Spring naar bijdragen

Een Fietscache En Alles In De Buurt Hoe?


ensingg

Aanbevolen berichten

Hoe kun je het handigst een route plannen waarbij de hoofdroute bv een multi/fietscache is en dat je alle caches die er vlakbij liggen kan meeplannen ?

De Garmin Proximitiy alerts vind ik toch nu toe ook geen oplsosing

 

Mijn gsak google macro laat alleen niet de child-waypoints zien van de multi. Dus daarmee kan ik ook niet plannen.

 

Zijn hier handige methodes voor?

 

Groet,
GeDiFrobo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je Premium Member bent kan je een Pocket Query maken.

Zelf laad ik altijd gewoon de fietsmulti in de gps, dan staan alle WP's erin en op .com maps kijk ik welke caches in de buurt liggen en die laad ik dan ook.

Ik heb geen GSAK, misschien weet iemand die dat wel heeft nog een handiger antwoord, want ik hoor altijd goede geluiden van de gebruikers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hangt natuurlijk ook af van of de wp's al vooraf gegeven zijn of dat je onderweg steeds moet gaan lopen rekenen. In het eerste geval zou je volgens mij wel een eind moeten kunnen komen. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen nog maar gdak op m'n android-telefoon. Daar kan ik ervoor kiezen om altijd de wp's van de actieve cache weer te geven en de overige wp's weg te laten. Zodat je precies ziet welke caches er in de buurt liggen van de wp's waar je langs rijdt.

In het laatste geval is de route niet vooraf bekend, dus dan is plannen ook lastiger. Ook daarvoor gebruik ik onderweg gdak. Ofwel dmv kaartweergave of ik kijk in de cache-lijst welke caches ik mogelijk mee kan pakken.

Je moet dan natuurlijk wel alle caches uit de omgeving in je gdak-database hebben staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan een database (of een selectie er van) inclusief alle waypoints naar MapSource of BaseCamp exporteren en daar de meest optimale route plannen.

Zelf doe ik het door de boel naar mijn gps te sturen en dan de op de gps gemaakte gpx in MS of BC te openen.

 

GSAK kent ook nog een macro genaamd CacheRoute3, die dat voor je doet. Ondersteunt geen child waypoints, maar die kan je achteraf handmatig in de lijst zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook liefhebber van multi wandelcaches of fietscaches. Ik gebruik de Garmin 62s en de iPhone Groundspeak app (ook beschikbaar voor Android). Als ik een fietscache ga doen kan ik in de Groundspeak app eenvoudig caches in de omgeving van de route opslaan op de app bij de voorbereiding (of onderweg via mobiel internet). Onderweg kan ik dan zien of er op mijn route - of in de buurt - een andere cache ligt die ik mee wil pikken.

 

Ik kan op de Groundspeak app ook aangeven dat ik de caches wil bekijken op de OpenCycleMap en dan krijg ik ook nog eens de fietsknooppunten te zien op de kaart. Extra handig bij een fietscache! :yes:

 

O ja, dit kan allemaal als basic member!

 

Voorbeeld:

9f291123-1444-4f99-9806-ac214959606f.jpg

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

O ja, dit kan allemaal als basic member!

 

 

Voor zover ik weet betaal je als basic member geen lidmaadschapsgeld. Dat betekent dus dat de groundspeak app ook gratis is. Waar haal je die gratis app dan vandaan. Ik kan hem niet vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

O ja, dit kan allemaal als basic member!

 

 

Voor zover ik weet betaal je als basic member geen lidmaadschapsgeld. Dat betekent dus dat de groundspeak app ook gratis is. Waar haal je die gratis app dan vandaan. Ik kan hem niet vinden.

 

Ik betaal idd niets voor het basic lidmaatschap. De Groundspeak app kost eenmalig iets van € 8,95 geloof ik. Als ik een cache uitgekozen heb op de app kan ik vervolgens via de zoekfunctie opvragen welke caches daar in de buurt liggen. Per zoekopdracht kan ik dan max. 30 caches, inclusief beschrijving, foto's en kaart downloaden en opslaan voor offline-gebruik. Je kunt meerdere zoekopdrachten van 30 caches geven en dus behoorlijk wat caches in een gebied opslaan en in het veld gebruiken.

NB. Je hebt inderdaad al genoeg aan de iPhone alleen, maar voor de nauwkeurigheid ben ik meestal toch wel blij als ik mijn 62s bij me heb. Zeker in de bossen onder dicht bladerdek.

 

Bijkomend voordeel is ook nog eens, dat sinds ik de app gebruik ik nog zelden een cachebeschrijving print. Dat bespaart me behoorlijk aan kosten voor papier en inkt. :)

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...