Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

 

Over een -/+ 2 weken komt er een nieuw soort cache uit : The soundcache

Dit is een cache waar je een coördinaat krijgt waar een geluid is waar te nemen.

Tegenwoordig heeft bijna iedereen een multimediatelefoon en met deze kan je heel makkelijk een geluid opnemen.

Als je het goede geluid heb opgenomen kan je hem loggen.

De geluiden kunnen bijvoorbeeld zijn : kerkklokken, een tijdsignaal , een speciale muziek , enz......

Zelf vind ik helemaal niks deze nieuwe cache.

Vraag wat vinden jullie er van deze nieuwe soundcache ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Klinkt interessant! Maar is daar ook een icoontje voor? Zodat de doven en slechthorenden onder ons weten wat ze kunnen verwachten? Ik heb al een ideetje voor een "Hidden Sound System Cache" (voor de Jiskefet liefhebbers). Maar ik wacht wel even tot ik er wat meer van hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou wel grappig zijn, een cache die pas openspringt als je het juiste geluid afspeelt. Ik heb wel eens over een cache in Amerika gelezen die op stemherkenning werkte, en waarbij je dus een opname van de stem van de eigenaar moest afspelen. En zelfs dan lukte het niet altijd haha.

 

Nu ik een CI heb, kan ik wel de verschillende vogelgeluiden in het bos horen. Maar of ik ze zou kunnen herkennen is weer een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol best grappig gaat dat dan met een app die geluiden herkent ofzo?

Inderdaad met een app maar je kan het gewoon ook met een gewoon opneemapp.

Je moet het geluid dan uploaden naar *.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best grappig. Ik vind dat geocaching.com eigenlijk net als bij die labcaches iets van een findcode moet hebben die in het logboekje staat en dat je alleen kan loggen met de findcode. Je kan te gemakkelijk vals loggen en de meeste CO's controleren de boekjes niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De soundcache doe ik af als een 1 april grap en iets als een code in het logboekje om de geldigheid van een log te bewijzen is slechts beperkt houdbaar ... zo'n code kan immers - net als coördinaten van multies en puzzels - gewoon verspreid worden via internet, fora, postduif of kleitablet. Regelmatig die code wijzigen zou een oplossing kunnen zijn, maar als je toch bij de cache bent om de code te wijzigen kun je eigenlijk net zo goed kijken wie het logrolletje gelogd heeft, dat vergelijken met de online logs en vervolgens de nodige maatregelen nemen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...