Spring naar bijdragen

inbeslaggenomen cache's


barny

Aanbevolen berichten

De verlaten spot was met goedkeuring van de MP te soesterberg neer gelegd

Goedkeuring van wie; Dat lijkt me de vraag. Een diender die in een goede bui is en zegt dat het wel mag is natuurlijk toch wat anders dan toestemming van bijvoorbeeld de commandant. Nu lijkt mij dat je helemaal niet bij de Kmar moet zijn maar bij de eigenaar/beheerder van de grond en dat is (denk ik) de commandant van de vliegbasis. Dan nog schriftelijk en in afschrift naar de Kmar en dan klopt ie volgens mij, maar of dat ook gaat lukken :D ? Lijkt me een aardige uitdaging. Succes. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast buba&babu

oke ik citeer de diender "de spotplaats is er voor gemaakt om foto's te maken van de vliegtuigen die er opstegen en landen vanaf een veilige plaats zodat ze wel de vliegtuigen zagen maar niet de details dus waarom zou er geen cache kunnen liggen" het was trouwens een s.majoor.

we doen er niks verkeerd we gaan niet over een hek en er staan ook geen borden verboden toegang of iets dergelijks en trouwens in het bos ben je in het donker veel strafbaarder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een hoop gedoe om niks. Vandaag waren Narwal en ik op het (gratis) Luchtmachtmuseum bij Verlaten Vliegtuig. Allemaal luchtmachtmilitairen met martiale snorren daar, squadronmascottes als het beeld van een vuil kijkende hond en een grijpgrage eagle, blikkerende tanden geschilderd op straaljagerneuzen.

Maar als er een sjofele figuur wordt gesignaleerd met een doos vol knuffels durven ze al niet meer te vliegen. Als je de MP moet geloven. Ga toch weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij ook niet duidelijk wat Buba&Babu verkeerd zouden hebben gedaan.

 

De reglementen van Geocaching.com zullen wel voorzien in een verbod op het plaatsen van caches bij militaire objecten. Een regel waar je alle kanten mee uitkunt en die naar believen kan worden toegepast. Zo schijnt plaatsing van caches op militaire bases in Irak geen probleem te zijn. Maar hier in Soesterberg wordt de betreffende bepaling plotseling naar de letter toegepast om van eventueel gedonder af te zijn.

Volgens de cacheplaatsers is er toestemming van de MP. Maar kennelijk waren niet alle geledingen van de MP hiervan op de hoogte. En zoals al opgemerkt is het de vraag of de MP hierover iets te zeggen heeft. Hooguit kan er naar mijn idee sprake zijn van gedogen. Onduidelijk is waarom er vandaag is ingegrepen. Het lijkt erop dat er een enkele dagen lopend onderzoekje is geweest, met inbeslagname tot gevolg.

Wij vrezen, hoe graag we het ook anders willen zien, dat er geen toekomst is voor beide caches op deze plek. Geocaching.com heeft de regels voor plaatsing bij militaire objecten geactiveerd en zal daar vermoedelijk in deze gevallen niet meer van afwijken. En de vliegbasis en de MP willen na deze ontwikkeling waarschijnlijk geen geëmmer meer. Wellicht dat Buba&Babu bij het afhalen van de cache of bij overleg met de militaire autoriteiten nog lichtpuntjes ontwaren. Laten we het hopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onduidelijk is waarom er vandaag is ingegrepen.

Neuspeuteren word ook vervelend op gegeven moment. Elke beweging rondom is spannend...oke ze maken er wat spannends van. En jokken mag niet....die vliegtuigen hebben gewoon gevlogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Richting Veluwe dan wel op de Veluwe liggen ook wat dingen op plekken waar bivak wordt gehouden. Een s. heeft daar in een log geschreven dat hij het leuk vond tijdens zijn bivak te lezen over GC. Alles netjes terug gelegd.

Het bos was echter bezaaid met afval. Genoeg voor een Cache in Trash out... :)

Misschien kunnen wij militaire terreinen schoon houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barny heb jij naam van "vinder" ?

Een naam heeft hij mij wel gezegd maar dat is mij ontschoten :D maar ik heb wel een 06 van hem als buba&babu hem wil hebben kan ik hem wel ff doormeelen :)

 

Barny

 

 

Is net gebeurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Richting Veluwe dan wel op de Veluwe liggen ook wat dingen op plekken waar bivak wordt gehouden..

De halve Veluwe (waaronder veel opengestelde gebieden) dient als militair oefenterrein. Zie o.a. de stafkaarten. Hopelijk komen ze daar nooit achter bij geocaching.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De halve Veluwe (waaronder veel opengestelde gebieden) dient als militair oefenterrein. Zie o.a. de stafkaarten. Hopelijk komen ze daar nooit achter bij geocaching.com.

 

Nee. Daarom ook maar geen cache vermeld. In het weekend daar "cachers" op zoek naar patroon onderdelen. Zonder poeff :) hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast diamant

Ik denk dat het het mooie weer was. Beetje zoeken tussen wat heipollen, en ach zo veel heb je nu ook weer niet te doen als militaire politie; vraag me trouwens af wat er met de TB George W gebeurd is die ik zondag in Rondje Soesterberg heb gedaan. Is die ook af te halen in het politiebureau van Soest ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast buba&babu

over pak weg een uur weten we meer en ga ik met al mijn kinderen(4) 3 jongens en een meid waarvan 1 met hdhd een 1 met hdhdda naar het politie bureau in soest dan komen ze er wel achter(lol).

ga er zo heen en dan weten we meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast buba&babu

Nou ik ben bij de politie geweest en die heeft weer gezegt dat de cache gewoon weer op zijn plaats mocht en die van rondje soesterberg ook als hun maar over de oranje munitie sticker de geo stiker plaken die wij er wel over heen haden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...