Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik ben nu enige tijd aan het cachen en gebruik daarvoor mijn Samsung Galaxy S Wifi5.5.

Dit is een android toestel met de c:geo app.

Dit werkt naar volle tevredenheid maar latst was ik aan het cachen en toen ging het regenen.

Mijn apparaatje is niet waterdicht dus het wordt dan wel lastig.

Nu zit ik te denken om bv een Garmin GPS apparaat te komen.

Nu ben ik heel benieuwd wat jullie gebruiken en wat een goede keuze zou zijn.

Op mijn Samsung kan ik papierloos cachen (dus de hele cache lezen incl.hints).

Kan dit ook met een "echt"GPS apparaat.

Ferry

Geplaatst

Wij cachen met een Dakota20, tot volle tevredenheid. Paperless cachen is met dit toestel mogelijk, echter gebruik ik de smartphone voor het lezen van de listings, vragen bij de multi's etc.

De dakota 20 is een touchscreen GPSr en zeer handzaam.

Geplaatst

Hier ook een Dakota 20, eveneens naar tevredenheid, voor multi's nemen we altijd gewoon een uitdraai mee, makkelijk lezen, en antwoorden / berekeningen kunnen we erop pennen.

De enige beperking is het maximale aantal wp's, maar met enig selectief laden gaat het altijd goed.

Succes!

Geplaatst

Ik zelf heb een Oregon 300. Net een stapje meer als de Dakota. Maar vrienden van ons hebben een Dakota en de verschillen zijn minimaal. Dus om te beginnen is een Dakota een goed keus!

Geplaatst

Het WP geheugen van een Dakota20 ( waarschijnlijk geldt dit voor meer GPSr) is via een macro van GSAK heel gemakkelijk te omzeilen. ( moet je uiteraard wel een GSAK gebruiker zijn)

Geplaatst

Hoopa, en weer een.

Lezen mensen ooit wel eens de iets oudere topics? Blijkbaar niet.

Maar oke.

Afhankelijk of je een touchscreen wilt of een pookje ; Garmin Etrex 30 of garmin Dakota 20.

Beiden zijn voor onder de 200 euro te koop.

En je telefoon erbij houden voor het werkelijke paperless cachen. Of een tablet.

Geplaatst

Voor relatief weinig geld heb je met de Dakota 20 een betrouwbaar, secuur en handzaam apparaatje in handen, waarmee je alles kunt doen (incl, papierloos cachen) wat je met een duurder apparaat ook kunt doen. Slechts de whereigo functie ontbreekt, maar de meeste cachers zullen dat niet als een gemis beschouwen. Wil je een groter scherm, dan kom je in de Oregon serie uit. Voor niet al te veel centjes meer heb je de 400 serie. Is door het grotere scherm iets praktischer, indien je het apparaatje voor op de fiets wilt plaatsen. En heb je een leuk budget ter beschikking omdat je net jarig bent geweest en je sympathiek ligt in de hoek van je familie, dan kun je voor de 600 serie gaan. Heeft een prachtig scherm, maar heeft veel kinderziektes gehad (en misschien nog wel).

Geplaatst (bewerkt)

Zoals MacDD al aangeeft wordt deze vraag hier veel gesteld.

Zoals onlangs: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21554&hl=%2Bwelke+%2Bgps&do=findComment&comment=357981

Maar goed, wij gebruiken 2 Dakota 20 naar volle tevredenheid. Prima prijs ook. Bijv. hier: http://www.dealbird.nl/garmin-dakota-20-worldwide.html?channel_code=544&product_code=88526844&gclid=CKLAusyh2LwCFbLJtAoddhAAQA

bewerkt door Teamdanhoff
Geplaatst

Om samen met je telefoon te gebruiken, is een E-trex 10 ook een heel fijn apparaatje.

Met deze Garmin kun je ook paperless cachen.

Toevallig heb ik er nog één te koop voor €60,-

Geplaatst

Ik heb deze vraag 2 weken geleden gesteld en werd door een medecacher doorverwezen naar de volgende link

http://2ehands.gps.n...products_id/881

We zijn uiteindelijk naar de dichtstbijzijnde winkel gegaan en hebben een tweedehands apparaat uit de verhuur bekeken. Wij vonden dat hij te beschadigd was, maar toen bleek dat ze ook andere tweedehands toestellen hadden. We zijn nu de trotse eigenaars van een Garmin Oregon 550t. Tweedehands, maar niet beschadigd. Ik ben er erg blij mee, was toch een stuk goedkoper dan een nieuwe, maar wel de zekerheid dat hij is nagekeken door mensen die er verstand van hebben.

Geplaatst

Dank voor de reacties. Dat deze vraag al eerder is gesteld en ik het nu weer doe komt waarschijnlijk door het feit dat ik hier nieuw ben en nog niet goed door heb hoe ik alles moet bekijken en doorzoeken.

Zal hier vaker komen en dan zullen er waarschijnlijk geen dubbele vragen meer gesteld worden

Geplaatst

Belangrijker is, dat je misschien toch wel wat hebt gehad aan de adviezen, die hier gegeven zijn en dat je met je eventuele nieuwe aankoop zorgeloos caches kan vinden, ook wanneer de weersomstandigheden wat tegen zitten. En misschien doe je er verstandig aan, om ook de vorige draadjes over dit onderwerp nog even door te lezen. Misschien vind je ook daar nog nuttige tips..... Je weet maar nooit!

Geplaatst (bewerkt)

Tja, nu kan iedereen hier met merken en types gaan smijten, welke je absoluut minimaal moet hebben, maar dat is natuurlijk kwats. Je koopt toch geen apparaat omdat de één of andere kerel zoals MacDD zo stellig doet, op een forum roept dat je een bepaald apparaat wel of niet moet hebben? Kijk nu eerst eens zelf wat je budget is, wat er te koop is, welke eisen je aan een apparaat stelt: alleen een pijltje op een windroos, wel of geen kaarten, uitbreidbaar geheugen, wherigo, kompassensor, barometrische hoogtemeter, touchscreen, accu, chirp en weet-ik-wat-nog-meer. Stel daarna gerichte vragen.

Dat paperless met een telefoon erbij handiger werkt, klopt aardig. Als je hoofdzakelijk kokertjes raapt, is elke handheld met paperless optie goed genoeg. Foto's en uitgebreidere beschrijvingen op de handheld blijft volgens mij een beetje een compromis, zeker vergeleken met C:Geo of GDAK en alle apps die je aanvullend op je Android kwijt kunt.

bewerkt door Goonies Oosterhout
  • Top! 1
Geplaatst

Als reactie en aanvulling op Goonies Oosterhout: De eisen waaraan een handheld moet voldoen is vaak bij een beginner niet in te schatten. Als ik naar mezelf kijk: ik ben begonnen met een simpele EtrexH, geen kaarten en bijna geen extra mogelijkheden, behalve achter het pijltje aan lopen...... Nadat we een jaar hadden gecached, wilden we graag een iets uitgebreidere. Ook hadden wij bij andere cachers verschillende apparaten gezien, waardoor wij onze keuze makkelijker konden bepalen.

Na de aanschaf van de dakota 20, hebben wij vervolgens onze Etrex H weer verkocht voor 50 Euro. Kortom mijn advies zou dan in eerste instantie zijn: koop één van de goedkoopste modellen, geniet van het cachen en dan kun je na verloop van tijd goed inschatten, welke extra mogelijkheden je GPSr moet hebben, wil je op jou manier van de hobby kunnen genieten.

• Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...