Gast marwil Geplaatst 2 mei 2004 Share Geplaatst 2 mei 2004 hoe reken ik deze coordinaten om naar uren minuten en sec. x 114208 y 405568 wie kan mij hierbij helpen en heeft daar een ezelsbruggetje voor? Alvast bedankt voor de genomen moeite m ter Horst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MegaHeks Geplaatst 2 mei 2004 Share Geplaatst 2 mei 2004 x 114208y 405568 Dat zijn hulp dienst coordinaten (denk aan 112) mocht je deze coordinaten gebruiken zit je ruim 100 meter langs de coordinaten die wij gebruiken. Als je de zoekfunctie in dit forum gebruikt merk je dat de x y is getest. RL Met geocachen heb je niks aan X en Y coordinaten je zit er te ver langs. De hulpdiensten weten je te vinden met een hoop auw en aai geroep Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurgen & Co Geplaatst 2 mei 2004 Share Geplaatst 2 mei 2004 Volgens mij zijn dit RD coordinaten. Deze kun je makkelijk aflezen op een stafkaart met een kaarthoekmeter. Wanneer je geen GPS hebt is dit een perfect en naukeurig systeem. Voor het omrekenen zijn aantal programma's. Deze kun waarschijnlijk wel vinden als je zoekt met: conversie RD graden of iets dergelijks. Zelfs is er van het kadaster een programma. Van belang is of je eenmalig wilt of onderweg. Je kunt ook makkelijk je gps omschakelen van wgs84 naar rd. Kijk hier maar eens onder RD-Nl http://www.xs4all.nl/~stefanne/geocaching/ Jurgen & Co Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Gadgeteers Geplaatst 3 mei 2004 Share Geplaatst 3 mei 2004 Als je een Pocket PC hebt kun je hiervoor de perfecte tool van DeBruineBeren voor gebruiken: De Graden calculator: http://145.53.24.230/GC.html Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 mei 2004 Share Geplaatst 3 mei 2004 En als je op het internet zit dan kan je surfen naar: Coördinatenconversie WGS84 naar RD en omgekeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast marwil Geplaatst 3 mei 2004 Share Geplaatst 3 mei 2004 allen bedankt voor de reactie. Mn. "proffie" ik kan met dit programma meteen de boel omzetten en dan gebruiken voor mijn tomtom ipaqu 2210. Het betreft hier kampings die in deze rd worden weergegeven. dank jullie voor deze snelle reacties, groet marwil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mgr Geplaatst 22 juni 2004 Share Geplaatst 22 juni 2004 En als je op het internet zit... Is er ook ergens een handige html-pagina die hetzelfde doet, maar dan zonder de seconden (alleen graden/minuten, dus)? Gr.M. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Heirbaut Hunters Geplaatst 31 augustus 2004 Share Geplaatst 31 augustus 2004 En als je op het internet zit dan kan je surfen naar:Coördinatenconversie WGS84 naar RD en omgekeerd. Wie o wie?? Ik zoek nu ook een eenvoudig tool om coordinaten van RD naar WGS84 om te zetten. Genoemde link werkt niet Ik heb geen PPC, dus de Bruine Beren helpen me ook al niet en de spreadsheet van Stefanne werkt bij mij ook al niet. Wel heb ik een website gevonden (www.mvanrossum.nl) die e.e.a. omrekent, maar dan is het WGS84 formaat in HHH.MM.SS formaat. Tja, daar heb ik ook al niks aan. Waar vind ik een simpel iets waarmee ik van RD naar WGS84 in HHH.DD,DDD formaat kan (en vice-versa)? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twinlife Geplaatst 31 augustus 2004 Share Geplaatst 31 augustus 2004 Genoemde link werkt niet Nee het klopt dat de link het niet doet,de website is verhuist naar www.mvanrossun.nl. Dus daar heb je ook niks. Gr Twinlife Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pyne Geplaatst 31 augustus 2004 Share Geplaatst 31 augustus 2004 Ik heb een Excel sheetje geschreven voor RD > WGS84 Niet vice versa alleen... Hier staat ie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Waterboys Geplaatst 1 september 2004 Share Geplaatst 1 september 2004 Waar vind ik een simpel iets waarmee ik van RD naar WGS84 in HHH.DD,DDD formaat kan (en vice-versa)? Als het niet lukt met PCTrans (Gemaakt door de Dienst der Hydrografie van de Koninklijke Marine) dan lukt het nergens mee. Deze stelling kan ik niet bewijzen maar weet wel dat ik er alle transformaties mee kan maken waar ik behoefte aan heb. Je kunt er ook files mee converteren. Download is 18.3 Mb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mgr Geplaatst 10 september 2004 Share Geplaatst 10 september 2004 Waar vind ik een simpel iets waarmee ik van RD naar WGS84 in HHH.DD,DDD formaat kan (en vice-versa)? Hier Maar alleen op 'normale' uren, dus dit postje is wat dat betreft een beetje slecht getimed! Gr.M. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 10 september 2004 Share Geplaatst 10 september 2004 Sinds heel kort (ik kreeg het vanmiddag door) is op het net aanwezig: http://enschede.xs4all.nl/services/rdwgs.php Geeft WGS84 decimale graden maar ook graden plus decimale minuten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gr2 Geplaatst 11 september 2004 Share Geplaatst 11 september 2004 Sinds heel kort (ik kreeg het vanmiddag door) is op het net aanwezig:http://enschede.xs4all.nl/services/rdwgs.php Geeft WGS84 decimale graden maar ook graden plus decimale minuten. Link van de prof werkt bij mij niet. Die van mgr in het postje daarboven wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Free Wally Geplaatst 11 september 2004 Share Geplaatst 11 september 2004 Coordinate Calculator 4.0(ga naar : Download en zoek onder: ETRS89, AGRS en overige)heeft voor mij al meerdere BKE-caches opgelost. Meerdere transformaties mogelijk en maar 1.079 kB groot. Bij omzetting naar WGS84 krijg je alleen geen seconden, maar dat is een kwestie van het getal achter de komma met 60 vermenigvuldigen en voilà. Greetz, Walter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden