Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

maar pas op het maken werkt verslavend :w00t2:

Het is trouwens nr 2, maar wel de eerste multi

Quod erat demonstrandum.

Je waarschuwt voor de overlast van honden. Gaat dat om de bolussen van GeoWolf of is dat bij je andere cache?

Geplaatst

maar pas op het maken werkt verslavend :w00t2:

Het is trouwens nr 2, maar wel de eerste multi

Quod erat demonstrandum.

Je waarschuwt voor de overlast van honden. Gaat dat om de bolussen van GeoWolf of is dat bij je andere cache?

Haha ik hoop Geowolf nog eens tegen het lijf te lopen, tot nu toe is dat niet gebeurd maar ik weet zeker dat Vlinder genoeg kokers en trash-containers op zak heeft om de boel mee op te ruimen LOL

Geplaatst

Bolussen? Elke dag een nieuwe kokertrail! En ik loop er achteraan om de dampende locaties uit te peilen en bij te houden in een notitieboekje. Thuis alles invoeren in GSAK en vervolgens presenteren aan de gretig wachtende reviewers. Maar eerst krijgt GeoWolf zijn brokken voor de trail van morgen: een serie met bolus-cache! Trekt weer veel strontvliegen aan. Q.e.d.

Geplaatst

toch raar dat MarcoDomi zich zo strijdvaardig op dit forum manifesteert en zich dan als een kleijn bang kind laat bekoeieneren door een of andere revieuwer, je schreef zelfs dat 2 van de 4 revieuwers zeggen dat een Tag van een andere cache wel als WP gebruikt mag worden en dan lees ik nu dat er een 3e revieuwer die het in zijn hooft haalt om de cache terug te sturen omdat het niet mag.

dan wel heeft 1 revieuwer toch echt wel een probleem of anders hebben 2 revieuwers een duidelijk probleem of als 3e optie er klopt iets niet aan het verhaal wat in dit draadje gehouden is.

kokerdwazen in vergelijking zetten met mensen met een geestelijke handicap kan inderdaad niet, ik vind dat ook een beledeging voor geestelijke gehandicapte mensen

een geestelijke gehandicapte medemens heeft een chromosoom te veel, een kokerraper echter heeft van alles minder, minder eigenwaarde, minder zelfbesef, minder zelfrespect ,Minder,Minder,Minder

na een weekend van het Kokertjes event en het Brugse Beer event bezocht te hebben met de daarbij behorend volk in oogschouw genomen te hebben en zonder de weekdieren in de zeeën te willen beledigen kan ik zeggen dat ik kokerrapers zie die duidelijk met hun verstandelijke vermogens bijna het niveau van de weekdieren evenaren, niet helemaal, niet allemaal maar wel bijna allemaal, Wat een dwazen!

Barny

• Top! 2
Geplaatst

Ja, ik zag allemaal gekke mannetjes die honderden auto's stonden te fotograferen. Eerst dacht ik nog aan de augmented reality lab cache, maar nee. Bijna hadden we 200 nep trackables aan onze car bevestigd. De nogal humorloze organisatie verbood me om op de authentieke geocache wijze een graai te doen in het bekertje boven in de klimwand. we zoeken altijd werkbare oplossingen voro klijne problemen. We hadden twee opties om de zwaartekracht te overwinnen: 3 action harkjes aan elkaar en hengelen maar, of langs de acherzijde van de wand omhoog. Maar ik ben tegengehouden door een brugse pofadder die er de grap niet van inzag.

Dus hebben we ons maar gelaafd aan de foutieve caches in de binnenstad (lees ik achteraf, hoewel wel gevonden, het kon dus toch). Gelukkig hadden we een goed alternatief programma, zodat de beer in Brugge zijn kerkelijke bezegening kreeg, ik mijn duveltje, de gehele binnenstad 4x gezien is.

Lof gaat uit naar de enorme Signal die er rond liep. Ik sta ergens op de foto, en toen ik riep: buiken vooruit, deed de signal dat ook. Knirps. Hahahahahahaa.

Geplaatst

Zo is het, Barny.

Maar serieus. Ik daag iedereen uit een zin te quoten waarin ik mij denigrerend uitlaat over de Jostiband. Maar dan ook uitleggen waarom die zin beledigend is. Als dat lukt zal ik mij diep schamen en nederig mijn excuses aanbieden. En dat meen ik oprecht.

De term cacher heeft betrekking op mede'cachers' die het spel begrijpen noch beheersen en daardoor onnozel gedrag vertonen zoals bermkokers rapen voor vermeende puntjes. Dat zijn minder begaafde spelers, zoals je ook begaafde en minder begaafde voetballers hebt.

