Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De provocateur valt dus niets te verwijten en de gedupeerde moet zich maar wat toleranter opstellen? Wederom de omgedraaide wereld, zo typisch Nederlands dit slappe gedrag.

Geplaatst

Iedereen heeft zijn eigen achtergrond, het voorgeslacht heeft een niet te onderschatten aandeel in hoe wij denken. Zo was de grootvader van de vader van mijn moeder een mijnwerker die in Bunde nabij Maastricht woonde. Zijn broer was pastoor. Hoeveel zij hebben gevloekt weet ik niet, de één waarschijnlijk iets minder dan de ander. Misschien waren zij beiden wel een aanhanger van het creationisme, want Darwin had de evolutietheorie nog niet bedacht.

Vele eeuwen daarvoor hebben kruisvaarders huisgehouden in Azië. Of zij hebben gevloekt weet ik niet, maar misschien heeft één van hen gezegd: “Jeetje, alweer een moslim om zeep geholpen.” Jeetje kan echt niet, althans volgens mij.

De kloof tussen mensen die in een god geloven en hen die die godongelovig zijn zal nooit worden overbrugd. Een discussie zal dus zinloos blijken en blijven.

Geplaatst

Mag ik voorstellen om dit 'conflict' de wereld uit te helpen? Een medecacher suggereerde dat er misschien een rechtstreeks conversatie zou moeten zijn tussen pro en contra. Ik volg het hele ding nu al een tijdje en het blijkt dat er twee kampen ontstaan op twee verschillende platforms, die toch ook wel best wat gemeen hebben. In beide kampen wordt geroepen dat het andere kamp achter andermans rug om over het probleem bezig is (ik ben ook medeschuldig! :( ) en alsmaar meer mensen probeert te strikken voor zijn eigen gelijk. Wordt langzaam échte politiek! Aan de cache hoeft niks veranderd, dat is de beslissing van Groundspeak en is dus nu een keuze van de CO, maar wellicht is het wel een idee om tot een compromis te komen over toekomstige cache-publicaties, al is het maar om te zorgen dat duidelijk is waar over het algemeen de grens ligt, zodat niemand in de toekomst gaat provoceren en het vuur nóg hoger doet oplaaien! Wat betreft onderlinge beledigingen: In het heetst van de strijd zullen er inderdaad van beide kanten ongepaste dingen gezegd zijn, maar tenslotte zijn we geen kleine kinderen.

Laten we dit als volwassen mensen oplossen, zodat we weer in een positieve atmosfeer met deze mooie hobby verder kunnen!

Geplaatst

Eens met een volwassen benadering. Mijns inziens zou een reviewer hier moeten bemiddelen, maar dat schijnt juist het struikelblok te zijn. Kennelijk zijn die van hetzelfde caliber als de bedenker van de naam, als er al over nagedacht is. Ik denk dat ze slechts naar de pijpen dansen van GC. Communicatie is het niet het sterkste punt van GC. Maar dat is altijd zo geweest bij grote Amerikaanse bedrijven. Je krijgt nooit iemand te spreken die de verantwoordelijkheid neemt. En de reviewers hier zijn kennelijk zo slap om niet in discussie te gaan met de legger cq provocateur cq GC. Wat zijn we toch een heerlijk tolerant volkje als het onszelf maar niet aangaat. Wat een ander voelt, who cares.

Geplaatst

Godgeloeiende het idee, werd geboren door de komst van een kleinood in ons katholieke gezinnetje.

Niet dat we zo heel vroom zijn hoor maar spotten met welk geloof dan ook kan ons inziens echt niet.

Iedereen is daar vrij in en ik zal de laatste zijn die daar de spot mee drijft.

Het geloof opdringend aan de schoolpoorten van een van de kinderen bracht dit tot ons en al snel werd het idee tot godgeloeiende geboren.

Inmiddels als fervent cachers zien we overal cache behuizingen in, cache plekjes en alles gaat om in cache ideetjes zo ook dit kleinood.

Met veel voorpret zijn we begonnen aan de uitwerking van de cache en na publicatie volverwachting over de eerst logjes.

