Spring naar bijdragen

omrekenen


Gast marwil

Aanbevolen berichten

Gast marwil

hoe reken ik deze coordinaten om naar uren minuten en sec.

x 114208

y 405568

 

wie kan mij hierbij helpen en heeft daar een ezelsbruggetje voor?

Alvast bedankt voor de genomen moeite

 

m ter Horst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

x 114208

y 405568

Dat zijn hulp dienst coordinaten (denk aan 112) mocht je deze coordinaten gebruiken zit je ruim 100 meter langs de coordinaten die wij gebruiken.

 

Als je de zoekfunctie in dit forum gebruikt merk je dat de x y is getest. RL

 

Met geocachen heb je niks aan X en Y coordinaten je zit er te ver langs. De hulpdiensten weten je te vinden met een hoop auw en aai geroep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn dit RD coordinaten. Deze kun je makkelijk aflezen op een stafkaart met een kaarthoekmeter. Wanneer je geen GPS hebt is dit een perfect en naukeurig systeem. Voor het omrekenen zijn aantal programma's. Deze kun waarschijnlijk wel vinden als je zoekt met: conversie RD graden of iets dergelijks. Zelfs is er van het kadaster een programma. Van belang is of je eenmalig wilt of onderweg. Je kunt ook makkelijk je gps omschakelen van wgs84 naar rd.

 

Kijk hier maar eens onder RD-Nl

 

http://www.xs4all.nl/~stefanne/geocaching/

 

Jurgen & Co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast marwil

allen bedankt voor de reactie. Mn. "proffie" ik kan met dit programma meteen de boel omzetten en dan gebruiken voor mijn tomtom ipaqu 2210. Het betreft hier kampings die in deze rd worden weergegeven.

dank jullie voor deze snelle reacties,

 

groet marwil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
En als je op het internet zit dan kan je surfen naar:

Coördinatenconversie  WGS84 naar RD en omgekeerd.

Wie o wie??

 

Ik zoek nu ook een eenvoudig tool om coordinaten van RD naar WGS84 om te zetten.

Genoemde link werkt niet

Ik heb geen PPC, dus de Bruine Beren helpen me ook al niet

en de spreadsheet van Stefanne werkt bij mij ook al niet.

 

Wel heb ik een website gevonden (www.mvanrossum.nl) die e.e.a. omrekent, maar dan is het WGS84 formaat in HHH.MM.SS formaat. Tja, daar heb ik ook al niks aan.

 

Waar vind ik een simpel iets waarmee ik van RD naar WGS84 in HHH.DD,DDD formaat kan (en vice-versa)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar vind ik een simpel iets waarmee ik van RD naar WGS84 in HHH.DD,DDD formaat kan (en vice-versa)?

Als het niet lukt met PCTrans (Gemaakt door de Dienst der Hydrografie van de Koninklijke Marine) dan lukt het nergens mee. Deze stelling kan ik niet bewijzen maar weet wel dat ik er alle transformaties mee kan maken waar ik behoefte aan heb. Je kunt er ook files mee converteren. Download is 18.3 Mb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Coordinate Calculator 4.0(ga naar : Download en zoek onder: ETRS89, AGRS en overige)heeft voor mij al meerdere BKE-caches opgelost.

Meerdere transformaties mogelijk en maar 1.079 kB groot.

Bij omzetting naar WGS84 krijg je alleen geen seconden, maar dat is een kwestie van het getal achter de komma met 60 vermenigvuldigen en voilà. :thumbup:

 

Greetz, Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...