Maar deze uitleg zal het zorggroepje, dat weer een aanleiding heeft gevonden om zich uit te leven in gespeelde verontwaardiging, er niet van weerhouden te lezen wat zij willen lezen. Sorry voor de lange zinnen, jongens (en meisjes).

Geplaatst

Ik gebruik de term cachers alleen om aan te geven dat kokerrapers in de wereld van het geocachen dezelfde plaats innemen als de Jostiband in de muziekwereld.

Ik wil hierbij opmerken dat ik de Jostiband fantastisch vind. De energie die er ingestoken wordt om ######tjes samen muziek te laten maken vind ik vertederend. Deze band blijft overigens voortbestaan dankzij de hulp van mensen zónder een verstandelijke handicap (financiën, arrangementen, repetities, etc.). De kwaliteit van het orkest is vergelijkbaar met dat van andere orkesten die in de zelfde 'geestelijke' leeftijdsgroep vallen.

Als ik jouw vergelijking eens goed lees, betekent het dus dat de kokerrapers een beetje achterblijven in hun mentale leeftijd, dat het vertederend is om ze te zien cachen en dat de authentieke cachers moeten blijven helpen met het leggen van kokers.

Als ik het zo lees kun je jouw stelling nog als een compliment opvatten ook!

Zullen we dan nu stoppen met het gebruik van het woord Josti?

Velen vinden het een ongepaste vergelijking.

Net zoals iemand wiens gedrag te wensen overlaat ook niet per se kanker hoeft te hebben.

Net zoals iemand die niet durft in te halen op de snelweg best heterosexueel kan zijn.

Maar misschien ga jij dat pas snappen als je er zelf achter komt dat je homo bent, kanker hebt of een kindje met het syndroom van Down krijgt.

• Top! 8
Geplaatst (bewerkt)

toch raar dat MarcoDomi zich zo strijdvaardig op dit forum manifesteert en zich dan als een kleijn bang kind laat bekoeieneren door een of andere revieuwer, je schreef zelfs dat 2 van de 4 revieuwers zeggen dat een Tag van een andere cache wel als WP gebruikt mag worden en dan lees ik nu dat er een 3e revieuwer die het in zijn hooft haalt om de cache terug te sturen omdat het niet mag.

dan wel heeft 1 revieuwer toch echt wel een probleem of anders hebben 2 revieuwers een duidelijk probleem of als 3e optie er klopt iets niet aan het verhaal wat in dit draadje gehouden is.

Barny

Hoi Barny, dank je voor je beschrijving over strijdvaardig en zo, ik beschouw dat als een compliment (ook al bedoel je het misschien niet zo) :)

Weet je, ik wil gewoon mijn cache online zodat veel mensen er plezier van kunnen hebben, en als ik na een discussie met de reviewer hoor dat het bij nader inzien toch niet mag volgens de regels van Groundspeak, tja dan heb ik me daarbij neer te leggen. Op een gegeven moment hou ik (wel) op met energie steken in een verloren zaak.

En begrijp ik goed dat jij twijfelt aan mijn transparantie op dit forum? Nee hoor, ik heb niets te verbergen en ik zie dan ook niet in waarom ik iets achter zou houden. Maar misschien begrijp ik je niet goed?

En nee ik vind de term Josti in dit verband ook erg onaangenaam. Ook al is er op de letter niets op aan te merken als je het gaat ontleden Vlinder, er is altijd nog zoiets als "betrekking" en "inhoud". Ook al is de inhoud op zich misschien niet specifiek beledigend als je het helemaal taalkundig analyseert, de ondertoon ( betrekking) die erin gelezen kan worden (en er ook bewust is ingelegd, of niet? Dat kun je dus niet opmaken uit de tekst an sich) is dat duidelijk wel.

Maar dat heb je vaak met discussies op schrift. Dat is heeeeeeeeeeeel lastig en misschien ook niet het beste medium. Maar ja we zullen het ermee moeten doen!

Helaas kon ik er op het Brugse Beer event niet bij zijn, anders hadden we er met zijn allen live onder het genot van een biertje (en cola voor Barny) over kunnen discussiëren. Ik wed dat het dan heel anders uit zou pakken.

En ieder kan en mag genieten van dit spel op zijn/haar manier, als men zich aan de regels van fatsoen en aan de regels van het spel houdt. Dat heb je met wereldwijde, openbare spellen als deze. De diversiteit maakt het ook mooi, net zoals de diversiteit in mensen.

