Spring naar bijdragen

Poll Populariteit Nachtcaches


Diederikus

Populariteit nachtcaches  

112 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe vaak zou jij nachtcaches willen doen?



Aanbevolen berichten

Als kind heb ik wat te vaak op paling gevist 's-nachts. Sindsdien heb ik er een beetje een aversie tegen gekregen om er 's-nachts op uit te trekken. Je ziet tenslotte maar weinig. Op dit forum lijkt het wel populair te zijn. Maar hoe populair? Vandaar deze poll.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat ik graag wil en wat ik in de praktijk aan kan verschilt, maar de vraag was wat ik zou willen ;) In de praktijk kan ik helaas maar heel af en toe een nachtcache doen. Kan namelijk heel slecht tegen het doorbreken van m'n normale ritme, en nachtcachen doorbreekt dat normale ritme wel enorm...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Beliwan. Van licht en zon wordt ik blij. Van duisternis niet. Dat was de ontdekking toen.

 

@Fotogravinnetje. Juist omdat ik weet dat wens en praktijk vaak niet op elkaar aansluiten vraag ik naar de wens. Dat geeft het duidelijkste beeld voor mij.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik graag wil en wat ik in de praktijk aan kan verschilt, maar de vraag was wat ik zou willen ;) In de praktijk kan ik helaas maar heel af en toe een nachtcache doen. Kan namelijk heel slecht tegen het doorbreken van m'n normale ritme, en nachtcachen doorbreekt dat normale ritme wel enorm...

Een nachtcache kan ook al om 1900uur beginnen zodat je lekker om 2300uur in je bed kunt liggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze dicht genoeg bij huis zijn (lastig met die lichtvervuiling hier) en boeiend genoeg om m'n normale ritme te doorbreken (op pad 's avonds is toch wel heel anders dan op de bank hangen 's avonds, voor mij in ieder geval) is de kans inderdaad groter dat ik ze kan doen. Alleen zijn die korte meestal minder interessant voor mij om te doen dan de lange, pittige die ik erg leuk vind... (Mijn eerste nachtcaches waren dan ook King of kings en Waardeloos!, dus heb qua nachtcaches een vrij hoge standaard waaraan ze moeten voldoen wil ik de vermoeidheid er voor over hebben...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewone caches in de nacht doen, tellen die ook mee? (soort nachtcaches zonder de fireneedles)

Het is moeilijk voor te stellen dat je wel gewone caches doet in de nacht maar geen nachtcaches. Dus je antwoord zal waarschijnlijk beide situaties dekken. Verlicht mij als ik hier in het duister mis tast. Of doe je nachtcaches het liefst overdag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het kader van jouw onderzoek is dit waarschijnlijk een Waardeloze bijdrage, maar het is een vervolg op jouw opmerking "Of doe je nachtcaches het liefst overdag?"

 

Zoals je weet ben ik een dicht-bij-huis-cacher en dat geldt zeker in relatie tot nachtcaches, want om bij nacht en ontij met een slaperige kop nog meer dan 50 km terug te moeten rijden om mijn bed weer te vinden, daar wil ik niet aan denken. Natuurlijk kan ik met iemand meerijden, maar ik vind het een beetje ongepast om bij een collega-cacher in de auto te liggen snurken.

 

Dus heb ik slechts twee nachtcaches gedaan, beide op 10 minuten fietsen van mijn huis. En aangezien ik blindelings de weg ken in Apeldoorn, dus ook 's nachts, maar zeker bij daglicht, heb ik beide caches gelopen/gefietst onder een zonovergoten hemel. Eén cache in mijn eentje, de andere met twee dochters. Eén dochter vond het wel spannend, maar wilde per se voor het donker het bos weer uit.

