Spring naar bijdragen

Mysterie Cache


FreakyGait

Aanbevolen berichten

Sorry dat ik het hier vraag, als dit niet mag/verkeerd staat hoor ik het graag.

 

Ik ga komende woensdag met een paar mensen die het nog nooit gedaan hebben cachen, en ik had de invadertocht in Damwouden in gedachten. Nu heb ik de hele route bijna uitgestippeld, maar ik snap de meeste mysterie caches vaak niet omdat ik vaak de gedachten achter een raadsel niet snap. Nu waren er hier 3 mysteriecaches in deze serie, twee waren makkelijk en heb ik al, maar ik kom er bij de derde niet uit. Is er hier iemand die me erbij kan helpen en uitleggen hoe dit werkt?

 

Groetjes FreakyGait

 

http://www.geocaching.com/geocache/GC4HWBV_invader-14

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom doe je die puzzels als je de meeste niet snapt? Uit masochisme?

 

Kun je voor jouw gasten geen betere introductie tot geocaching bedenken? Een "Space Invader cache". Je reinste flauwekul, die niets met geocaching te maken heeft. Zo krijgen je gasten een totaal verkeerd beeld van het spel. Ga lekker wandelen, leg uit hoe een GPSr werkt en zoek een echte cache.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet de bedoeling specifieke puzzels voortkomend uit specifieke geocaches op dit forum te bespreken.

Wil je meer weten over de door jou genoemde cache, dan zou je bijvoorbeeld contact kunnen opnemen met de cache-eigenaar.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien off topic, Maar wat is dan een 'echte' cache?? Als je iemand wilt meenemen, dan kies je toch iets waarvan je hoopt dat het de gast aanspreekt en waar je zelf ook, misschien meer dan anders, plezier en uitdaging aan beleeft? Ik zou zelf wel een kiezen waar ik geen hulp bij nodig zou hebben. De moeilijkere puzzels komen later, met meer werkervaring, wel. Ik kan TS helaas verder niet helpen met deze vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja er liggen veel caches in deze plek in deze buurt, het is een hele serie en alleen deze ontbreekt eigenlijk om ook de bonus erbij te doen omdat ik niet weet hoe de puzzel in elkaar steekt. Maar dan zal ik de co even mailen, toch bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens op internet gevonden:

Een nonogram die volgens de letter van de wet niet klopt. Online kon ik hem oplossen met http://a.teall.info/nonogram/

Vul in 51x11 en alle cijfers aan de randen gescheiden door spaties en druk op solve. Je krijgt dan alle mogelijkheden voorflitsen en dan kun je een Invader zien en met een beetje geluk de coördinaat herkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hem al inderdaad :D Ik had de reactie met nonogram over hoofd gezien, maar door een lieve PM kreeg ik een linkje naar waar ik het kon oplossen. Heel erg bedankt! Nu snap ik ook weer wat dit is en zal ik het onthouden voor de volgende keer :D (hoewel ik de logica van het oplossen nog altijd niet snap, het is dat het opgelost is door die site xD Maar dat zoek ik nog wel een keer uit)

 

Edit:

Waarom ik nieuwe cachers meeneem op deze tocht, is omdat ze deze omgeving zelf hebben uitgekozen. Een van hen heeft het al vaker gedaan in Sneek, en een ander is heel erg nieuwsgierig naar het schatzoeken. Omdat ik geen GPS heb met kaarten erop, kan ik niet zien of er nog een andere cache daarbij in de buurt ligt, dus ik plan mijn route altijd een paar dagen van tevoren, zoals ik nu ook dus doe. Omdat deze mensen waarmee ik ga graag willen zoeken maak ik zelf altijd een route van traditionals, zodat er meer te zoeken is inplaats van vragen te beantwoorden. Overigens komen we allemaal uit deze streek en kennen alle mooie plekjes al, dus het is meer gewoon om ze ook de vele verstopmogelijkheden te laten zien.

bewerkt door FreakyGait
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...