Spring naar bijdragen

omrekenen


Gast marwil

Aanbevolen berichten

Sinds heel kort (ik kreeg het vanmiddag door) is op het net aanwezig:

http://enschede.xs4all.nl/services/rdwgs.php

Geeft WGS84  decimale graden maar ook graden plus decimale minuten.

Link van de prof werkt bij mij niet. Die van mgr in het postje daarboven wel.

Sorry voor de niet-werkende link. Een beetje teveel plak gebruikt. Wat moet werken is:

http://enschede.xs4all.nl/services/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

[...]Bij omzetting naar WGS84 krijg je alleen geen seconden, [...]

Als de CC40 begint dan krijg je een lijstje met keuzes zoals 'Configuration', Transformation', etc.

In de configuration kan je zetten:

'Geographic coordinates' als dd mm ss.s dd mm.m of dd.dddd aanvinken

En niet vergeten om de 'Precision' ook op te geven. Bij teveel gewenste precision klaag het progje en krijg je een herkansing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook erg eenvoudig is het volgende:

zet je GPS om naar RD, markeer een nieuw punt met deze coördinaat, opslaan en de instelling terug zetten naar het formaat dat je wilt hebben.

 

Tot op heden heeft dit goed gewerkt bij mij (voor cachemakers die dachten hiermee een extra hindernis op te werpen).

 

Suc6

 

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Als het niet lukt met PCTrans (Gemaakt door de Dienst der Hydrografie van de Koninklijke Marine) dan lukt het nergens mee.

Als ik PCtrans op mijn D-schijf installeer, en dat is nu eenmaal de harde schijf waarop mijn progs staan (de C-schijf staat op instorten)

dan wil het progje niet draaien, omdat het al zijn bestanden steeds maar gaat zoeken op de C-schijf.

en dat lijkt niet te sturen bij de installatie.

weet iemand een oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een Excel sheetje geschreven voor RD > WGS84

Niet vice versa alleen...

 

Hier staat ie

 

 

Dat is inderdaad een handig sheetje. Ik heb zelf ook iets soortgelijks gemaakt, die werkt wel beide kanten op, dus ook van WGS84 > RD. Daarnaast kan je dmv procedures die omrekening vrij simpel voor eigen berekeningen in Excel gebruiken.

 

Hier vind je hem. Veel succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je PCTrans op C:\ installert draai het probleemloos. Op D werk het bij mij ook (nog) niet.

ik kreeg vandaag een mailtje van hydrografie

PCTrans verwacht dat z'n dat bestanden staan op c:\Program Files\PCTrans en

c:\Program Files\PCTrans\data.

E.e.a is hard gecodeerd en kan niet gewijzigd worden.

met vriendelijke groet,

......

Dienst der Hydrografie

afd. Geodesie en Getijden

..

e-mail: ..  support@hydro.nl (afdeling)

helaas, mijn c-schijf is een beetje ziek.

mijn systeem en progs draaien vanaf D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Gast lennert
Als het niet lukt met PCTrans (Gemaakt door de Dienst der Hydrografie van de Koninklijke Marine) dan lukt het nergens mee.

Als ik PCtrans op mijn D-schijf installeer, en dat is nu eenmaal de harde schijf waarop mijn progs staan (de C-schijf staat op instorten)

dan wil het progje niet draaien, omdat het al zijn bestanden steeds maar gaat zoeken op de C-schijf.

en dat lijkt niet te sturen bij de installatie.

weet iemand een oplossing?

 

 

Is het met dit programma ook mogelijk om een Excel bestand in te lezen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allen bedankt voor de reactie. Mn. "proffie" ik kan met dit programma meteen de boel omzetten en dan gebruiken voor mijn tomtom ipaqu 2210. Het betreft hier kampings die in deze rd worden weergegeven.

dank jullie voor deze snelle reacties,

 

groet  marwil

Er worden een hoop wielen uitgevonden in geocache land. Ook ik heb op mijn site een convertor staan: CMRD2WGS.

Daarnaast kan je in de download area een excel variant vinden die ook een lijst van coordinaten om kan zetten: CMConvertor v1.1. Van deze laatste is inmiddels een nieuwe versie beschikbaar die ook meteen een loc-file van de coordinaten kan maken. Mail maar even als je die nodig hebt.

Als de betreffende camping een SBB camping is, ik heb ook de lijst van SBB camping coordinaten een keer omgezet, dus die kan ik je ook leveren, eventueel met aanklikbare kaart van Nederland.

 

Tenslotte, in de conversie van RD naar WGS zitten wat afrondingen. Zouden al die convertors dezelfde resultaten geven? Als ze allemaal (zoals ik) de tabellen van Ejo Schrama gebruikt hebben dan zal dat wel...

 

Dit is overigens al de derde post over RD naar WGS omzetting die ik vandaag lees. Dus inmiddels mogelijkheden genoeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Waar vind ik een simpel iets waarmee ik van RD naar WGS84 in HHH.DD,DDD formaat kan (en vice-versa)?

Als het niet lukt met PCTrans (Gemaakt door de Dienst der Hydrografie van de Koninklijke Marine) dan lukt het nergens mee. Deze stelling kan ik niet bewijzen maar weet wel dat ik er alle transformaties mee kan maken waar ik behoefte aan heb. Je kunt er ook files mee converteren. Download is 18.3 Mb.

 

Helaas is het programma niet meer op deze site te downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar vind ik een simpel iets waarmee ik van RD naar WGS84 in HHH.DD,DDD formaat kan (en vice-versa)?

Als het niet lukt met PCTrans (Gemaakt door de Dienst der Hydrografie van de Koninklijke Marine) dan lukt het nergens mee. Deze stelling kan ik niet bewijzen maar weet wel dat ik er alle transformaties mee kan maken waar ik behoefte aan heb. Je kunt er ook files mee converteren. Download is 18.3 Mb.

 

Helaas is het programma niet meer op deze site te downloaden.

 

Kreeg net een e-mail van de Dienst der Hydrografie: Ze hebben problemen met de website gehad die nu opgelost zouden zijn. PCTRANS is dus weer te downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...