Team Tabak Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 (bewerkt) @MacDD Zo zie je maar hoe dicht het woord Keurmeester aanleunt tegen het woord subjectiviteit..... Meteen ook het grootste gevaar van dit hele project. Vind daar een goede oplossing voor en je kunt een heel eind komen. Komen er echter 100 keurmeesters, die allemaal hun voorkeuren in de strijd gooien, dan wordt het helemaal niets en voegt het niets toe aan wat we nu al kunnen uitfilteren. 21 augustus 2013 bewerkt door Team Tabak
MacDD Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 @TT klopt ook. Want ik mis wel iets in het keurmeester verhaal. Een cache mag ook gewoon puur avontuurlijk zijn. Bij mij in de buurt ligt JD#2. Buurt is niet zo bijzonder, de cache is echter wel uitermate leuk. Zelfde beetje met mijn Rambo caches. Dat zijn gewoon struinen door een gebied caches. En toch ben ik uitermate tevrden over deze rambo caches.
Vlindertje Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Het gaat niet over wat een Keurmeester goed of slecht vindt. Het gaat niet over persoonlijke voorkeuren of kwaliteit. Het betreft UITSLUITEND de vraag of het bij het ter publicatie aangeboden object om een GEOCACHE gaat. Natuurlijk krijgt een avontuurlijke cache het keurmerk. Je kunt dat echter niet als criterium stellen, want daarmee wordt het een eis waar ALLE caches aan moeten voldoen.
NoNo1234 Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 (bewerkt) GCVote bied ook de mogelijkheid om op een simpele manier de betere caches er tussen uit te halen. en heeft al 23593 "Keurmeesters". Van de GCVote site: GCVote is een uitbreiding voor www.geocaching.com die er voor zorgt dat je de kwaliteit van cache kunt zien. Het laat de gemiddelde waardering zien van de gegeven stemmen en geeft jou de kans in een klik een waardering te geven aan een cache. op dit moment telt GCVote 6665724 unieke beoordelingen van 978556 individuele caches over de hele wereld van 23593 geregistreerde gebruikers. Gcvote is bruikbaar met applicaties zoals GSAK en Cachebox maar GCVote's meest krachtige eigenschap is de complete integratie met de geocaching.com website. Het programmaatje werkt met firefox Het zijn dan misschien wel geen ECHTE caches, maar je kan hiermee toch een redelijk beeld van kwaliteit van een cache krijgen. Al is dat voor iedereen natuurlijk verschillend. Voor mij een redelijk goed middel "het kaf van het koren te scheiden". 21 augustus 2013 bewerkt door NoNo1234
Vlindertje Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Het zijn dan misschien wel geen ECHTE caches En daar gaat het nu juist om ...
Team Tabak Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 @TT klopt ook. Want ik mis wel iets in het keurmeester verhaal. Een cache mag ook gewoon puur avontuurlijk zijn. Bij mij in de buurt ligt JD#2. Buurt is niet zo bijzonder, de cache is echter wel uitermate leuk. Zelfde beetje met mijn Rambo caches. Dat zijn gewoon struinen door een gebied caches. En toch ben ik uitermate tevrden over deze rambo caches. Het grappige is MacDD dat ik op basis van jouw enthousiaste berichtje eerder zal afreizen naar Zeeuws Vlaanderen dan op basis van een kil en koud keurmerk.... Veel van de caches die hier door enthousiaste medegebruikers van het forum in de afgelopen paar jaar zijn genoemd zijn door mij in een aparte database van GSAK opgenomen. Dat wij ze nog lang niet allemaal gedaan hebben komt vooral, omdat er zo weinig caches bij ons in de buurt genoemd worden. Toeval misschien maar voor mij een feit. Maar er is absoluut geen beter keurmerk dan een aanbeveling met een enthousiast verhaal op bijvoorbeeld dit forum of (voor anderen) op een event. En nou word jij Keurmeester (met een grote K) van Zeeland en je gaat me vertellen, dat je op grond van vage normen geen enkele cache van Dick Duintopper (de man waardoor Vrouw Tabak en ikzelf Zeeland en de Zuid-Hollandsche Eilanden écht hebben leren kennen) kunt opnemen in die database.... Man toch... je doet 's nachts geen oog meer dicht vanwege de wroeging die jou treft..... hahah. Het blíjft een leuk onderwerp.... Laten we het maar niet te serieus nemen..... 1
schattezoekertje Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Het beste keurmerk dat er bestaat zijn de log's van je collega's geocachers. 2
Vlindertje Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Maar daar kun je niet automatisch op selecteren.
