Spring naar bijdragen

Caches Niet Zichtbaar In Gpx-File


wij-twee

Aanbevolen berichten

Vandaag wilde ik wat caches zetten op een GPSr van een mede-cacher,

Vanuit mijn found-database in GSAK had ik een kleine query gemaakt, zodat er 25 caches overbleven.

Hiervan waren er al 24 gevonden door mezelf (dit geeft GSAK ook aan).

 

Via GPS, Send waypoint (en juiste gpsr geslecteerd) heb ik de caches over gezet, echter nu zijn de gevonden caches niet zichtbaar in deze gps, alleen de ene cache die ik zelf nog niet gevonden heb (waarschijnlijk maakt GSAK ergens een instelling, zodat je niet twee keer opzoek gaat naar een cache) In principe een handig optie, maar niet als je iemand een beetje op weg wilt helpen.

 

Weet iemand hoe ik een gpx file kan maken, zonder dat er naar mijn gevonden caches gekeken wordt.

Zodat de database die je ziet in GSAK ook 1 op 1 zichtbaar wordt in de GPSr?

 

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt via Database > Globaal vervangen (:Global Replace) de Gevonden status aanpassen naar "Niet gevonden".

Dan moeten ze op je collega-gps gewoon tonen.

 

Het veiligst is wellicht om je query selectie eerst naar een aparte database te exporteren (bewaren als gpx, nieuwe database maken, importeren selectie gpx, globaal vervangen found status, overzetten naar GPS collega cacher). Je kunt natuurlijk ook in de bestaande database werken en daarna een nieuwe My Found Query verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En op de GPS eens bij gevonden caches kijken? Dat kan tenminste op mijn Oregon 450, de door mij gevonden caches komen niet in de lijst 'Zoek een cache'.

Ook op mijn 60Cx verdwijnen de caches uit de "Geocache"-lijst als de cache gevonden is. In de "Waypoints"-lijst staan wel alle ( gevonden en niet gevonden ) Wp's en caches.

 

Via GPS, Send waypoint (en juiste gpsr geslecteerd) heb ik de caches over gezet........

Zo doe ik het ook en dan worden alle caches ( in de huidige database / filter ) overgezet naar mijn Gps. Dan staan alleen de niet gevonden caches in de "Geocache"-lijst en de hele lijst staat dan in de "Waypoints"-lijst. bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tea, Gelaen, de andere caches staan inderdaad onder "Toon Gevonden", maar dan zijn ze helaas niet direct zichtbaar op de kaart.

 

Ik heb nu een nieuwe gpx-file gemaakt zoals Birdie zei en heb deze net gemaild naar cache collega. Als ik gehoord heb of het nu wel werkt, laat ik het hier even weten. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de standaard verzenden functie van GSAK nooit, maar alleen de macro GarminExport.gsk. Die is echt ideaal, althans voor de generatie Garmins van Dakota, Oregon en nieuwer. Je kunt dan ook aangeven dat je je gevonden of je eigen caches mee wilt sturen. Die komen dan als POI op de kaart te staan als een smiley. Maar deze macro biedt nog veel meer handigheidjes en de maker lignumaqua komt geregeld met weer nieuwe opties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de instructies van Birdie.nl opgevolgt => Database > Globaal vervangen (:Global Replace) de Gevonden status aanpassen naar "Niet gevonden".

Daarna nieuwe gpx file gemaakt, maar helaas nog steeds hetzelfe (caches blijven staan onder kopje gevonden caches in gps)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat in je eigen gps of in die van de mede-cacher?

Als het in je eigen gps is heb je ook nog te maken met een tekstbestand die in je gps staat. Daarin staat elke cache die op het toestel is gelogd.

Dit logbestand heet geocache_visits.txt. Ik weet niet precies meer in welke map je het kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm ... vreemd geval.

 

In geocache_visits.txt op de collega-gps (:staat in /Garmin) horen de (door hen niet gevonden) caches niet te staan. Dat bestand wordt aangevuld bij elke logpoging.

Op zich kun je zonder probleem geocache_visits.txt verwijderen van je gps. Dan moeten de caches zeker gewoon tonen in de (niet gevonden) cachelijst.

Je kunt ook handmatig elke geocache uit de query loggen als "Niet gevonden" voor hetzelfde resultaat.

 

Voor de zekerheid kun je /Garmin/GPX leegmaken alvorens de query over te zetten, al wordt in het algemeen de pocket query steeds overschreven met dezelfde bestandsnaam. Bij het opstarten wordt deze dan in het gps-geheugen geladen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dur :)

 

Tools => Options => Advanced => uncheck, interrogate logs for Found/DNF

 

Daarna, Database > Globaal vervangen (:Global Replace) de Gevonden status aanpassen naar "Niet gevonden".

 

En als gpx gemaakt is vinkje weer aanzetten bij interrogate logs for Found/DNF en weer even vernieuwen.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...