skansen Geplaatst 22 april 2004 Geplaatst 22 april 2004 Als voorbeld heb ik de cache Vlederbos, we hadden een fout gemaakt, maar op de plek waar we zochten waren al forse graafsporen te zien. Ik heb ea aan de eigenaar gemaild en hij heeft mijn fout verbeterd, nu volgend weekend weer heen. Maar niet gelogd als Not Found!!!! Wanneer zou je wel en dan weer niet loggen als "Not Found". Soms doe ik dat, soms niet. Bij mij zit er niet zo'n systeem in. Hoe bepaal je dat? Groet
Gast PDAman Geplaatst 22 april 2004 Geplaatst 22 april 2004 Wanneer zou je wel en dan weer niet loggen als "Not Found". Hoe bepaal je dat? Wat zou je denken van het moment dat je de cache niet gevonden hebt en weer verder gaat? Dan heb je het niet gevonden.
hoppertje Geplaatst 22 april 2004 Geplaatst 22 april 2004 Als voorbeld heb ik de cache Vlederbos, we hadden een fout gemaakt, maar op de plek waar we zochten waren al forse graafsporen te zien. . Maar niet gelogd als Not Found!!!! Wanneer zou je wel en dan weer niet loggen als "Not Found". Soms doe ik dat, soms niet. Bij mij zit er niet zo'n systeem in. Hoe bepaal je dat? Simpel je geeft het zelf al aan. "Maar op de plek waar we zochten" Je hebt dus gezocht maar niet gevonden. Not Found dus. De oorzaak mag dan een misrekening geweest zijn, maar niet gevonden is niet gevonden. Als je onderweg al vast loopt is het wat anders, want dan kom je niet eens aan zoeken toe. Groeten Hoppertje
Twinlife Geplaatst 22 april 2004 Geplaatst 22 april 2004 Als je onderweg al vast loopt is het wat anders, want dan kom je niet eens aan zoeken toe. Al zijn wij ook maar een paar meter op pad of onderweg kunnen wij een WP (zie Ter Borg)niet vinden loggen wij hem altijd als not found en schrijfen in het logje van het hoe en waarom. Gr Twinlife
hoppertje Geplaatst 22 april 2004 Geplaatst 22 april 2004 Als je onderweg al vast loopt is het wat anders, want dan kom je niet eens aan zoeken toe. Al zijn wij ook maar een paar meter op pad of onderweg kunnen wij een WP (zie Ter Borg)niet vinden loggen wij hem altijd als not found en schrijfen in het logje van het hoe en waarom. Gr Twinlife Is ook wat voor te zeggen, maar je kan natuurlijk ook per mail kontakt opnemen met de eigenaar en hem vertellen tegen welk probleem jij bent aangelopen.
Twinlife Geplaatst 22 april 2004 Geplaatst 22 april 2004 Is ook wat voor te zeggen, maar je kan natuurlijk ook per mail kontakt opnemen met de eigenaar en hem vertellen tegen welk probleem jij bent aangelopen. Is ook waar,maar aan de logjes van not found kunnen andere geocachers zien wat voor hindernissen/problemen dat ze tegen kunnen komen. Gr Twinlife
Scorpion Geplaatst 22 april 2004 Geplaatst 22 april 2004 Goed stuk Prof! Het zou standaard moeten worden om je adresgegevens in de cache achter te laten. Eigen verantwoording nemen en niet derden zoals de .com en .nl met de gebakken peren laten zitten. Ik heb begrepen dat enkele cachers dit al doen. (Elsinga-GR ...meer?) . Voorkomt heel veel ellende - denk aan het geschetste bomincident- en is wel zo netjes. Weet iemand of dit in de VS, waar ze nog veel neurotischer op het security vlak zijn dan hier, en zeer streng approven, gebruikelijk is? Of worden we roomser als de paus als we besluiten deze regel in te voeren?
gr2 Geplaatst 22 april 2004 Geplaatst 22 april 2004 Of worden we roomser als de paus als we besluiten deze regel in te voeren? Dat lijkt me wel. Een verplichting zou mij inderdaad te ver gaan, hoe aanbevelenswaardig ik het ook vind.
Peetee Geplaatst 22 april 2004 Geplaatst 22 april 2004 Het zou standaard moeten worden om je adresgegevens in de cache achter te laten. Eigen verantwoording nemen en niet derden zoals de .com en .nl met de gebakken peren laten zitten. Ik zou er voor pleiten om niet zozeer iets ín de cache achter te laten, maar er óp of er áán. Je zou bv. kunnen denken aan zo'n sleutel-labeltje aan het handvat van de ammo-box, met de tekst: "Spelkist geocaching, voor info 06-12345678" of zoiets. Of een duidelijke sticker op de doos met dezelfde tekst. Dus aan de buitenkant, zodat men niet eerst een bom-expert hoeft te laten komen om het kistje te openen. Maar verder moeten we ook niet al te overdreven reageren. Dat is wat de "bad guys" graag zouden willen (onrust veroorzaken) en alleen daarom al moet je dat dus niet doen. Verder kan een dergelijke sticker vooral verhelderend werken naar toevallige vinders: de gemiddelde boswachter of politieman zal al wel snel in de gaten hebben dat een bom ergens op de hei niet zo logisch is. Verplichten is inderdaad niet nodig.
