Diederikus Geplaatst 13 augustus 2014 Geplaatst 13 augustus 2014 Carrotte. Het is nog in de experimentele fase, maar Ant vroeg om een kijkje in de keuken.
MarcoDomi Geplaatst 13 augustus 2014 Geplaatst 13 augustus 2014 Hè Od, je moet 'm in plakjes snijden!
Diederikus Geplaatst 13 augustus 2014 Geplaatst 13 augustus 2014 Uitje erbij en je hebt een klapstuk! Dat is het idee. Tijdens een cache-uitje een klapstuk uitdelen. Dit is trouwens een onderdeel van het voetstuk.
Team Aragorn Geplaatst 19 augustus 2014 Auteur Geplaatst 19 augustus 2014 Tot nu toe samengevat: - veel mensen ruilen niet meer, na een korte beginperiode - als er geruild wordt is het meestal door/voor kinderen die mee zijn - volwassenen vinden ruilmateriaal met een persoonlijk tintje (zelfgemaakt) het leukst - soms stopt men iets leuks in een mager gevulde doos wanneer de cache erg goed was Er mogen trouwens nog wel wat reacties bij hoor, vooral van mensen die hier heel anders mee omgaan! Maar ... mijn vraag kwam onder meer voort uit het concept 'autentic geocache' waarin juist ruilhandel als het belangrijkste punt wordt beschouwd. Als ik het zo lees zitten veel mensen hier niet op te wachten. Ja, zelfgemaakte goodies. Dan ga ik me afvragen, waar wil ik tijd aan besteden? Het uitzetten van een mooie route met leuke opdrachten onderweg, of het maken van spullen voor de bezoekers? Dan kies ik toch voor het eerste.
PnavE_81 Geplaatst 20 augustus 2014 Geplaatst 20 augustus 2014 Als ik iemand vertel over mn nieuwe hobby krijg ik 2 soorten reacties: 1. huh, wat is dat? 2. oja dat is schatten zoeken en dan kun je iets ruilen bij die 1e reactie leg ik kort het een en ander uit, bij de 2e reactie moet ik mensen vooral teleurstellen in de 3 maanden dat ik nu cache heb ik eigenlijk nog nooit iets gezien waarvan ik dacht...leuk! Gelukkig ook maar want ik heb ook niets ruilbaars mee. Het zijn altijd (kapotte) speelgoedjes die zelfs in complete staat geen 50cent waard zijn. Een tijdje terug was ik wel met 2 neefjes op stap en die zagen in de ammobox op het eind van een multi wel dan weer de lol van de speelgoedjes. Helaas had ik toen eigenlijk niets mee en heb ik voor het plastic worstje dat de jongste van de 2 wilde hebben een pen achtergelaten...(bij de volgende cache van de dag had ik daar bijna spijt van, maar gelukkig vond ik nog een reserve in de tas ) Sindsdien heb ik wel voor dergelijke "noodgevallen" wat kleine speelgoedjes in mn tas. Pas ook nog een klein kompasje gekocht in een natuurcentrum. Zit nu ook in de tas met als doel om hem als ruilartikel ergens te gebruiken mocht dat nodig zijn. Zit er wel om te denken om een "persoonlijk" ruilitem te maken (maar voorlopig is het nog alleen denken...heb wel wat ideetjes..geen idee of ik het ooit uitvoer)..als ik dit topic zo lees wordt dat vaak juist wel gewaardeerd (mits goed uitgevoerd natuurlijk).
Country Mama Geplaatst 20 augustus 2014 Geplaatst 20 augustus 2014 Ik haal al jaren houten speelgoed op de blauwvnger dagen in Zwolle. Die doe ik in de caches. Broches, trekpoppetjes, vingerpopjes. Pins haal ik uit de caches.
Channanas Geplaatst 26 augustus 2014 Geplaatst 26 augustus 2014 First post - ik heb er pas 18 gevonden, maar ik doe wel echt mijn best om het cache schoon te houden en om iets leuks achter te laten. Ik haak als hobby en van al mijn restjes katoen maak ik bloemen, die allemaal naar caches gaan. Ook vind ik het leuk om er dingen in te stoppen waar je wat aan hebt, zoals notitieboekjes, mooie pennen, dustplugs voor je telefoon etc.
Team Aragorn Geplaatst 26 augustus 2014 Auteur Geplaatst 26 augustus 2014 Hoi Channanas, welkom! leuk om te lezen wat je allemaal achterlaat. Maar ik was ook benieuwd welke dingen je juist graag meeneemt wanneer je ze tegenkomt?
front-nl Geplaatst 26 augustus 2014 Geplaatst 26 augustus 2014 Haal er nooit wat uit, steek er wel regelmatig de zooi in die ik niet wil maar waarvan ik weet dat andere er waarde aan hechten (happymealspeeltjes bijvoorbeeld)
Barry Geplaatst 26 augustus 2014 Geplaatst 26 augustus 2014 Ben ik de enige die regelmatig batterijen tegenkomt in caches? Die neem ik dan maar mee en voer ik af naar het chemisch afval. Sommigen zien dat kennelijk als goodies.
front-nl Geplaatst 26 augustus 2014 Geplaatst 26 augustus 2014 Ben ze goed verpakt tegenkomen in een cache die inderdaad tegenviel om te komen. Met note van co erbij om ook weer thuis te komen. Vond ik nogal grappig
MarcoDomi Geplaatst 26 augustus 2014 Geplaatst 26 augustus 2014 (bewerkt) Inderdaad wel eens gezien, batterijen. Ook vaak snoep. Lollies. Zuurtjes. Gets! Papiertjes, kapotte pennen, resten van dingetjes die ooit bij goodies hoorden. Treinkaartjes. Kaartjes voor een skilift. Kassabonnetjes. Uitgedraaide multibeschrijvingen. Mag ik een subvraag stellen Team Aragorn of zal ik een nieuw draadje openen, namelijk: wat is het mafste wat je ooit in een cache vond? Ikke: een stuk of 25 naaktslakken die -zo bleek uit de logjes- aangezien werden voor salamanders in winterslaap. Maar volgens mij waren het slakken! In geval van een nieuw draadje vraag ik Cachetor straks om dit bericht over te hevelen. 26 augustus 2014 bewerkt door MarcoDomi
Team Aragorn Geplaatst 26 augustus 2014 Auteur Geplaatst 26 augustus 2014 De draadjes die ik open mogen alle kanten uitschieten die de medeschrijvers leuk/nuttig vinden ... Het mafste: wij vonden ooit in een cache een rol toiletpapier. Een héle!! Schoon dat wel, maar ook enigszins vochtig en het ding nam alle beschikbare ruimte in. Die hebben we toen geruild tegen een speeltje (en thuis weggegooid) ...
Aanbevolen berichten