Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben momenteel aan het proberen om een cache-serie getiteld 'een :-) op de hei' te voltooien. helaas bestaat het gros hiervan uit mystery-cache's, waarvan ik er 2 echt niet opgelost krijg. Voor beide is wiskundig talent toch wel een vereiste.

Het betreft http://www.geocaching.com/geocache/GC4RZT2_verhip-een-op-de-hei en http://www.geocaching.com/geocache/GC4RZQA_op-de-hei. Kent iemand dit soort puzzels, en zo ja wat voor strategiën zijn er om ze op te lossen?

Geplaatst

Het betreft http://www.geocaching.com/geocache/GC4RZT2_verhip-een-op-de-hei en http://www.geocaching.com/geocache/GC4RZQA_op-de-hei. Kent iemand dit soort puzzels, en zo ja wat voor strategiën zijn er om ze op te lossen?

Wij hebben één belangrijke strategie.... Wij vragen de zelfbenoemde wiskundige bolleboos in de familie.... Hij doet werkelijk alles om aan een oplossing te komen, bang zijn zelf opgeworpen status te zullen gaan verliezen.... En wij doen er alles aan om deze gevoelens bij hem aan te wakkeren.... Intens gemeen zijn wij en dat allemaal voor een puntje....:-)

Geplaatst

Wat voor de een gemakkelijk is, hoeft dat voor de ander niet te zijn.

Het klinkt altijd zo gemakkelijk op het forum, gewoon een tooltje loslaten, excel gebruiken etc. Het zegt mij niets.

Ik zou gewoon met potlood en papier, trial and error proberen tot ik de oplossing had, moet ik wel méér dan 10 minuten voor uittrekken natuurlijk. :(

• Top! 1
Geplaatst

@Udoos.....Dat is waar, maar dan zijn er buiten dit forum om genoeg mogelijkheden om aan die hulp te komen. Ik meende, dat het standaard procedure was om geen puzzeloplossingen op dit forum te plaatsen en er ook niet naar te vragen. De moderatieafdeling is kennelijk weer even ingedommeld..... Het is ook mooi weer... :-)

Geplaatst

Het is niet de bedoeling dat hier puzzels worden opgelost.

De moderatieafdeling is kennelijk weer even ingedommeld..... Het is ook mooi weer... :-)

:thumbsup:

Geplaatst

Wat zijn dan die 'genoeg mogelijkheden' om aan hulp te komen? Ik loop zo vaak vast, wil niet altijd gelijk de CO mailen of heb dit al gedaan en dan? Ik ken geen andere cachers. Alleen de 'genoeg mogelijkheden' voor hulp is blijkbaar voor mij al een mysterie..

Het is gewoon jammer dat er mysteries zijn waar in de logs staat 'puzzel te moeilijk dus eindcoords gekregen van vriend'. Terwijl iemand die wel een poging wil doen, maar een duwtje de goede richting nodig heeft, gelijk de reacties krijgt ' dit mag je niet vragen'

Sorry Richard, niet mijn bedoeling om je topic te verpesten..

Geplaatst

Ook als je geen cachers in de buurt kent, ken je vast wel mensen die graag (wiskundige) puzzels oplossen. Het komt niet zo heel vaak voor - of ik moet me vergissen! - dat de puzzel echt kennis van coördinatenstelsels o.i.d. vergt. De voorbeelden in dit draadje in ieder geval niet! Heel vaak moeten er uit de puzzel cijfers of getallen komen die dan weer ingevuld moeten worden om een eindcoördinaat te krijgen. Dus (als je ervan houdt tenminste): gezellig puzzelen tijdens de koffiepauze op het werk, of op een verjaarsfeestje van familie. Ik noem maar een paar zijstraten.

Andere mogelijkheid: gewoon iemand die kort geleden de puzzel heeft opgelost (= kort geleden gelogd heeft) een mail sturen via het gc.com-profiel en om een hint vragen.

Nog een mogelijkheid: puzzelsites op internet navlooien, vaak is het principe van de puzzel niet origineel en dus met wat googlen terug te vinden.

Veel succes! En als je het zat wordt, kun je altijd nog besluiten om nóóit meer mysteries op te lossen en alleen nog te gaan wandelen bij multi's.

Geplaatst (bewerkt)

Ik vind eigenlijk dat het juist de CO is, die je als eerste om een zetje in de goede richting vraagt.

Verder is er bijvoorbeeld een gezamenlijke puzzel oplos pagina op facebook en zou ik eens google uitproberen op "tips om puzzelcaches op te lossen"

Toevoeging: Facebook - GeoCaching Puzzel Hulp NL

bewerkt door Sivota
Geplaatst

Nou @udoos.... Je ziet... Mogelijkheden zat. Maar eerst proberen bij de cache-plaatser. De meesten zijn niet te beroerd om je een fikse extra hint te geven. Lukt dat niet, dan is een mailtje naar een recente logger verstandig. Lukt dat ook niet dan blijkt er vaak binnen de familie wel een scherpzinnige geest rond te lopen. En misschien zou je je vraag ook aan een mede-hobbyist, die je op een event tegen komt kunnen voorleggen. Maar op dit forum hebben we nu eenmaal de stelregel, dat er niet over puzzeloplossingen gesproken wordt en dat vind ik helemaal prima!

• Top! 1
Geplaatst

Dankzij tips zijn beide puzzels inmiddels opgelost. Bedankt iedereen. Ik zal hier niet nog eens om oplossingen vragen als dat kennelijk niet toegestaan is. Ik had voor deze puzzels de eigenaar van de cache overigens eerst om hulp gevraagd, maar met zjin 'tips' kwam ik nog niet veel verder.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...