Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo, omdat wij bijna onze 500e cache hebben gevonden willen wij ook graag een eigen cache maken.

Alleen houden wij dat steeds tegen omdat wij vastlopen met het toestemming vragen voor een cache. Wij weten ook niet zo goed welke gebieden nou van wie zijn.

Is er iemand die ons kan helpen met het toestemming vragen?

Alvast bedankt.

Mvg, Thom Poes.

Geplaatst

Misschien eens bij een cachelegger bij jou in de buurt gaan informeren?

Inderdaad, of een cachelegger die een cache heeft geplaatst in dezelfde regio waar jij iets wilt plaatsen.

Op deze manier ben ik ook in contact gekomen met de juiste mensen voor toestemming aanvragen.

Geplaatst

bij het betreden van een bosperceel staan altijd bordjes wie de verantwoording heeft in het betreffende gebied b.v. oranje bordjes van staatsbosbeheer, groene van de plaatselijke gemeente.

daar kun je dan vaak gaan informeren naar de juiste persoon.

Geplaatst

Voor natuurgebieden kun je op de buren/areainfo/Default.aspx een antwoord vinden wie in jouw omgeving het aanspreekpunt is.

In andere gevallen ga alle bovenstaande tips (kijk op toegangsbordjes, vraag andere cacheleggers, overheden zoals gemeente, provincie, rijk, waterschap) af.

Geplaatst

Ik denk dat wij zo een heel stuk verder komen! Bedankt allemaal!

Ik heb inmiddels gevonden van wie het perceel is waar wij de cache willen gaan plaatsen. Als ik nog meer info nodig heb horen jullie het wel!

Thom Poes

Geplaatst

Misschien lichtelijk off-topic (sorry!), maar even nieuwsgierig:

- Wat voor type cache gaat het worden? Tradi of iets anders?

- In geval van tradi: Hoe gevoelig is de beoogde locatie voor "sloopwerk"?

- In't algemeen: Hoe rip-gevoelig is de plek? Ben je straks niet je creatie kwijt?

- Hoe groot wil je de cache gaan maken?

Je mag ze hier beantwoorden, maar denk er in ieder geval even over na.

Geplaatst

Steeds meer gemeentes hebben al afspraken gemaakt t.a.v. het geocachen en die op hun site vermeld, zoals de gemeente Súdwest Fryslân. Je zou dus eens kunnen kijken of dat ook in jouw gemeente het geval is.

Ook veel natuurorganisaties hebben beleid ontwikkeld dat op hun site vermeld staat, zoals hier bij Staatsbosbeheer.

Geplaatst

Misschien lichtelijk off-topic (sorry!), maar even nieuwsgierig:

- Wat voor type cache gaat het worden? Tradi of iets anders?

- In geval van tradi: Hoe gevoelig is de beoogde locatie voor "sloopwerk"?

- In't algemeen: Hoe rip-gevoelig is de plek? Ben je straks niet je creatie kwijt?

- Hoe groot wil je de cache gaan maken?

Je mag ze hier beantwoorden, maar denk er in ieder geval even over na.

Ik dacht op het eerste ogenblik om gewoon te beginnen met een Traditional, ik denk niet dat er de komende jaren gesloopd wordt in de buurt van de cache.

De cache zal zich waarschijnlijk dicht bij een pad bevinden, ongeveer 1 à 2 meter. Ik denk niet dat er snel mensen met verkeerde bedoelingen door dit bos heen komen. Op schaal van 1 tot 10 geeft ik het een 2 qua rip-gevoeligheid. Deze cache zal niet snel weg worden genomen. Ik dacht maar eens te beginnen met een micro. Wij zijn dan ook nog niet super ervaren, dus we hebben nog niet alle creaties van verstopplekken van caches, dus klein beginnen.

Steeds meer gemeentes hebben al afspraken gemaakt t.a.v. het geocachen en die op hun site vermeld, zoals de gemeente Súdwest Fryslân. Je zou dus eens kunnen kijken of dat ook in jouw gemeente het geval is.

Ook veel natuurorganisaties hebben beleid ontwikkeld dat op hun site vermeld staat, zoals hier bij Staatsbosbeheer.

Ga ik zeker even bekijken!

Geplaatst

Action, dan heb je een container, betaalbare goodies en een prachtig logboek maatje A6 voor weinig. Misschien moet je dan iets verder van het pad, maar dan je kunt het vast onopvallend verstoppen. Succes!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...