MacDD Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 @TT klopt ook. Want ik mis wel iets in het keurmeester verhaal. Een cache mag ook gewoon puur avontuurlijk zijn. Bij mij in de buurt ligt JD#2. Buurt is niet zo bijzonder, de cache is echter wel uitermate leuk. Zelfde beetje met mijn Rambo caches. Dat zijn gewoon struinen door een gebied caches. En toch ben ik uitermate tevrden over deze rambo caches. Het grappige is MacDD dat ik op basis van jouw enthousiaste berichtje eerder zal afreizen naar Zeeuws Vlaanderen dan op basis van een kil en koud keurmerk.... Veel van de caches die hier door enthousiaste medegebruikers van het forum in de afgelopen paar jaar zijn genoemd zijn door mij in een aparte database van GSAK opgenomen. Dat wij ze nog lang niet allemaal gedaan hebben komt vooral, omdat er zo weinig caches bij ons in de buurt genoemd worden. Toeval misschien maar voor mij een feit. Maar er is absoluut geen beter keurmerk dan een aanbeveling met een enthousiast verhaal op bijvoorbeeld dit forum of (voor anderen) op een event. En nou word jij Keurmeester (met een grote K) van Zeeland en je gaat me vertellen, dat je op grond van vage normen geen enkele cache van Dick Duintopper (de man waardoor Vrouw Tabak en ikzelf Zeeland en de Zuid-Hollandsche Eilanden écht hebben leren kennen) kunt opnemen in die database.... Man toch... je doet 's nachts geen oog meer dicht vanwege de wroeging die jou treft..... hahah. Het blíjft een leuk onderwerp.... Laten we het maar niet te serieus nemen..... Dank je voor het compliment TT En Duintopper? Natuurlijk komt die erbij. Net zoals Farsize, Tinomiek, T-RAK, Zeeuw-van Vlaanderen, Padpionier en meer van dat spul
brouwertjes Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 En Duintopper? Natuurlijk komt die erbij. Net zoals Farsize, Tinomiek, T-RAK, Zeeuw-van Vlaanderen, Padpionier en meer van dat spul Heb je al contact gezocht met de CO's. Dacht me namelijk te herinneren dat de CO's zich zelf moesten aanmelden
MacDD Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Heb je al contact gezocht met de CO's. Dacht me namelijk te herinneren dat de CO's zich zelf moesten aanmelden Tuurlijk nniet, maar als ze willen wel.
stekelbaars Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 En hoe zit het met de voorwaarden waar aan die caches moeten voldoen, ik zie veel micro's bij genoemde CO's.
Twentse Mug Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Ik stel voor dat er ook een keurmerk voor de keurders moet zijn. Een soort diploma of zo. Daarmee kun je toezicht houden op de keurders.
MacDD Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Ik stel voor dat er ook een keurmerk voor de keurders moet zijn. Een soort diploma of zo. Daarmee kun je toezicht houden op de keurders. Ja, daahag. Dan maak ik weer geen kans.
Vlindertje Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Ik stel voor dat er ook een keurmerk voor de keurders moet zijn. Een soort diploma of zo. Daarmee kun je toezicht houden op de keurders. De Keurmeesters hebben hetzelfde keurmerk of diploma als reviewers.
Odlaniger Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Dat lijkt me wel wat. Gediplomeerd keurmeester op mijn CV.
de kikkers Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Dan staat het nu al verkeerd op je CV! Het is Keurmeester.
Odlaniger Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Dan staat het nu al verkeerd op je CV! Het is Keurmeester. Als het maar goed op mijn Diploma staat.
