MarcoDomi Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 Hoi allemaal, welke secondenlijm raden jullie aan voor bovenstaand klusje. Ik had al zo'n 1-euro-tubetje maar dat werd niks (ondanks opruwen plastic).
Vlindertje Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 Gebruik bison kit of tix. De beste manier om totaal verschillende gladde materialen weerbestendig te verlijmen.
Japiejoo Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 (bewerkt) Ligt eraan wat je precies wil, maar, duct tape? Of anders montagekit. 8 april 2014 bewerkt door Japiejoo
barny Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 met meer serieuze cache's bezoeken had je had ervaring gehad wat wel en niet werkt. en had een heel hoop random vragen op dit gescheeld maar dat is helemaal niet aardig van mij om te zeggen dus beschouw dit maar niet als geschreven maar een uiting van een gedachte die als eerste bij mij opkwam Barny
hoedinie Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 Sorry hoor Barny maar dat is onzin. Door caches te bezoeken doe je ideen op en ook op technisch vlak. Maar er staat bij geen enkele cache beschreven hoe de cache gemaakt is en welk type secondelijm er gebruikt wordt. En ja, ducktape lost alles op toch?
barny Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 @Hoedinie, toch raar, als ik cache's vind die de "zelfde" techniek gebruiken zie ik met mijn eigen ogen wat wel, en zeker ook wat niet werkt op de lange duur. zelfs gezien dat het onfeilbare Ducktape feilbaar was, , Barny
MarcoDomi Geplaatst 8 april 2014 Auteur Geplaatst 8 april 2014 @Hoedinie, toch raar, als ik cache's vind die de "zelfde" techniek gebruiken zie ik met mijn eigen ogen wat wel, en zeker ook wat niet werkt op de lange duur. zelfs gezien dat het onfeilbare Ducktape feilbaar was, , Barny Vlinder, dank je wel! Dat is de tip die ik hoopte te krijgen. Ik ga een verse tube aanschaffen. Hoedini, dank je! Ik vind het ook onzin. Lieve Barny, wat fijn toch dat je de morele kwesties op dit forum toch zo goed in de gaten houdt! Mijn dank is groot. Ik heb al vele caches BEZOCHT (ja ja ik leer soms wel wat van jouw feedback) met de betreffende magneten, inderdaad ook met Duct-tape, maar ik vind het er niet uitzien. En ook dat laat vaak los, omdat het inderdaad niet onfeilbaar is. Vandaar dat ik een andere oplossing zocht en pas in het uiterste geval een lap Ducttape wil gebruiken als extra fixatie (en dan niet fixatie op wat anderen precies schrijven ). Het oog wil ook wat Maar ik heb ze al regelmatig verlijmd gezien, en dus vroeg ik me af wat de beste lijm is. Daar heb ik nu antwoord op van diverse anderen in dit draadje. Op naar de bouwmarkt! O ja en Barny, hou je vooral niet in hè!
gluppie Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 Ik heb je net even opgegeven voor Wedden Dat, Barny. Herkennen welk merk seconden lijm is gebruikt 1
brouwertjes Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 Je kunt natuurlijk ook 2 magneten gebruiken. Een aan binnenkant deksel en 1 aan buitenkant.
Diederikus Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 (bewerkt) Er zijn een aantal kunstoffen met een hele lage oppervlaktespanning die zich heel slecht laten verlijmen. Dit is het geval bij polypropeen (PP), polyetheen (PE), teflon (PTFE), polyoxymethyleen (POM), silicone en thermoplastische elastomeren (TPE’s). Je kunt dit testen door er een druppel water op te laten vallen. Als de druppel als een bolletje blijft liggen is de oppervlaktespanning van de kunstof laag. Er is dan voor amateurs geen geschikte verlijming mogelijk. Door het oppervlak erg ruw te maken kun je wel een lijmverbinding maken die alleen fysisch hecht en niet chemisch. Zelf los ik dat soort problemen op door het kunstofoppervlak enigszins te smelten met behulp van soldeerbout en/of verfföhn. Daar is echter wel wat ervaring voor nodig. 8 april 2014 bewerkt door Diederikus
MarcoDomi Geplaatst 8 april 2014 Auteur Geplaatst 8 april 2014 Je kunt natuurlijk ook 2 magneten gebruiken. Een aan binnenkant deksel en 1 aan buitenkant. Ik heb er inderdaad 2, maar die wil ik ook nog vastlijmen. Anders dondert de boel eraf als de cache van zijn plaats wordt gehaald Er zijn een aantal kunstoffen met een hele lage oppervlaktespanning die zich heel slecht laten verlijmen. Dit is het geval bij polypropeen (PP), polyetheen (PE), teflon (PTFE), polyoxymethyleen (POM), silicone en thermoplastische elastomeren (TPE’s). Je kunt dit testen door er een druppel water op te laten vallen. Als de druppel als een bolletje blijft liggen is de oppervlaktespanning van de kunstof laag. Er is dan voor amateurs geen geschikte verlijming mogelijk. Door het oppervlak erg ruw te maken kun je wel een lijmverbinding maken die alleen fysisch hecht en niet chemisch. Zelf los ik dat soort problemen op door het kunstofoppervlak enigszins te smelten met behulp van soldeerbout en/of verfföhn. Daar is echter wel wat ervaring voor nodig. "Het zachte polyethyleen deksel" (Lock&Lock)... Dat is dus geen polypropeen en geen polyetheen?
Tovenaartje Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 Polyethyleen is de oude naam voor polyetheen.
MarcoDomi Geplaatst 8 april 2014 Auteur Geplaatst 8 april 2014 Hmmm.. mogelijk toch een probleem dus. Ik ga het gewoon proberen en in het ergste geval toch een lapje duct tape erop! Ik kom er toch vrijwel dagelijks langs. Dank jullie wel allemaal!
no-name Geplaatst 8 april 2014 Geplaatst 8 april 2014 Ja, er is in de bouwmarkt een heel goede dubbelzijdige tape te krijgen, speciaal voor outdoor gebruik (weer/regenbestendig enzo)
Aanbevolen berichten