De kantersbabes Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 [quote name=Team Tabak" post="350085" time="1377089553] En nou word jij Keurmeester (met een grote K) van Zeeland en je gaat me vertellen, dat je op grond van vage normen geen enkele cache van Dick Duintopper (de man waardoor Vrouw Tabak en ikzelf Zeeland en de Zuid-Hollandsche Eilanden écht hebben leren kennen) kunt opnemen in die database.... jawel hoor. Deze voldoet! http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=93bfbd31-2b40-4955-98d1-6a083d2ec967 Echt een DuinToppertje 1
Team Tabak Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 (bewerkt) Absoluut waar !!! Staat op de lijst... En gelukkig zijn er nog wel een paar meer..... Dat doet me meteen weer beseffen, dat we al weer veel te lang geleden op Goeree zijn geweest.... Gisteren wel op Overflakkee, maar dat is toch weer anders.... De tijd gaat te snel....Verdikkie.... haha.... 21 augustus 2013 bewerkt door Team Tabak
Diederikus Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Bij alleen de caches kunnen we het dan niet laten natuurlijk. Ik stel voor ook de cachers te gaan keuren. Wat denken jullie van dit keurmerk?
Team Tabak Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 Humor! Ik wil wel zo'n plaatje bij mijn profiel... hahaha
ikbenjanuz Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 (bewerkt) Er valt naar mijn idee alleen iets te keuren als je concrete en objectieve criteria hebt opgesteld, die voor iedereen begrijpelijk, helder en eenduidig zijn. En dat lijkt me heel erg ingewikkeld maar ik laat me graag verrassen! Die criteria worden in dit draadje herhaaldelijk genoemd en zijn de gewone kenmerken van een geocache, zoals die op elke geocaching-site, ook deze, worden vermeld: een doos met een logboek op een bijzondere locatie. Doos en logboek zijn objectieve criteria. Over de bijzonderheid van een locatie kun je eindeloos discussiëren, maar dat gaan de Keurmeesters niet doen. Alleen als de locatie overduidelijk niet bijzonder is (voortuin) en de CO in de cachebeschrijving niet aangeeft waarom de locatie in zijn ogen toch bijzonder is, wordt dit criterium voor de Keurmeesters een punt van overweging en wellicht een reden voor een stemming. We gaan caches keuren, niet muggenziften. Dit is nu precies wat ik bedoel. Wie bepaalt er of een locatie bijzonder is?Ik vind dat degenen die de cache gedaan hebben dat bepalen. Waarom niet gewoon een mogelijkheid geven om dat te beoordelen? En dat er een doos inzit kan ik zo wel zien, en een logboek is er altijd. Nogmaals, ik zie de meerwaarde van een dergelijk keurmerk (nog) niet. Als het alleen de bedoeling is om "echte" caches met een keurmerk te belonen ben ik er al helemaal op tegen. Als een cache niet voldoet aan de voorwaarden, moet deze in het geheel niet worden goedgekeurd. Dan zit het probleem in de handhaving van de normen en moet daar wat aan gebeuren. 21 augustus 2013 bewerkt door ikbenjanuz
de-fam Geplaatst 21 augustus 2013 Auteur Geplaatst 21 augustus 2013 Caches worden alleen gekeurd als de CO dit wil. Alles is dus vrijwillig, niet meer en niet minder.
brouwertjes Geplaatst 21 augustus 2013 Geplaatst 21 augustus 2013 (bewerkt) Lol wat is de UHD van die bol En nou word jij Keurmeester (met een grote K) van Zeeland en je gaat me vertellen, dat je op grond van vage normen geen enkele cache van Dick Duintopper (de man waardoor Vrouw Tabak en ikzelf Zeeland en de Zuid-Hollandsche Eilanden écht hebben leren kennen) kunt opnemen in die database.... jawel hoor. Deze voldoet! http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=93bfbd31-2b40-4955-98d1-6a083d2ec967 Echt een DuinToppertje helaas dan moet de parkeerplaats wel wat verplaatst worden. 21 augustus 2013 bewerkt door brouwertjes
Aanbevolen berichten