Banjer Geplaatst 22 april 2004 Geplaatst 22 april 2004 Het voorzien van een cache van NAW gegevens lijkt mij een goede zaak, maar tegen valse bommeldingen zal dit waarschijnlijk niet helpen. Op het GC.com forum hebben hier wat draadjes over gelopen, en daarin heeft oa. een medewerker van een 911 centrale gereageerd. Deze gaf aan dat er als er een verdacht pakketje gemeld wordt er niet gevraagd zal worden of er een NAW kaartje, GC sticker oid op zal zitten, men schakelt direct de juiste mensen in (in ons land waarschijnlijk eerst de politie). Ze kunnen simpelweg het risico niet nemen dat er toch wat aan de hand is.
mgr Geplaatst 23 april 2004 Geplaatst 23 april 2004 Als je naam op Bin Laden lijkt zou ik hem er niet opzetten. Maar anders zou het wel helpen, denk ik. Uiteraard om te voorkomen dat er wordt gebeld naar 911.
Banjer Geplaatst 23 april 2004 Geplaatst 23 april 2004 Als je een verdacht pakketje ziet liggen, ga je dit dan eerst bestuderen om te kijken of er een naam op staat?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 april 2004 Auteur Geplaatst 27 april 2004 Het draadje ligt nu zo'n dag of 4 stil. Het moment dus om eens te zien wat er nu uitgekomen is. Nadat een paar schrijvers vertelden wat zij DOEN of gedaan hebben wat betreft opspoorbaarheid van hunzelf als cache eigenaar is dit draadje voor de rest zeer snel gevuld geraakt met wat vrij gebabbel ('wanneer is een cache found?' o.a.) of ervaringen met het contact zoeken met een cache-eigenaar; iemand anders dan zijzelf dus. Laat ik het eens overzichtelijk maken: Wie gezegd hebben dat ze hun caches duidelijk aan binnen en buitenkant voorzien van naam/adres en tel. gegevens: MGR: binnen +buiten zodat duidelijk wie/waar eigenaar is GR2: (Cairnteam) ook binnen en buiten op hun caches duidelijkheid over de eigenaar en bereikbaarheid Peetee: op zijn caches aan de buitenkant duidelijk met tickers Elsinga: van horen zeggen elders: ook duidelijk op/aan/in cache. Dan is er Scorpion die eigen verantwoordelijkheid voor staat maar niet duidelijk is hoe dit uitwerkt in concreto op zijn caches (als die die heeft, ik kan het niet vinden want er is een USA Scorpion). Dan zijn er de volgende deelnemers aan dit draadje die over 'wat ze zelf doen met hun caches" niets berichten (getallen achter de naam: aantal eigen caches): Rovel(3), Skansen (?), JandeBehanger (4), Yvonne(GOTCHA) (?), Hoppertje (7), PDAman (?), Twinlife (3), Banjer (?). Ik zou graag vernemen wat die gedaan hebben of van plan zijn te gaan doen wat betreft naspeurbaarheid van ze als cache-eigenaar. Want daar gaat dit draadje toch over? Dus kom op met de geit! En niet de kool sparen! Aan de stemming: Plaatsings issues, (wederom.....) hebben nu 34+21 mensen meegedaan. 34 Ja -> ik ben het er mee eens en ik ga mijn best doen om het zo goed mogelijk te regelen 21 Nee -> ik ben het er niet me eens en ik doe er niets voor om het te regelen En er zijn dus 21 mensen die caches plaatsen zonder toestemming van de landeigenaren en die wel zien waar het schip strand en wie de Zwarte Piet krijgt toegespeeld. Hebben die nu hun verantwoordelijkheid genomen en hun caches voorzien van door boswachters e.d. duidelijk te lezen echte namen/adressen/tel. nrs? De stemming was natuurlijk anoniem maar als iemand van die 21 iets erover wil zeggen... gaarne! Even over mezelf dan: ik heb al de caches Boompjes, Tuf-Tuf en Eindpunt voorzien van tel. nr. op de buitenkant en briefje met tel/naam binnenin. Binnenkort worden Brandneteleiland, Waterval, Uitzicht, Drassig en Hold your Horses van duidelijkheid voorzien.
JandeBeHanger Geplaatst 27 april 2004 Geplaatst 27 april 2004 Dan zijn er de volgende deelnemers aan dit draadje die over 'wat ze zelf doen met hun caches" niets berichten (getallen achter de naam: aantal eigen caches):Rovel(3), Skansen (?), JandeBehanger (4), Yvonne(GOTCHA) (?), Hoppertje (7), PDAman (?), Twinlife (3), Banjer (?). Ik zou graag vernemen wat die gedaan hebben Op het logboekje in mijn cache zit een "JandeBehanger" sticker met mijn kwaakdoosnummer. Die kwaakdoos staat altijd aan! Poepenhemeltje is op het ogenblik temporarily unavailable. Ik twijfel erover of ik deze weer terug plaats, want deze ligt in natuurgebied. Ik heb begrepen dat de mogelijkheid aanwezig is dat boswachter Pauline Arends op het Drenthe mini-event aanwezig zal zijn. Ik hoop en verwacht dat de dan aanwezigen dan raadgevingen en instrukties krijgen voor het plaatsen van caches met toestemming of dat een geplaatste of te plaatsen cache te gedogen.
JandeBeHanger Geplaatst 27 april 2004 Geplaatst 27 april 2004 Als voorbeld heb ik de cache Vlederbos, we hadden een fout gemaakt, maar op de plek waar we zochten waren al forse graafsporen te zien. Ik heb ea aan de eigenaar gemaild en hij heeft mijn fout verbeterd, nu volgend weekend weer heen. Maar niet gelogd als Not Found!!!! Er zit bij mij wel een systeem in! Ik log alleen "found".
Aanbevolen berichten