Scoloo Geplaatst 9 april 2015 Auteur Geplaatst 9 april 2015 Na het hele gebeuren sinds publicatie van de betreffende cache gevolgd te hebben op zowel de cache pagina, diverse social media en dit forum kan ik niet anders doen dan me afvragen wat nu de uiteindelijke doelstelling is van de 'discussie' die naar mijn mening alleen door enkele tegenstanders van de cache in stand gehouden wordt. Ik noem het voor het gemak een discussie omdat dit in voorgaande reacties door posters zo benoemd wordt, maar de conversatie (ik noem het liever modder gooien) die hier plaats vindt lijkt in de verste verte niet eens op een discussie. Een discussie bestaat mijn inziens uit partijen die onderling feiten en/of argumenten in plaats van modder op en neer gooien, met hier en daar een stevige onderbouwing en heeft uiteindelijk een uitgangspunt waar meerdere partijen zich in kunnen vinden. De enige juiste oplossing in dit geval lijkt te zijn dat de cache verwijderd wordt door Groundspeak of dat de CO zijn/haar cache aanpast om het moraal te kietelen van degenen die zich aangedaan voelen. Wanneer dit niet gebeurt zal het gooien met modder aanhouden. Tot zover het uitgangspunt waar meerdere partijen zich in kunnen vinden ... Persoonlijk vind ik dat, vooral na een toelichting van de CO, er meer dan duidelijk uitgelegd is dat de cachenaam niet gekozen is om de grens op te zoeken of reacties uit te lokken. Sterker nog, er is aangegeven dat niemand kwaad heeft gezien in de gekozen naam, laat staan dat er iemand stil heeft gestaan bij het eventuele effect hiervan. Bovengenoemde wil zeggen dat er statistisch gezien nog veel meer mensen zijn die het werkelijk een bal zal jeuken of het woordje god in de vorm van een oude, verbasterde 'vloek' in de cachenaam voor komt. Er zullen in dit geval altijd twee kampen blijven bestaan, is het echt nodig dat een van de twee koste wat kost moet bukken voor de ander ? Waar is de traditionele tolerantie gebleven waar wij Hollanders wereldwijd zo bekend om staan ? Wat mij het meest steekt is de manier waarop hier door een select, waarschijnlijk al lang bestaand, clubje geocaching.nl forum members op een denigrerende manier word gesproken over en tegen de CO, terwijl niemand ooit persoonlijk kennis heeft gemaakt maar wel meteen een oordeel klaar heeft over de persoon en zijn/haar motieven. Tot mijn grote verbazing lijkt het voor mij erop dat mensen stellig schrijven dat de naam al dan niet met opzet gekozen is of gehouden wordt om te provoceren. De naam zal en moet veranderd worden want er worden hele bevolkingsgroepen gekwetst ... Kijk, dat noem ik nog eens keiharde feiten die vooral heel goed onderbouwd zijn. (Voor mensen die geen sarcasme kunnen lezen, dit was een stukje) Ondanks de vrijheid van meningsuiting vind ik niet dat iemand op basis van religie gekwetst mag worden, daarentegen ben ik ook van mening dat in dit geval gekwetst zijn door de betreffende cachenaam een keuze is. Als afsluiter wil ik nog even vermelden dat ik de betreffende cache bezocht en met veel plezier gelogd heb. Tijdens mijn bezoek had ik tijd genoeg om een boekje te lezen en ik kwam deze, misschien wel heel toepasselijke, spreuk tegen : "En oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden; verdoemt niet, en gij zult niet verdoemd worden; laat los, en gij zult losgelaten worden." Wauw! 1 dag niet gekeken en het draadje is ontploft. Als reactie op al het hierboven genoemde. Nee godslastering is niet verboden in ons land. Als is dat pas sinds kort. Net een goed jaar. Maar daar draait het hier niet om. Het is geenszins mijn bedoeling om met modder te gooien. Sterker nog, ik heb in dit geheel ook een fout begaan. Dit heb ik ook kenbaar gemaakt aan de co. En ook mijn excuses hiervoor aangeboden. Alleen krijg ik daar jammer genoeg geen reactie op. Het gaat namelijk om het volgende : Ik had de co eerst een persoonlijk mailtje moeten sturen voor de note aan. Dit heb ik niet gedaan en dit is niet erg netjes. Nadat ik de reacties van de co hier heb gelezen kan ik mij ook deels in zijn beredenering vinden. Maar..... de co geeft aan dat ze van plan waren de naam te veranderen. Waarom nu dan niet meer? Is het voor de co een principe kwestie geworden? Ten slotte. Ik kan geen feiten aandragen waarom niet deze naam. Het enige feit wat er is, is dat ik er aanstoot aan neem. Niet aan de co niet aan de betekenis van de naam. Nee. Enkel en alleen de naam zelf. Hierin Drenthe zijn ze ook niet vies van een vloek. En ook oude vloeken niet. Maar ook daar zou ik wat van zeggen. 2
Odlaniger Geplaatst 9 april 2015 Geplaatst 9 april 2015 zipje, ik kan mij niet herinneren dat ik ooit eerder een bijdrage van jou heb gelezen, maar beter één goed bericht dan eindeloos proberen je gelijk te halen. Ter verduidelijking mijn standpunt. Er is verschil tussen geloven en zeker weten. Vanwege mijn katholieke opvoeding ben ik wellicht bevooroordeeld. Van de pastoor die bijbelkennis gaf op de lagere school, ik was 10 jaar, kreeg ik een klap voor mijn kop omdat ik een stripboekje zat te lezen, Sjors en Sjimmie. Ik vond het niet interessant om te luisteren naar verhalen die ik niet geloofde. Jezus die water bij de wijn deed terwijl het toch nog te drinken was, over water kon lopen, een man die Lazarus was weer liet lopen toen hij weer nuchter was en de zee liet splitsen. Een week later overleed de pastoor aan een hartaanval en ik dacht, eigen schuld, je hebt jezelf teveel opgewonden. Reeds toen was ik meedogenloos. Wat de geestelijken verder hebben aangericht hoef ik niet te vertellen. Dat is het kerkelijke deel. Het liefdesverhaal van Adam en Eva. Het wordt Eva nog steeds verweten dat zij Adam heeft verleid met een niet te pruimen goudreinet. Toegegeven, zij had er beter een appeltaart van kunnen bakken, maar zij had nog geen oven ter beschikking. Adam en Eva hadden vier zonen, Kaïn, Abel, Seth en Charles. Slechts Darwin heeft de evolutie overleefd. Creationisme en evolutietheorie zullen blijven botsen. Theoretisch bestaan godslastering en Darwinlastering niet. Ik weet zeker dat ik niet geloof in een god, alhoewel ik geloof dat ik het niet zeker weet. Ik heb een probleem met de vraag wat er was voor de big bang.
keske27 Geplaatst 9 april 2015 Geplaatst 9 april 2015 . Er staat voor de duidelijkheid een PUNT! Ik ben klaar met dit onnozele lange draadje. Leer eens wat het woord RESPECT betekend! RESPECT voor een ieder dus!