 

Mijn antwoord op de vraag "Hoe vaak zou jij nachtcaches willen doen?" is derhalve "Af en toe", maar wel op mijn verwerpelijke manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regelmatig, maar helaas is dat lastig. De charme om in het donker in het bos te lopen is toch heel anders alsaltijd dat overdag cachen. Bij ons leverd het altijd een gezonde dosis extra spanning op, het is altijd weer afwachten wat je tegenkomt, overdag zie je eigenlijk weinig onverwachts. Onze voorkeur gaat ook uit naar de nachtcaches waar wel wat werk van is gemaakt en die mogen best 6 uur of langer duren. Afstand is ook geen bezwaar, we zoeken wel een slaapplaats of rijden om de beurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Gewone caches in de nacht doen, tellen die ook mee? (soort nachtcaches zonder de fireneedles)

Het is moeilijk voor te stellen dat je wel gewone caches doet in de nacht maar geen nachtcaches. Dus je antwoord zal waarschijnlijk beide situaties dekken. Verlicht mij als ik hier in het duister mis tast. Of doe je nachtcaches het liefst overdag?

 

 

Nee hoor, ik doe juist heel veel gewone caches in het donker, vooral als ze nieuw uit zijn. Nachtcaches zijn dus voor mij vaak een eenvoudige versie van de caches die ik normaal ook al doe omdat je gewoonlijk met fireneedles van punt naar punt wordt geleid terwijl je dat met gewonen caches allemaal niet hebt. Een paar uitzonderingen daar gelaten vind ik nachtcaches misschien vanwege dit feit lichtelijk tegenvallen en vaak een beetje 'gehyped'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik cache regelmatig in het donker. Dat is dan gewoon omdat ik dan nou eenmaal tijd heb voor een stuk fietsen of lopen, zeker 's winters. Ik tref dan weinig leuke caches, wel zijn de stukken wandelen of fietsen tussen de caches door vaak mooi of verrassend.

 

Echte nachtcaches doe ik zelden, er is niet erg veel aanbod in de buurt. Misschien zijn ze er wel, maar verstopt achter een mysterie, die negeer ik, dus zou ik het niet zien. Die enkele nachtcache die ik wel deed, was een kort wandelingetje geleid door reflectors. Niet echt spetterend.

 

Zelf heb ik wel een nachtcache, GC4741A. De meeste logs zijn uitgebreid en enthousiast. Ik heb mijn best gedaan om er meer van te maken dan alleen 'reflectors volgen'. Het gebied is verstild en dun bevolkt. Ontmoetingen onderweg zijn vaak vermeldenswaardig. Mensen treffen nachtvissers, politie, wantrouwige polderbewoners, militairen en zelfs hangjongeren. Meestal levert het een leuke anekdote op.

 

Ik loop deze cache zelf af en toe na, waar ik dan van geniet is het donker dat zich als een cocon om me heen sluit. Dat heb ik overigens alleen in de natuur of in de polder in het donker, niet in de stad. Ik ervaar het ook als ik in het donker kajak, iets wat in de winter ook regelmatig gebeurt. De natuur toont zich anders, er zijn andere dieren actief, je ruikt andere planten en je treft, zoals ik hierboven schreef, andere mensen.

 

Nachtcachen is dus aantrekkelijk, maar net zoals overdag is een saaie cache nog steeds een saaie cache.

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor regelmatig gekozen. Ik cache nog maar sinds mei dit jaar en heb afgelopen zomer de nachtcache hier in de omgeving gelopen samen met een stel (pre)pubers. Het mag dan voor sommigen een simpele cache zijn, voor mij als beginnend cacher was het een hele beleving. Ik heb er van genoten, vind het heerlijk om lekker in het donker te lopen. Loop ook wel nachtwandeltochten ook geweldig om te doen. En de pubers die waren ondanks hun stoere praat vooraf best nog wel onder de indruk :cool2: . Er ligt ook nog eentje in Steenwijk. Voor mij ook dichtbij maar wat ik er van begrijp is dat een korte dus daar rijd ik niet speciaal voor. Verder ligt er in de directe omgeving niet veel en dat vind ik heel jammer. Zou best eens een goede nachtcache uit willen zetten maar dan wil ik eerst wat meer ervaring hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...