antarctica Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Hoewel ik mijn bedenkingen heb over de haalbaarheid, hoop ik (als typische slowcacher) dat dit plan levensvatbaar is. Persoonlijk zoek ik de caches die ik wil doen, zorgvuldig uit, veel favo's, mooie logs, interessante plek. In de 12 jaar dat ik met dit spelletje bezig ben, ben ik ook nog nooit PM geworden, ik wil geen vette PQ's met honderden caches in mijn GPS. Ik wil die ene cache doen die ik uitgezocht heb. Op deze manier probeer ik alleen de toppers te doen, met als gevolg dat ik sommige erg mooie caches meerder malen doe. Een Lost Place in Duitsland, waarbij je met een bigshot een lijn over een verlaten gebouw moet schieten om via een bovenraam naar binnen te klimmen, vond ik zo vreselijk leuk, dat ik er inmiddels 3 keer geweest ben. Maar ook andere fraaie (nacht)caches, doe ik meerdere malen (natuurlijk log ik maar 1 keer). Een kermerk voor de betere cache zou ik een leuke toevoeging vinden, maar niet echt nodig; ik red me ook met de Favo's en logjes. Overigens heb ik het afgelopen jaar mijn menig over "potjepleurcaches" bijgesteld; hier is absoluut behoefte aan. In tegenstelling tot 12 jaar geleden, wordt er tegenwoordig massaal dit spelletje gespeeld, met smartphones, Aldi-frutsels en tablets. De hoeveelheid cachers is groot; ik moet er niet aan denken dat die allemaal net als ik die fraaie, soms slapende, schoonheden gaan doen. Heerlijk dat de massa in camouflagekleding, behangen met hightech apparatuur, zich per auto van lantaarnpaal naar lantaarnpaal haast! Ik ga wel in alle rust met een paar aangename vrienden op zoek naar die pareltjes, juweeltjes, die er gelukkig nog steeds genoeg zijn. Ontopic: ik volg dit initiatief met belangstelling! Antarctica 4
MacDD Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Overigens heb ik het afgelopen jaar mijn menig over "potjepleurcaches" bijgesteld; hier is absoluut behoefte aan.In tegenstelling tot 12 jaar geleden, wordt er tegenwoordig massaal dit spelletje gespeeld, met smartphones, Aldi-frutsels en tablets. De hoeveelheid cachers is groot; ik moet er niet aan denken dat die allemaal net als ik die fraaie, soms slapende, schoonheden gaan doen. Heerlijk dat de massa in camouflagekleding, behangen met hightech apparatuur, zich per auto van lantaarnpaal naar lantaarnpaal haast! Ik ga wel in alle rust met een paar aangename vrienden op zoek naar die pareltjes, juweeltjes, die er gelukkig nog steeds genoeg zijn. Eigenlijk wel een zeer interessante zienswijze. Ga ik eens verder over nadenken.
Diederikus Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 En Duintopper? Natuurlijk komt die erbij. Net zoals Farsize, Tinomiek, T-RAK, Zeeuw-van Vlaanderen, Padpionier en meer van dat spul Je hebt het volgens mij nog niet helemaal begrepen, MacDD. De initiatiefnemers zijn van mening dat een geocache een doos met een logboek en ruilspullen is, verborgen op een mooie of bijzondere locatie. Jij gaat dus straks al die schertscaches afkeuren om de eenvoudige reden dat het geen echte geocaches zijn.
ikbenjanuz Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 (bewerkt) Ik stel voor om op te gaan splitsen volgens het PPP-principe want dit wordt nooit wat! De P van Puristen vormen een eigen club die alleen gaan voor het allerbeste dat er is en zij doen alleen maar caches van de hoogste kwaliteit met de meeste en zwaarste Keurmerken, gekeurd door de beste Keurders volgens de oeruitgangspunten van deze edele sport (mag ik dat zeggen. sport? ja dat mag ik zeggen!). Verder dan de P van Puntjesjagers die het vinden van kokertjes achter elke boom tot hun diepste levensvervulling hebben gemaakt, en tot het uiterste gaan om hun statistieken zo wereldschokkend indrukwekkend te maken dat een paard er de hik van krijgt. En tot slot de P van Plezier dat de rest heeft in het vinden van van alles en nog wat, en precies doen waar ze zin in hebben, ofwel de opportunisten, levensgenieters en momentcachers. Zo is iedereen tevreden en is er een hoop onenigheid uit de wereld. Of zou het dan te saai worden? 21 augustus 2013 bewerkt door ikbenjanuz 2
@Wilbertoord Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Nee, als je die 3 P's in een groep vangt, kun je daar mooi alle caches van gc.com voor gebruiken. Voor ieder wat wils! Die groep noem je dan gewoon Geocachers of iets dergelijks. De een voor plezier, de ander voor puntjes en de puristen voor hun eigen gelijk. 2
Aanbevolen berichten