barny Geplaatst 10 april 2015 Geplaatst 10 april 2015 wat stel jij dan voor keske? de groep die het onnodig vind om (verbasterde) vloekwoorden in een gezinsspelletje te inplanteren dat die groep dan het maar in stilzwijgen moet toelaten of de groep die vind dat vloeken gewoon mag, dat andere mensen niet zo moeten zeuren, een van de twee is dus niet tevreden, welke uitslag het ook gaat worden wat is een voor ieder respectvolle oplossing volgens jou? Barny
keske27 Geplaatst 10 april 2015 Geplaatst 10 april 2015 Beste Barny, Hetgeen wat ik wil voorstellen is dat er geen cachenamen gepubliceerd worden die op de één of andere manier mensen kwetsen!! Lijkt mij vrij duidelijk en behoeft verder geen uitleg... En de cache waar het nu over gaat is hier een voorbeeld van. Naar mijn idee deze cache per direct archiveren. Keske27
thex Geplaatst 10 april 2015 Geplaatst 10 april 2015 Je bent Reddeloosch, Redeloosch ende Radeloosch, Keske punt. 1
barny Geplaatst 10 april 2015 Geplaatst 10 april 2015 keske, maar wat nu als er maar 1 mens zich er aan stoort of 10,100, 10,000, waar ligt de grens? en wat als er een groep geocachers zich lekker gaan uitleven om 1 of meerdere andere cachers het leven zuur te maken, en elke keer er volop met overgave zich druk maken om (heerlijk anoniem) te zieken hoe weten de revieuwers dat? en wat als er overal opgeroepen word vergezelt met valse en verdraaide info om nog meer onwaarheden te verkondigen? Wat doe je daar tegen? wie spreek je aan? en als die door eveneens onjuiste info nooit geen juiste beslissing kan nemen? zo maar wat vragen over wat er de laatste tijd is gebeurt, Barny
no-name Geplaatst 10 april 2015 Geplaatst 10 april 2015 Nou, daar ga ik zeker niet over nadenken. Ik ga lekker cachen! Er zijn echt wel ergere dingen in het leven om je druk over te maken. Het is maar een spelletje, for god sake! 4
thex Geplaatst 10 april 2015 Geplaatst 10 april 2015 Stille hint in post #81, 15 april, fledermaus pause over, hoofdlamp ende fototoestel. Kort ende claer bewijs, van dat God de salicheyt werckt. 1
Barry Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 (bewerkt) Volgens mij vroeg Barny wat aan Keske, dus hou de loze uitlatingen lekker voor jezelf.No-name, jij had het een tijdje terug over koppigheid. Gebruik je wel eens een spiegel? En als je je hier niet druk over wil maken, waarom reageer je dan? Aandacht? Of mag het geen naam hebben?De kerel/vrouw waar het om gaat, die reageert niet eens meer, door principekwesties cq klein prikstokje of vrouwelijke snor. En als het om een beschaafd persoon zou gaan, zouden we deze discussie al helemaal niet gevoerd hebben. Zo simpel is het ook weer.Stelletje virtuele hypocrieten op dit forum, dat wel. En een groepje hielenlikkers. En in het echie zijn het allemaal de angsthazen die je onderweg tijdens de hobby wel eens tegenkomt. Bah! 11 april 2015 bewerkt door Barry
MarcoDomi Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Arme Barry. De wereld is vol nare mensen. Gets! Wil je mijn roze bril even lenen? 2
Team Aragorn Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Vind je daarmee ook makkelijker caches, Domi? Ja, dan graag!
MarcoDomi Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 :-) Helaas zit die functie er niet op Team Aragorn. Maar ik zoek graag dingen (uit) dus dat is niet erg.
no-name Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Volgens mij vroeg Barny wat aan Keske, dus hou de loze uitlatingen lekker voor jezelf. No-name, jij had het een tijdje terug over koppigheid. Gebruik je wel eens een spiegel? En als je je hier niet druk over wil maken, waarom reageer je dan? Aandacht? Of mag het geen naam hebben? De kerel/vrouw waar het om gaat, die reageert niet eens meer, door principekwesties cq klein prikstokje of vrouwelijke snor. En als het om een beschaafd persoon zou gaan, zouden we deze discussie al helemaal niet gevoerd hebben. Zo simpel is het ook weer. Stelletje virtuele hypocrieten op dit forum, dat wel. En een groepje hielenlikkers. En in het echie zijn het allemaal de angsthazen die je onderweg tijdens de hobby wel eens tegenkomt. Bah! Ha, ha, gewoon aandacht! En weer gelukt! Maar serieus; het is een beetje bedoeld als relativerende opmerking. Hoewel dat waarschijnlijk niet zoveel zin heeft bij de hier veelvoorkomende halsstarrigheid. Wel grappig dat notabene ik, na een enkele opmerking, wordt beticht van koppigheid. Maar zoals eerder gezegd, daar maak ik mij niet druk om.
thex Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Jouw koppigheid mag geen naam hebben . P.s. gelukkig snapt Keske wel wat Barry ontgaat. Maakt Barry niet zo geschikt voor geocachen, als je niets vind, hahahahaaa. 1
Aanbevolen berichten