Spring naar bijdragen

Een Fietscache En Alles In De Buurt Hoe?


ensingg

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het effect is wel minder. Je kunt volgens mij thuis wat laden maar niet meer controleren als je in het veld ben. Ik zou het onzin vinden om de app te nemen als je geen mobiel internet hebt. Dat is mijn mening en ik hoor graag anderen hoe die daar over denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze threat is een beetje van zijn pad gegaan :-) Ik zoek nog steeds een tool waarmee ik ook een route kan samenstellen. Ik ken de apps, gebruik ze ook. Maar dan moet je zelf kijken wat in de buurt ligt en ga je al snel een rare kronkelroute volgen. Daarom zoek ik iets wat ook de tradi's in de buurt mee plant met de route.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik met de MTB op pad ga om te cachen dan maak ik een route van te voren. Dus caches op de kaart zetten (eventuele waypoints) en een track handmatig klikken. Die zet ik vervolgens in mijn gps en gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n tool bestaat niet. Er bestaan wel professionele paketten die routes kunnen optimaliseren, maar behalve prijzig zijn die - voor zover ik weet - alleen geschikt voor auto's en vrachtwagens. Je zult hoe dan ook zelf de routepunten (lees: waypoints van de multi en de tussenliggende traditionals) moeten aangeven.

Je zou het samenstellen van een leuke route natuurlijk ook als onderdeel van het spelletje kunnen zien ... voorpret ... vergelijkbaar met het doorbladeren van reisgidsen voor de vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is begrijp uit dit blog is dat Active Routing weinig meer inhoudt dan dat de kaart geschikt is voor verschillende activiteiten zoals fietsen en wandelen (met als voordeel dat je maar één kaart hoeft aan te schaffen). Ik geloof niet dat Active Routing iets te maken heeft met de vraag of die kaart in staat is om een optimale route te destilleren uit door de gebruiker aangegeven routepunten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee voorbeelden van automatische routes gemaakt van caches in een bepaald gebied in Basecamp met de topo Benelux 2.0

 

Eerst caches uitkiezen en naar de gps sturen, dan caches inladen in Basecamp en dan via profiel toerfietsen of hiken een route maken en naar je gps sturen.

 

Zie voorbeeldfilmpjes van het maken vd routes via caches in Basecamp:

 

Voorbeeld 1: Een route met caches in het profiel 'tourfietsen' Tourfietsen met caches in stedelijk gebied

 

Voorbeeld 2: Een route in de natuur (serie traditionals en een enkele multi) in het profiel 'hiken' hiken van cache naar cache in de natuur

 

Uiteraard is het maken van de route te combineren met de (child)waypoints van een multi, wanneer je daarover beschikt.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee voorbeelden van automatische routes gemaakt van caches in een bepaald gebied in Basecamp met de topo Benelux 2.0

 

[...]

 

Een leuke - mij onbekende - manier om in BaseCamp een route te maken, maar ik zie niet hoe dit ensingg helpt:

 

[...] Maar dan moet je zelf kijken wat in de buurt ligt en ga je al snel een rare kronkelroute volgen. Daarom zoek ik iets wat ook de tradi's in de buurt mee plant met de route.

 

Volgens mij zoekt hij iets dat (automatisch) de tradi's aan de route toevoegt en tevens de route optimaliseert (om geen rare kronkelroute te krijgen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...