbrief, maar eens aan dat je een hobby hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Pagliacci

Slechts een simpele vraag....

 

 

Is dit niet allemaal te vermijden door doorzichtige (rubbermaid) bakjes te gebruiken. Ziet er niet militaristisch uit en is zoals eerder vermeld DOORZICHTIG…

 

Ik gebruik zelf bakjes wat ik heb gekocht bij de Blokker, ze zijn zelfs even groot als de veelgebruikte ammoboxen.

 

Soms vragen we om moeilijkheden, enkele weken geleden liep ik een cache, hiervan was de ammobox, die voorheen gebruikt werd voor de opslag en vervoer van explosieven. (stond er nog op welke type) Geheel onveranderd of anders gemerkt daar verstopt. De bekende oranje stikkers met EXPLOSIVE waren er zelfs niet afgehaald.

 

Niet verstandig :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook al eens in andere draadjes aan de orde geweest en dus geen nieuw idee, maar zou het niet slim zijn wat info op de buitenzijde te zetten, zoals "Ongevaarlijk. Spelkist Geocaching" + een (06-)telefoonnummmer van de eigenaar?

 

Dan kan men al aan de buitenkant zien wat e.e.a. inhoudt, of waar men info erover kan vinden. Verder zou ik in deze tijden inderdaad geen kistjes verstoppen bij militaire objecten, politiebureau's en winkelcentra. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...