Spring naar bijdragen

Mijn Eerste Cache Gevonden, Maar Hoe?


Goosie

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw in dit wereldje, en heb op mijn Nokia lumia 1020 de app maaloo geïnstalleerd.

Ik dacht van laat ik eerst eens een makkelijke cache zoeken in de buurt.

Het werd http://www.geocaching.com/geocache/GC2A1BA_raar-bosje-naast-de-snelweg

Nu wist ik waar dit bosje was, maar om er met behulp van maaloo te komen is me nog steeds volstrekt onduidelijk.

Ik dacht dat ik er dan met het kompas heen zou kunnen lopen (van maaloo), maar hoe dit werkt snap ik ook niet.

Er staat een rode punt op het kompas en een groene stip.

Ik zou zeggen, het noorden wijst naar de rode punt, en dan moet je richting groen lopen?

Nou, dat kompas draait alle kanten op, maar ik kan er geen touw aan vast knopen ;-)

Ik ben het bosje ingelopen, en ben toen naar het veld van het kaartje gelopen.

Op een gegeven moment zag ik de streep richting doel korter worden en kreeg ik de melding dat ik er was.

En ja, daar hing hij dan!

Maar als ik zo een groot bos in moet gaan, vind ik helemaal niks denk ik zo.

 

Is er ook ergens een handleiding hoe je praktisch moet werken met zo'n app?

Dus hoe uiteindelijk bij je doel te komen?

 

Graag jullie reacties.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een paar jaar geleden zat ik aan de waterkant te turen naar mijn dobber. Toen de dobber na een eeuwigheid bewoog moest ik met een ruk de top van de hengel omhoog bewegen ... nee ... dat was niets voor mij.

 

Misschien is geocachen gewoon niet jouw ding?

bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik op mijn lumia de "Geocaching Live" app.

Deze werkt probleemloos (als je online bent).

 

Eventueel kun je ook zaken offline opslaan (caches en kaarten).

 

 

Het is overigens wel mijn tweede apparaat. Mijn primaire cache apparaat is een Dakota 20

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nieuw in dit wereldje, en heb op mijn Nokia lumia 1020 de app maaloo geïnstalleerd.

Ik dacht van laat ik eerst eens een makkelijke cache zoeken in de buurt.

Het werd http://www.geocaching.com/geocache/GC2A1BA_raar-bosje-naast-de-snelweg

Nu wist ik waar dit bosje was, maar om er met behulp van maaloo te komen is me nog steeds volstrekt onduidelijk.

Ik dacht dat ik er dan met het kompas heen zou kunnen lopen (van maaloo), maar hoe dit werkt snap ik ook niet.

Er staat een rode punt op het kompas en een groene stip.

Ik zou zeggen, het noorden wijst naar de rode punt, en dan moet je richting groen lopen?

Nou, dat kompas draait alle kanten op, maar ik kan er geen touw aan vast knopen ;-)

Ik ben het bosje ingelopen, en ben toen naar het veld van het kaartje gelopen.

Op een gegeven moment zag ik de streep richting doel korter worden en kreeg ik de melding dat ik er was.

En ja, daar hing hij dan!

Maar als ik zo een groot bos in moet gaan, vind ik helemaal niks denk ik zo.

 

Is er ook ergens een handleiding hoe je praktisch moet werken met zo'n app?

Dus hoe uiteindelijk bij je doel te komen?

 

Graag jullie reacties.

 

 

 

Ajj.. dit komt mij helaas maar al te bekend voor. Ook ik snap er (nog) de b*llen van hoe je nou precies een cache moet vinden met behulp van een kompas (en dat voor een oud scout lid :|)

Voorlopig vertrouw ik maar op m'n eigen wijze neus!

 

(hoewel ik het stiekem wel fijn vindt als ik hier wat tips mee kan pikken hoe je zo'n ding nu dient te gebruiken) ;)

 

Bestaan er trouwens ook handige telefoonapps? Handiger dan degene die ik nu heb? Nu heb ik enkel een kompas met wat coordinaten en iets van een magneeticoontje erbij.. nou.. daar kom ik dus niet ver mee.

bewerkt door spippy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar jaar geleden zat ik aan de waterkant te turen naar mijn dobber. Toen de dobber na een eeuwigheid bewoog moest ik met een ruk de top van de hengel omhoog bewegen ... nee ... dat was niets voor mij.

 

Misschien is geocachen gewoon niet jouw ding?

Misschien is het je ontgaan, maar dit is een topic voor starters!

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken Maloo niet, maar mijn app-kompas van geocaching.com heeft ook kleurtjes. Daar ben ik de blauwe punt en groen is waar de cache ligt. Hij geeft idd dan een lijn tussen beide punten en tja dan zul je mss even moeten kijken welke punt jij precies bent en dan zul je de goede kant op moeten lopen.

 

Maar ikkan het ook fout hebben, wat ik zeg, ik ken Maloo niet... Maar mss heb je er wat aan :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee niet voor Windows. .. Net even opgezocht.je

Excuus!

@Triskelle: misschien had het geholpen als je je op een behulpzaam vissersforum wat visserslatijn had laten uitleggen?

Nee ... in die tijd waren er nog geen fora, maar afgezien daarvan ... als je niet de moeite kunt opbrengen om wat te experimenteren en klooien om een nieuwe vaardigheid onder de knie te krijgen maar gelijk hulp zoekt moet je je afvragen of je die nieuwe vaardigheid wel zo leuk vindt. Dit geldt zeker voor geocachen, want een groot deel van die activiteit draait om het oplossen van kleinere en grotere probleempjes.

 

 

[...]

 

Misschien is het je ontgaan, maar dit is een topic voor starters!
Was niet vervelend bedoeld ... was slechts een tip. bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5 oktober is er een event 'GeoGame Park Gooi & Vecht Publieksopening' nabij Hilversum. Zie op geocaching.nl bij nieuwe caches.

Daar kun je in 1 dag leren geocachen, je maakt kennis met verslaafde geocachers en je kan al je vragen stellen. Voor het laatste is de chat en het forum ook een goed alternatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...