Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste Medeforummers,

Sinds vandaag is er een nieuwe firmware update beschikbaar voor de Garmin Oregon 6xx modellen. Het betreft hier de versie 4.20.

De update zou de volgende verbeteringen in zich hebben t.o.v. v.4.10:

Changes made from version 4.10 to 4.20:
  • Updated magnetic Earth data
  • Improved GPS performance
  • Improved support for BirdsEye™ Satellite Imagery (each provider's imagery can be configured independently)
  • Increased the maximum number of supported JNX files to 250 from 200
  • Fixed issues with WAAS/EGNOS
  • Fixed issue with track navigation sometimes not adding waypoints to the Active Route list
  • Fixed issue with MPC map labels disappearing
  • Fixed shutdown on the map page when you have a geocache dashboard active and return after pressing the geocache name
  • Fixed issue with photo viewer not displaying correctly
  • Fixed issue with 3D view
  • Fixed issue with track navigation not adding waypoints to the Active Route list when they are exactly equal to a track point
  • Fixed shutdown when the device had more than the maximum number of JNX files on it
  • Fixed shutdown related to topographical maps and land cover text size
  • Fixed shutdown associated with certain custom POI files
  • Fixed Glide Ratio to Destination field
  • Fixed an issue related to adding a geocache as a point in a route
  • Fixed an issue with magnetic north reference and waypoint headings
  • Modified the 'Arriving at Destination' message banner so that it no longer appears when navigating to a geocache

Ik heb hem al geïnstalleerd en de installatie verliep vlekkeloos, morgen zullen we zien of er zich geen andere vreemde zaken openbaren. Je kunt de firmware-update uitvoeren via Garmin Express.

Geplaatst

Heb je ook een link daarvan, want Garmin weet niet beter dan dat versie 4.20 al sinds 17 september beschikbaar is (bovendien heeft die aanmerkelijk minder verbeteringen te bieden).

Geplaatst

Heb je ook een link daarvan, want Garmin weet niet beter dan dat versie 4.20 al sinds 17 september beschikbaar is (bovendien heeft die aanmerkelijk minder verbeteringen te bieden).

Hoi,

Je hebt inderdaad gelijk, ik heb verkeerd gekeken. Sorry.

Deze update verscheen trouwens pas vandaag bij mij in Garmin Express en ook BaseCamp kwam vandaag pas met een melding bij mij. Waarom? Geen idee.

De wijzigingen t.o.v. 4.10 zijn idd. beduidend minder als eerder omschreven:

Changes made from version 4.10 to 4.20:
  • Improved cartography support
  • Improved boot time when a large amount of BirdsEye satellite imagery is present

De laatste optie is trouwens een hele verbetering t.o.v. de vorige versie. Ik heb nogal wat BirdsEye beelden in de Oregon en die worden beduidend sneller geladen bij het opstarten.

Geplaatst

Hoi,

Ik ben afgelopen middag met Team BeagleBrothers de late ochtend, het was immers zondag en de hele middag in het veld geweest met de Oregon 650t en daarop de nieuwe firmware v.4.20. Ik ben geen gekke dingen tegengekomen, geen vastlopers niets van dit al. Waar de Oregon met eerdere firmware versies nog wel eens een heel enkele keer wilde haperen na het maken van een foto is daar afgelopen middag ook niets meer van gebleken. De update lijkt mij vooralsnog stabiel.

Het sneller laden van de BirdsEye beelden wat ik al eerder noemde is wel een vooruitgang en goed te merken.

Ik ben voorlopig positief en dat is bij Garmin updates echt wel eens anders geweest. Wie zich de Garmin Quest weet te herinneren, ik had een van de eerste exemplaren in Nederland, weet waar ik het over heb...

Geplaatst

Tja. Ik heb ook birdeye afbeeldingen op mijn GPS staan. Leuke gimmick maar je hebt er weinig aan. Ik heb ze meestal uit staan.

Verder is de GPS nog steeds even onnauwkeurig als eerder. Ook de overshoot van waypoints is nog steeds niet gefixed. Ik moet meestal 20 meter terug lopen.

Verder geeft de GPS nog steeds nauwkeurigheden van 4 - 12 m aan terwijl het je dan een gebied van 20 bij 20 meter laat doorzoeken. Rara.

Het wachten is nog steeds op een echte update.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...