Wat er daarna gebeurde hadden we in de verste verte niet kunnen vermoeden.

Zeker omdat dit totaal niet onze bedoeling is geweest en dit niet eens in ons opgekomen is.

Zegt iets over onze naïviteit misschien maar zeker ook over anders denkenden in deze.

De wijze waarop er geanticipeerd werd op de cache deed alles in mij steigeren. (Ver)oordelen nog voor er een woord gewisseld werd met elkaar is dat hoe ons geloof, normen en waarden in elkaar steekt? Dan heb ik toch ergens iets gemist bij catechese.

Nog voor er een inhoudelijk woord met ons werd gewisseld vlogen de mails al richting reviewer.

Discussie ruimte werd daarmee direct afgekapt. Over en weer vlogen uiteindelijk verwijten en social media werd erbij betrokken.

Ja ook ik heb me hier schuldig aan gemaakt en steek de hand in eigen boezem door daarvoor mijn excuses aan te bieden.

Ik heb stof tot nadenken gekregen over mezelf en de to do,s and don´ts binnen de cache wereld zal daar zeker mijn lering uit trekken.

Uiteindelijk is de hele discussie door reviewers gestopt, besproken en het besluit daar zal ieder zich bij neer moeten leggen ook wij als het niet in ons voordeel was geweest.

Toch is dit moeilijk en blijft de quest om godgeloeidende van de cache kaart af te krijgen door gaan.

Aan een ieder die aanstoot neemt aan de naam weet in deze dat het niet onze bedoeling is iemand te beledigen te kwetsen in welke vorm dan ook.

Excuses als dit wel zo ervaren word. De naam is onlosmakelijk verbonden met het cacheprincipe en derhalve ook niet veranderbaar.

Enige stof tot nadenken in deze voor ieder die deze discussie volgt…..

Ergens in dit forum wordt de vergelijking met Charlie Hebdo binnen dit forum die getrokken naar ons toe. We drijven niet de spot met het geloof in welke vorm dan ook maar zullen ook niet zwichten voor de terreur die nu gevoerd word om ons(z)e cache het zwijgen op te leggen.

• Top! 6
Geplaatst

Goed dat de co hier wel reageert inplaats het eenzijdig afkappen van mailcontakt

Zo als ik al eerder hier heb laten zien dat mijn note op de cachepagina geheel niet gerigt was tegen de cache of tegen de co blijft het vreemd dat die als enigste is verwijdert,de betrokken revieuwer was het in eerste moment eens met het bezwaar maar onder druk van de overige revieuwers is hij totaal van mening omgedraait en hebben ze gezamelijk de groundspeak HQ wijsgemaakt dat de titel van de cache niet aanstootgevend kan zijn, waarop HQ die fantasie heeft overgenomen ,

De logjes over die cache geven mij ook de indruk dat het geen tradi is maar een stiekeme multy, maar aangezien de co de bedoeling en werking van de cache aan de revieuwers heeft uitgelegt zullen alle loggers het zoeken na de pussel oplossen wel verzonnen hebben,

#Toch?

Maar dat kan de co ook wel bevestigen

Barny

Geplaatst

Beste Barny

Ga verder inhoudelijk niet in op het cacheprincipe, stel voor dat je langs komt en hem gewoon gaat doen dan weet je verder genoeg.

Wil wel toelichten waarom write note verwijderd is. Een van onze listings is al eens eerder als open forum gebruikt ipv logjes te plaatsen.

Wij hebben toen besloten dat we write notes zouden verwijderen die onsinziens thuis zouden horen in een PM.

Dus vandaar dat die van jou eraf ging. Daarna volgde weer een write note en omdat inmiddels al mails ook naar reviewers waren gegaan hebben we besloten

er niks meer aan te doen en het uiteindelijk aan de reviewer over te laten. Was dus geen persoonlijke actie naar jou toe.

Geef je wel terug dat ik als katholiek opgevoede dame niet erg gecharmeerd ben van je woordkeuze, je insinuerende taalgebruik en je onrespectvolle bejegening.

Maar dat is subjectief dus een persoonlijk gevoel wat ik over houd aan deze interactie tussen ons beiden.

Vriendelijke groet Reinfox.

• Top! 1
Geplaatst

Op deze manier is het prettiger communiceren dan modder gooien en elkaar nét niet raken, waar ik (ik geef nogmaals toe! Sorry, sorry, sorry!) zelf ook de afgelopen dagen aan mee heb gedaan. Zo zijn we dus alweer een stapje dichter bij het oplossen van het probleem! Mijn respect daarvoor!

@Barny: Ik woon niet zo ver van de bewuste cache en mijn nieuwsgierigheid was gewekt, dus ik ben erheen gegaan tijdens mijn wandeling met de viervoeter. Ik kan bevestigen dat de cache te vinden is op de gepubliceerde coördinaten, het is dus wel degelijk een traditional. Wel moet je ter plaatse nog heel wat moeite doen om aan het logboek te kunnen, dus de beschrijving en/of het icoontje 'field puzzle' zou hier op z'n plaats zijn!

M.v.g.

Ruudje.S

Geplaatst

beste Reinfox

is voor mij allang goed, er zijn legio mensen zoals jij en toevallig moet ik er altijd tegen aan lopen

gelukkig hoef ik me nergens voor te schamen, of mijn excuses aan te bieden (excuses hoef ik ook maar zelden aan te bieden, behalve als ik het echt meen, dat in tegenstelling van vele mensen die beweren dat ze zich excuseren maar het totaal niet menen. ik heb een zolder vol van dat soort exusses)

ik sta namelijk 100% achter wat ik zeg of schrijf.

ik weet nu ondertussen wel hoe jij ben (ik mag dat hier niet opschrijven anders gaan mensen zeuren en krijg ik weer een ban van een paar weken) en ik heb er vrede mee

niet met de naamstelling van de cache, ik vind het nog steeds niet kunnen en ben nog steeds benieuwde wat de serieuze mensen bij HQ er zelf van vinden. dat is voor mij nog niet afgelopen.

de cache zelf zal ik ook met een andere naam hoogstwaarschijnlijk nooit bezoeken,

A omdat ik verwacht dat hij snel kapot is en met jou temperament zal het na een paar keer herstellen wel met grote verwijten naar jan en alleman het archief in duiken

B Hij is me te ver weg, ik kom helaas niet zo vaak in die mooie omgeving

C als ik de logjes lees hebben een hoop mensen toch wel problemen om alles op te lossen, ik zelf ben niet zo een hoogvlieger wat betreft dat soort ongein, ik acht de kans dan ook heel klein dat ik ooit het logboekje te pakken kan krijgen

D volgens de logjes zijn er erg veel prikkels, vind ik niet leuk om er tussen te kruipen, na verloop van tijd zullen die prikkels en de omgeving wel platgetrapt zijn, maar of de cache het zo lang uithoud weet ik niet zie A

ik geocache voor mijn plezier, ik verwacht zeker ook om de bovenstaande redenen dat ik geen plezier in jou geocache zal beleven, dan bezoek ik liever eentje waar de co wel de intentie heeft om alle geocachers te plezieren

Beste Ruudje.S

dank voor je verduidelijking dat de cache op het coord inderdaad bovenaan de pagina ligt,

ik zal wel eens een bezoeker vragen hoe de cache dan in elkaar zit, daar ben ik stiekem toch wel benieuwd naar :)

jammer dat de CO dat niet even kon vertellen maar haar temperament zat haar waarschijnlijk in de weg (en ja, dat is een aanname) :)

Barny

Geplaatst (bewerkt)

Ik ga een cache maken klein K u T kokertje onder een nep drol. Noem het dan ook kleinK u Tkokertjeonderstront. Naam slaat op wat ik gemaakt hebt toch?

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, er was echt geen andere naam mogelijk? Kijk ik ben geen heilige en ook bij ontsnapt er weleens een vloekje, maar ik ben me er wel heel erg van bewust dat ik vloek op dat moment. En over godgloeiend wordt nu gedaan alsof het heel normaal taalgebruik is. Mijn vraag aan de cache owner is dan ook, zie je zelf in dat het een krachtterm is?

bewerkt door stekelbaars
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...