Maar ondertussen geniet ik van de eerste fraaie log van de 3 Bengels bij mijn nieuwe cache!

Enne Od, ik denk dat hij het grappig bedoelt, van die satellieten :)

bewerkt door MarcoDomi
Geplaatst

...

Maar serieus. Ik daag iedereen uit een zin te quoten waarin ik mij denigrerend uitlaat over de Jostiband. Maar dan ook uitleggen waarom die zin beledigend is. Als dat lukt zal ik mij diep schamen en nederig mijn excuses aanbieden. En dat meen ik oprecht.

De term cacher heeft betrekking op mede'cachers' die het spel begrijpen noch beheersen en daardoor onnozel gedrag vertonen zoals bermkokers rapen voor vermeende puntjes. Dat zijn minder begaafde spelers, zoals je ook begaafde en minder begaafde voetballers hebt.

Maar deze uitleg zal het zorggroepje, dat weer een aanleiding heeft gevonden om zich uit te leven in gespeelde verontwaardiging, er niet van weerhouden te lezen wat zij willen lezen. Sorry voor de lange zinnen, jongens (en meisjes).

Laten we het dan eens omdraaien. Als ik het goed begrijp, wil je de leden van de Jostiband niet beledigen. Anderzijds zijn er op dit forum veel mensen die jouw schrijfsels wel zo ervaren. Dat lijkt me treurig, iemand niet willen beledigen terwijl dat wel zo wordt opgevat.

Door een of andere oorzaak lukt het maar niet om jouw bedoelingen goed over te brengen. Dat kan aan de ontvangers liggen, en uit educatief oogpunt is er dan maar één remedie: je moet je als zender aanpassen. Gezien je taalvirtuositeit kun je je posts best zó neerzetten dat ze niet voor tweeërlei uitleg vatbaar zijn. Veel succes!

• Top! 1
Geplaatst

Vlinder, er is altijd nog zoiets als "betrekking" en "inhoud". Ook al is de inhoud op zich misschien niet specifiek beledigend als je het helemaal taalkundig analyseert, de ondertoon ( betrekking) die erin gelezen kan worden (en er ook bewust is ingelegd, of niet? Dat kun je dus niet opmaken uit de tekst an sich) is dat duidelijk wel.

Domi, er is altijd nog zoiets als een vooroordeel. Bij een winkeldiefstal wordt de Marokkaanse jongen aangehouden. Feiten worden aangevuld met veronderstellingen en toegesneden op het beeld, waarmee het vooroordeel wordt bevestigd en versterkt. De Marokkaan kán het immers hebben gedaan.

Als forumleden mij minachting voor leden van de Jostiband verwijten, terwijl die minachting nergens uit blijkt, doen zij dat vanuit vooroordelen jegens mijn persoon en hun eigen krampachtige houding tegenover zwakbegaafden. Dat getuigt slechts van bekrompenheid. Het probleem zit tussen hun oren en ligt niet in mijn uitspraken.

Ik heb geen enkele minachting voor zwakbegaafden, net zo min als ik minachting heb voor Marokkanen, huisschilders of mensen met blauwe ogen. Ik beschouw zwakbegaafden ook niet als beklagenswaardig. Beklagenswaardig zijn mensen die zwakbegaafdheid vergelijken met homosexualiteit en kanker om kromme redeneringen recht te trekken.

Zwakbegaafden zijn, evenals hoogbegaafden, een onderdeel van de samenleving waarvan geocaching tegenwoordig een afspiegeling is. Iedereen speelt het spel op zijn of haar niveau. Hoogbegaafde geocachers beschikken doorgaans over een ruimere belangstellingssfeer en belevingswereld en maken en zoeken caches die hierop aansluiten. Zwakbegaafde geocachers zien in het spel vooral een mogelijkheid om gevoelens van minderwaardigheid te compenseren, die ontstaan doordat zij in het dagelijks leven voortdurend met hun beperkingen worden geconfronteerd. Zij ontlenen hun eigenwaarde en zelfrespect voor een deel aan het aantal 'puntjes' verzameld in een zelfverzonnen wedstrijd, die neerkomt op het strooien en rapen van zo veel mogelijk filmkokertjes en boterhamzakjes. Die behoefte aan compensatie is ook waar Barny op doelt. En dan kun je over nog zoveel inlevings- en voorstellingsvermogen beschikken, als je een stap achteruit zet en het objectief bekijkt, zoals 'dreuzels' dat doen, is en blijft het puntenjagen/kokerrapen een lachwekkende vertoning die afbreuk doet aan de reputatie van een fascinerend spel.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...