Spring naar bijdragen

Tip Voor De Reviewers


antarctica

Aanbevolen berichten

Ik heb geen idee of reviewers hier ooit meelezen, maar zo ja, dan hierbij een tip.

Gisteravond kwam mijn nieuwe cache uit, http://coord.info/GC4RME6, met duidelijk in de attributes het symbooltje " niet gedurende de nacht".

Ondanks het symbooltje natuurlijk een paar mensen die in het donker op pad gaan.

Ik kan het nog wel begrijpen ook.

 

Daarom mijn tip aan de reviewers; zet alle goedgekeurde caches in een wachtrijtje en druk vroeg in de ochtend op de knop!

Op deze manier gaan al die schaamstaaljagers overdag op pad.

Geen villawijken meer die 's nachts belaagd worden, geen confrontaties meer met BOA's die nachtelijke cachers aanzien voor stropers.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tip voor cacheleggers: kies het juiste attribute en vermeld de toegankelijkheid van het gebied in je listing.

 

Je hebt hier gekozen voor het icoontje "not recommended at night"

Dat betekent vrij vertaald dat het wordt afgeraden deze in het donker te doen.

Dat is niet hetzelfde als "niet toegestaan" of "ongewenst".

 

In de listing staat niets over het wel of niet toegankelijk zijn van dit gebied in het donker.

Wil je niet dat iemand hem in het donker bezoekt, of is het gebied zelfs verboden toegang, zet dan het doorgestreepte 24/7 attribute erbij en vermeld in de listing wat wel en wat niet gewenst/toegestaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mischien begrijp je het spelletje niet helemaal Ant

geocachen is niet bedoeld om willekeurige mensen iets te gaan verbieden wat andere mensen wel gewoon mogen doen

in dit geval ligt je cache (zover als ik het op google kan beoordelen) op een plek waar elke warhooft zijn hond 24/7 mag laten poepen waarom mag een mens die een GPS in de handen houd daar niet zijn?

icoontjes zijn er om de bezoeker op een vlotte manier te laten zien wat hij kan verwachten, niet om wat hij wel of niet moet doen, dat kan hij terplekke wel helemaal zelf beslissen naar gelang de wettelijke regels.

 

de revieuwers vragen (commanderen) om maar op elk gewenst tijdstip te bepalen door de CO hun cache online te brengen vind ik toch al te idioot voor woorden, ze zijn nog zo gek om het zo af en toe ook nog te doen (dwazen)

 

Groundspeak heeft gewoonweg geen icoontje die het verbied om een cache in de nacht of wat voor een tijdstip dan ook te vinden, alle icoontjes zijn adviserend de beslissing ligt ten alle tijde aan de bezoeker zelf

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het best met Birdie.nl eens. En je hoeft omwonenden niet 's nachts of 's avonds tot last te zijn. Soms tegen beter weten in.

Dit is een voorbeeld van de ergernissen die het kan opleveren http://coord.info/GC49QMB . Misschien niet het beste voorbeeld maar voorkomen is beter dan genezen (of archiveren).

Dus als je het met een Reviewer Note kunt regelen, prima. Kleine moeite voor de reviewer, lijkt me.

 

En Barny, "andere" mensen komen niet met zaklampen met z'n tienen tegelijk samen om bij je achtertuin rond te snuffelen. Dat doen voornamelijk mensen die zich geocacher noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Birdie en Bloodwoosj, bedankt voor de tips, die ik in mijn persoonlijke situatie zeker ga gebruiken.

Barny, mijn locatie is inderdaad gedurende de nacht voor iedereen toegankelijk, maar het lijkt me niet verstandig om met zaklampen vlak langs de snelweg bezig te zijn.

Veiligheid boven alles!

Blijft mijn algemene tip aan de reviewers om caches ( zeker tradies) niet aan het einde van de dag online te zetten.

Dit voorkomt nachtelijk jagen.

Ant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus nu moeten de groundspaek revieuwers zo gek zijn om ook nog eens een cache buiten hun "normale" werk en revieuwer tijd, apart online te gooien omdat de CO wil dat de mensen, die buiten groundspeak om, een heel ander spelletje spelen of om wat voor een fake reden dan ook snachts of een ander tijdstip niet bij zijn cache willen hebben?

dat moeten de revieuwers ook maar even aanvoelen met hun magische voelsprieten?

cache;s bij snelwegen, waren daar ook geen richtlijnen voor? bepaalde afstanden en/of gevaar?

als ja al van te voren weet dat de cache het verkeer in gevaar kan brengen omdat hij te dicht tegen de snelweg aanligt mocht hij al helemaal niet ingediend worden, uiteindelijk is de verantwoording van de CO dat de cache op een veilige plaats ligt

 

 

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzin om caches in de nacht te bezoeken. Nachtcaches uitgesloten natuurlijk. Eén van de redenen om een cache neer te leggen is om anderen iets van de omgeving of de historie van de plek te laten zien. Volgens mij is dat nogal moeilijk in de nacht.

bewerkt door Krimpenees
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzin om caches in de nacht te bezoeken. Nachtcaches uitgesloten natuurlijk. Eén van de redenen om een cache neer te leggen is om anderen iets van de omgeving of de historie van de plek te laten zien. Volgens mij is dat nogal moeilijk in de nacht.

Eerlijk gezegd vind ik het leuk om 's nachts caches te bezoeken.....met deze statements schieten we dus niets op.

Volgens mij is alles al lang afgedekt.

Juiste attributes en beschrijvingen voor de lange termijn.

 

En je weet dat FTF-ers op pad gaan zodra de cache gepubliceerd. Dus als het een "kritische" omgeving is..even een reviewer note met een verzoek over het publicatiemoment en klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzin om caches in de nacht te bezoeken. Nachtcaches uitgesloten natuurlijk. Eén van de redenen om een cache neer te leggen is om anderen iets van de omgeving of de historie van de plek te laten zien. Volgens mij is dat nogal moeilijk in de nacht.

wat zeg je nou ? een cache neerleggen om een leuk of historisch plekje te laten zien ?

dat is zooooo 2007.

tegenwoordig ligt achter iedere baksteen en op iedere hoek van de straat een cache !

heeft toch niets meer met een outdoor spelletje te maken.

 

en wat betreft het online klaten komen van een cache,

dat kan je gewoon in een reviewers note vragen en voor 99% word daar aan voldaan.

en die nachtelijke praktijken vallen alleen maar op tijdens de goldrush.

maar later gebeurt het ook !

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach wel ja, een faalende CO beveelt en de reviewer moet naar met de hakken tegenelkaar klikken en zich plooien in de adsurdietijd van de gebruiker,

Als ze ook nog dat doen zijn het wat mij betreft #Zukkels

Btw de oorzaak (de schaamstaal onnozelen) word op deze site niet gepropageerd, niet bijgehouden, de revieuwers hebben een eigen draatje op gc.com dus waarom je beklaag niet posten bij de groepen die er wel mee te maken hebben.?

 

Barny

bewerkt door barny
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...