RyuMike Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 Goedenmorgen mede cachers, Ik zelf vind nacht caches altijd wel wat hebben, lekker rustig, spannend want alles ziet er anders uit en het brengt dat kleine jongetje in me naar boven. Helaas is het aanbod hier om te huilen, dus ik wil het goede voorbeeld stellen. Nu vraag ik me af wat de gemiddelde bezoeker van een nacht cache graag doet, persoonlijk vind ik opdrachten tussen door leuk maar de meeste nacht caches die ik tot nu toe gelopen heb is volg het pad en thats it. Wat is jullie mening? Groeten, Michael
barny Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 gezien je profiel heb je zelf ook nog niet veel bijzondere nachtcache's bezocht lijkt mij de eerst advies wat ik je kan geven offer een paar nachten op en je heb meer antwoorden dan hier gegeven kan worden Barny
Heracross Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 Mijn voorkeur: 2-3 uur. 5-10 wp's overal een opdracht(je). Bos! waar is "hier"?
hoedinie Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 2-3 uur, goed te volgen pad. En tussendoor wat puzzels/opdrachten. Qua omgeving nog niet echt een voorkeur. Heb pas 2 nachtcaches gedaan en zou er best een paar meer willen doen.
technetium Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 Nadeel van een nachtcache in een mooie omgeving: Het is donker dus je ziet het niet. Bos of ergens anders buiten de bevouwing is goed. Je wilt niet bij mensen met je zaklamp naar binnen schijnen. Tc
J-Thread Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 Een echt afgelegen plek heeft de voorkeur. Als er in de buurt bewoning is of andere gelegenheden waar mensen nog wel eens 's avonds zijn voelen we ons toch enigszins onprettig.
snoopy and woodstock Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 Ik denk dat je verkeerd om denkt. Als je een goede nacht-cache wilt maken, moet je nadenken over unieke opdrachten die je uiteraard alleen in het donker kunt doen. Opdrachten die aan jouw fantasie ontspringen en zodoende de cache uniek maken. Je zal toch nooit aan ieders wensen kunnen voldoen maar wanneer je goede ideeën omzet in opdrachten komt de waardering vanzelf.
Helmine Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 Ik ga mee met de voorkeur van Snoopy and Woodstock, opdrachten die je alleen in het donker kunt doen. Ik heb al een aantal keer nachtcache gedaan waarvan de opdrachten bij daglicht vele malen leuker waren geweest dan 's nachts. En als het dan ook nog een nachtcache zonder reflectortrailtje in een 's nachts uitdagende omgeving is is dat helemaal geweldig. 1
Sivota Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 Ga eens na wat je zelf leuk vond bij zo'n cache (ik neem ten minste aan dat je ervaring hebt met het bezoeken van nachtcaches). Lees ook de logs nog eens na en zoek naar aanwijzingen van anderen wat ze leuk vonden. Dat kunnen goede inspiratiebronnen zijn...
hellsinki Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 een nachtcache in de trand van area 3530 (hellaas in archief) geniet mijn voorkeur. creaters of the night in reusel is ook een mooi voorbeeld van hoe een nachtcache kan zijn.
RyuMike Geplaatst 28 oktober 2014 Auteur Geplaatst 28 oktober 2014 Vele reacties hier, daarvoor mijn dank. Ik heb sowieso zelf al wat ideen in gedachten, maar hoe meer ideeen hoe beter want sommige zijn mischien op papier een leuk idee en in praktijk minder. @ barny, jij merkt iets op wat eigenlijk ik me derde zin al vermeld heb. Het aanbod is om te huilen, wellicht ben ik een wat mindere fanatieke geocacher die niet de gelegenheid heeft om voor een nacht cache richting groningen te rijden of omstreken. Het feit dat alle nachtcaches zo ver weg liggen is juist mijn beweeg reden dat ik er eentje wil uitstippelen voor andere geocachers zoals ik die niet ver kunnen en of willen reizen maar toch een cache willen doen. Als je graag puntjes komt rapen in verkeers borden dan raad ik je aan een dagje naar Rotterdam te komen dan kan je je zelf naar hartelust vermaken. @hoedini, ik heb er ook niet gek veel. Sommige normale mutlis heb ik snachts gelopen dat maakte het ook leuk maar dan moet dat wel kunnen natuurlijk. Als deze af is ben je van harte welkom @technetium Ik voel me zelf ook onprettig als het dicht bij huizen is, toch vaak bang dat de politie gebeld word haha @hellsinki heb je een GC nummer voor die cache?@Heracross het is hier nou eenmaal helaas een stadse omgeving, maar toch ligt hier achter mijn huis 5 minuten lopen een heel mooi park met heuvels op en neer (helaas wel verharde paden enzo) maar snachts kan je daar niet lopen zonder zaklamp zonder je nek te breken dus dat lijkt meen mooie plek. Als je heen en weer loopt op een stevig tempo doe je 40 minuten over. Verschillende paden dus niet een pad. Vaak heb ik gehoord van bezoek dat ze helemaal niet verwacht hadden dat ze zon stuk natuur konden vinden in zo'n stadse omgeving (buitenwijk rotterdam dat wel) @J-Thread er rijd heel af en toe een fietser er door heen, het is opzich best een dicht begroeid park maar het is natuurlijk ook maar net hoe laat je gaat. @helmine, jij vind reflectoren juist niet leuk begrijp ik? waarom niet? @sivota, logs lezen... goed idee niet gedaan om eerlijk te zijn. @snoopy, kan je een voorbeeld geven van opdrachten dat je gehad heb die alleen in het donker te doen waren. Ik heb alleen opdrachten gehad die je ook wel over dag kon doen alleen de reflectoren zelf vinden is lastig overdag. Maar de opdrachten tussen door waren projecties of vragen. Er zat wel een spannend verhaal in dat vond ik erg leuk.
Helmine Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 Ik heb een aantal nachtcaches gelopen die enkel een nachtcache waren door het reflectortrailtje. Als dat zo is kan je er beter een mooie multi over overdag van maken. Dan kan je ook nog van de omgeving genieten. Los daarvan, een reflectortrailtje is niet echt origineel meer, toch?
Hogelanders Geplaatst 29 oktober 2014 Geplaatst 29 oktober 2014 (bewerkt) Lekker veel UV-licht, daar hou ik wel van. Laatst eentje in Duitsland gedaan, je staat verstelt wat er allemaal tevoorschijn komt. Verder goede herinneringen aan http://coord.info/GC20YHB en http://coord.info/GC413NN . De eerste met name om de prachtige waypoints waar je als CO ontzettend veel tijd en geld in moet willen steken. 29 oktober 2014 bewerkt door Teamdanhoff
Heracross Geplaatst 29 oktober 2014 Geplaatst 29 oktober 2014 IK begrijp nu dat je omgeving Rotterdam woont. Daar zijn toch wel een aantal redelijk tot goede nachtcaches (geweest)
Aanbevolen berichten