Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik merk nu met een controle te doen: regelmatig krijg ik bovenaan het scherm een rode band met melding

snelheid overschreden 3 km,of zoiets. Nog nooit niet gehad,heb ik per ongeluk iets veranderd ,ik zou het niet weten.

Software versie heb ik pas opgeladen(versie 4.10) misschien daaraan ?iemand raad,dank u.

Geplaatst

De enige die bij mij in de auto opmerkingen maakt over de snelheid is mijn vrouw..... Dat is al storend genoeg. Als de GPS nu ook al begint te sputteren.... Dan ga ik toch écht het raam opendraaien..... Dan maar geen caches! :-)

Geplaatst

Bastos, het is mij niet geheel duidelijk. Wanneer krijg je die waarschuwing? In de auto, op de fiets, lopend?

Overigens is de marge die tot 100 km per uur wordt toegepast 6 km, dus maak je niet druk over die 3 km.

Geplaatst

Wanneer ik het nog eens voor heb ga ik trachten(als ik weet hoe)een screenshot om de lachebekjes,en ongelovige tomassen de mond te snoeren.

Helpen moet niet,uit lachen wel.We stellen een vraag en we worden uit gelachen,fijn van jullie hollanders.dank u.

Geplaatst

Ik heb eens even in de gebruiksaanwijzing gekeken. Het enige item waar ik iets over snelheid kan vinden is in de Tripcomputer, daar wordt gesproken over maximale snelheid, snelheid waarmee je een ingesteld punt nadert en gemiddelde snelheid. Ook wanneer je de gps gebruikt voor sporten, kan je rondentijden aflezen etc.

Maar ik kan nergens iets vinden over 'te snel'.

Geplaatst (bewerkt)

Ik kan wel íets bedenken. Het is mogelijk om flitsapparaten e.d. als poi in een gps te laden. Je wordt dan gewaarschuwd op het moment, dat je zo'n paal nadert. Ik ken de Oregon 600 niet, misschien heeft dat apparaat wat meer functies dan mijn 550T. Het zou dus kunnen, dat de 600 een waarschuwing geeft, indien je POI's hebt ingeladen met flitspalen e.d. Staat zo'n paal op een traject waar je maar 50 mag rijden en je rijdt per ongeluk 60, dan zou de Garmin 600 misschien een melding of een signaal kunnen geven. Mijn navigatie in de Toyota doet dat. Ik krijg dan melding dat ik te hard rijd en mijn vrouw is niet te beroerd om dat tekstueel te ondersteunen...

Er zijn vast wel mensen met een 600 die de flitspalenfunctie hebben geinstalleerd en die dit kunnen bevestigen of juist ontkennen. Als mijn verhaal niet klopt, kan ik verder niets anders bedenken, maar dan heb ik mijn best gedaan om het sjachrijn van de Brouwertjes te elimeren en onze Belgische vriend van dienst te zijn.....

Bastos kan dit overigens zelf gemakkelijk controleren. Bovenaan de Muur van Geraardsbergen staat bij mijn weten een waarschuwingsbord met de melding, dat kinderwagens niet sneller dan 6 km per uur mogen afdalen. Halverwege de afdaling heeft men een flitspaal neergezet ter controle van de waarschuwing. Als hij zijn moeder even wil vragen om de wagen los te laten, dan komt hij er vlot genoeg achter of mijn theorie klopt. Zo niet, dan heeft hij niet alleen een luier om zijn kont, maar ook een verband om zijn hoofd.... Maar hij kan niet beweren, dat wij ollanders te beroerd zijn om hem te helpen...... :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Geplaatst

Bastos, ik ben niet (on)gelovig en heet niet Thomas en mijn mond is niet te snoeren.

Helpen moet niet, maar mag wel.

Uitlachen moet niet en mag niet, maar dat heb ik ook niet gedaan. Lachen is iets anders dan uitlachen.

Sorry dat ik een Hollander ben, daar heb ik niet voor gekozen. En jou valt niet te verwijten dat je een Vlaming bent. Niemand is perfect.

Maar ik heb wel respect voor de Vlamingen wat betreft de Nederlandse taal, zij winnen niet voor niets meestal Het Groot Dictee de Nederlandse Taal. Al zie ik jou daar nog niet aan deelnemen.

En ook hou ik van de Vlaanderense humor. Ben jij wel echt een Vlaming of een chagrijnige Hollander?

Om on topic te blijven, neem jouw Oregon niet al te serieus.

Geplaatst

Ik kan mij levendig voorstellen dat Bastos baalt van de manier waarop zijn vraag hier wordt opgepakt.

Geschreven taal leent zich niet altijd voor kwinkslagen zoals die in dit draadje gegeven worden en ik vind ze eerlijk gezegd ook niet echt vriendelijk. Dat kan aan mij liggen, maar ook zomaar aan jullie, lieve medeschrijvers ;-)

Maar Bastos, ik begrijp gewoon niet precies wat je bedoelt? Een screenshot zou inderdaad kunnen helpen.

Geplaatst

Ik vind het super leuke kwinkslagen en je kunt ook over van alles vallen. Domi zet gauw je roze bril op en geniet van de vakantie, doen wij ook. En vergeet niet het is komkommertijd ook hier.

Geplaatst

Lieve @rend, ik draag standaard mijn roze bril, dat weet je wel ;-)

Ik kan de humor en kwinkslagen altijd heel, heel erg waarderen (ook dat weten jullie ;-)) maar ik vind het moeilijk om te zien als iemand zich pijnlijk geraakt voelt en zeker als iemand zich uitgelachen voelt. Zal wel een roodharigen dingetje zijn ;-)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...