Spring naar bijdragen

Wijziging Van Mysteri Cache In Een Traditional


twisters

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Omdat populair en kwaliteit elkaar niet omarmen en elkaar ook niet uitsluiten, is er het sleeping beauty project, en kun je de Wilson score gebruiken. Dit is een favo%, maar die groter wordt als er meer favo's ingelegd zijn op zelfde percentage/verhouding. Sleeping Beauty zoekt naar goede caches die uit de picture zijn geraakt: http://www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=c2ff1998-e524-47cb-914a-8d8e1d9a2240

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thex, een prima initiatief. Maar wie ziet zo'n lijst normaal gesproken. Er zijn veel mogelijkheden om caches te selecteren en de Wilson score (bij gcproject) gebruiken wij steeds vaker.

Je gaat dan toch doelgerichter op pad. Niet dat wij deze uitsluitend doen. dat dan wel weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf hou ik geheel benelux op dagbasis bij (je weet wel, 120 live api calls/dag). Daarop bereken ik zelf de Wilson, en kleur op diverse parameters GSAK in. Zo scheidt meestal kaf van het koren. Sleeping Beauty was ooit gevraagd op dit forum, en af en toe werk ik de bookmark bij. Zo heb ik ook open bookmarks voor holen, lostplaces en nachtcaches. Wie welke bookmarks heeft kan je bij de buren opvragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topzoekertje, Team Aragorn: hoe vinden jullie dat soort caches doorgaans, tussen alle andere op de kaart door? Ik noem ze "puzzelmulti's".

Zijn er bookmarklists, websites, Facebookgroepen, etc. voor ?

 

Ik maak graag dat soort caches, zie http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?u=BigFurryMonster .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BFM, dat is voor mij niet zo moeilijk. Eigenlijk cache ik hoofdzakelijk in mijn eigen regio. Dan zoek ik op dichtstbijzijnde multi's en uit die lijst kies ik er een op fietsafstand. Als je niet zo heel vaak op pad gaat kun je lang vooruit.

Wanneer we op vakantie zijn - bijna altijd in Zwitserland - kijk ik op de kaart met caches. Daar kies ik er een aantal van die op leuke plekken lijken te liggen. Niet in de bebouwde kom, liefst zo hoog mogelijk maar wel geschikt voor wandelaars. Wij hebben geen klimuitrusting dus T5 valt in ieder geval af. Vaak laat ik ook de caches met een micro afvallen. Alle geselecteerde caches zet ik in de GPS. In Zwitserland zelden multi's want het gaat om wandelen; een tradi op een voor ons leuke plek ligt bijna altijd een paar uur weg. Vervolgens gaan we lekker wandelen, niet per se naar een cache toe. Onderweg merken we wel of we toevallig ergens langs komen. Maar er zijn uitzonderingen hoor. Ooit zijn we bij de cache Vogelstein geweest, dit was speciaal een tocht daarnaartoe. En het was er prachtig!

Kortom, cachen is een tijdverdrijf voor nu en dan, lekker relaxed. Speciale programma's of apps hebben we er niet voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BFM, ik heb daar een aantal manieren voor. De eenvoudigste is om in GSAK multi's en mysteries met een D>3 te selecteren. Die voldoen vaak aan de criteria, zeker de multi's. Daarnaast helpt het om de gevonden caches van geocachers die hetzelfde soort caches leuk vinden te bekijken of geocaches van bepaalde leggers. Ook de parels van de maand van de buren zijn vaak leuk om te doen. Favorites helpen in beperkte mate. Een multi met 30 favorites gaat meestal door een mooie omgeving, bij traditionals zegt het aantal favorites veel minder of een cache in mijn smaak valt. En verder is het net geocachen: goed zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...