snoopy and woodstock Geplaatst 17 augustus 2013 Geplaatst 17 augustus 2013 Als je van GS geen medewerking verwacht, waarom dan dit keurmerk? Waarom dan niet lekker je eigen weg gaan, je hebt QC toch al? Ik snap niet dat jullie nog willen geocachen via GC.com, als er in jullie ogen toch niegs deugt van het bedrijf, de website en zijn bezoekers. Continue worden mensen die niet doen wat julie doen, weg gezet als kokerkneuzen en sbsvolk en toch maken jullie deel uit van diezelfde groep, namelijk zij die geoachen via GC.com. Als ik zo zou denken, dan had ik allang mijn account weg gedaan. huh omgekeerde wereld, eerst word het spelletje verprutst door de kokerstrooiers, enkele mensen proberen (ter vergeefs) maar proberen in iedergeval iets van het kokergedoe voor de mensen met wel een geocache hart te laten ontlopen, moeten nu juist doe mensen maar ergens anders naar toe? laat die kokergraaiers lekker munzeeën daar gaat het niet om de locatie, maar om de puntjes, en de organisatie van Munzee heeft hele leuke ideeën voor samenwerking en staan wel altijd open voor andere ideeën maar de mensen met een geocache hart wegsturen omdat de kokerdwazen het spelletje hebben vergiftigt gaat mij iets te ver Barny Toch lijkt het me nog niet zo'n verkeerde gedachte. Stel je krijgt zo'n 100 teams met mooie multi's ( het liefst de meest beroemde) op één lijn. Ze halen allemaal tegelijk hun caches weg bij .com en plaatsen ze op bv Quality. Heel veel cachers die nu niet zo bezig zijn met dit forum zouden zich toch afvragen waar deze mooie caches zijn gebleven die ze nog graag wilden doen en zullen wellicht mee-switchen. Wie weet krijg je dan voldoende activiteit daar om een serieus alternatief te zijn. Daar zou ik meer van verwachten dan een keurmerk Dat gaat niet werken. Cachers zijn te zeer vertrouwd met gc.com. Jij bent daarvan zelf een voorbeeld. Wat wel zou werken is het overhevelen van QC-functies naar gc.nl. Daarmee kunnen we niet alleen geocaching in Nederland saneren en de oude glorie van gc.nl, inclusief de Geo d'Or, herstellen, maar voortaan ook zelf bepalen hoe wij het spel in eigen land willen spelen. Sinds 2008 heeft SGN/gc.nl de missie: "Geocachers steunen om de kwaliteit van caches en de kwaliteit van het beleven van geocachen te verbeteren". Het Keurmerk kan dit streven handen en voeten geven. Het Keurmerk onderscheidt geocaches van de attributen van andere GPS-spelletjes, die eveneens zijn opgenomen in de database van gc.com. De eerste stap op weg naar sanering van het geocachen in Nederland begint met een kaart waarop uitsluitend geocaches zijn aangegeven. Dat overzicht zal in eerste instantie niet compleet zijn, maar het aantal caches met een Keurmerk zal snel groeien, want elke CO wil zijn creatie presenteren op de meest populaire Nederlandse geocaching-site. Geocachers kunnen caches selecteren op dezelfde manier als bij gc.com en bovendien beschikken over tal van extra mogelijkheden. Ook kunnen cachers hun creaties voortaan aanbieden bij gc.com en/of bij gc.nl. Bij gc.com worden de caches beoordeeld door de reviewers, bij gc.nl door de Keurmeesters. In beide gevallen is toestemming voor plaatsing vereist, maar bij gc.nl geldt geen afstandsregel. De Keurmeesters bepalen of een cache conflictueert met naburige caches. Op deze manier kunnen Nederlandse geocachers voortaan zelf bepalen hoe zij hun hobby in eigen land willen beleven en desgewenst ook cachen bij gc.com. Nieuwkomers, maar ook de Pers, komen bij het zoeken naar informatie over geocaching meestal bij gc.nl terecht en krijgen dan een juist beeld van het spel. Volgens mij is dit de enige manier om de neerwaartse spiraal om te buigen. Een ideale oplossing voor alle partijen, maar wie bedenkingen heeft kan deze hier ventileren. Bedenk echter dat we hier kunnen wikken wat we willen, beschikken kan alleen Geoman. Lijkt me een heel mooi plan, maar als SGN al sinds 2008 bezig is, schiet het met alle respect niet hard op. Ik vraag me trouwens ook altijd af hoe zoiets gefinancierd word. Alles kost immers geld. En verder hoe concreet zijn de keurmerk- en kaart plannen, en in welk tijdsbestek zouden ze ingevoerd kunnen worden?
Bloodwoosj Geplaatst 17 augustus 2013 Geplaatst 17 augustus 2013 Sinds 2008 heeft SGN/gc.nl de missie: "Geocachers steunen om de kwaliteit van caches en de kwaliteit van het beleven van geocachen te verbeteren". Het Keurmerk kan dit streven handen en voeten geven. Huh? Als dat zo is, lijkt het mij de allerhoogste tijd het volgende eens van de site te verwijderen: Geocaching.nl is gemaakt met als enige doel het promoten en ondersteunen van het in 2001 ontstane Geocaching. De geestelijk vader van dit spel is Jeremy Irish, webmaster/founder van Geocaching.com, webdeveloper en 'tech head' uit Seattle, Washington area, USA. Deze Nederlandstalige dochter wordt onderhouden door Stichting Geocaching Nederland. Hier staat m.i. ten eerste iets dat niet waar is. Jeremy Irish is niet de geestelijk vader van het spelletje geocaching, maar de geestelijk vader van het "bedrijf" geocaching. Daarnaast staat hier letterlijk dat SGN ook het werpen van kokerstrooigoed promoot, iets dat door jou geen geocache genoemd wordt, maar volgens de definitie van groundspeak dat wel degelijk is. Dat staat haaks op de intenties die ik in dit draadje lees over het keurmerk. Trouwens, hoezo 2001? De eerste geocache die geplaatst werd voor het ontstaan van groundpeak -toen iedere cache nog een "echte" geocache was- stamt uit 2000. 1
Vlindertje Geplaatst 17 augustus 2013 Geplaatst 17 augustus 2013 Lijkt me een heel mooi plan, maar als SGN al sinds 2008 bezig is, schiet het met alle respect niet hard op. Ik vraag me trouwens ook altijd af hoe zoiets gefinancierd word. Alles kost immers geld. En verder hoe concreet zijn de keurmerk- en kaart plannen, en in welk tijdsbestek zouden ze ingevoerd kunnen worden? SGN heeft sinds 2008 de missie: "Geocachers steunen om de kwaliteit van caches en de kwaliteit van het beleven van geocachen te verbeteren". Dat is een motto en ik weet niet of daar een actieplan bij hoort. Ik weet alleen dat SGN dit forum in de lucht houdt en dat we daar allemaal plezier van hebben. De site renoveren en uitbreiden met functies die het plaatsen van kwaliteitscaches bevorderen ligt in de lijn van de missie van SGN, maar ik weet niet wat de stichting met de site wil en het bestuur hoeft aan niemand iets uit te leggen. Van de Keurmerk- en kaartplannen is niet meer bekend dan wat je hier kunt lezen. Het voorstel om de site te renoveren op basis van broncode van QC is nog geen dag oud. Geld speelt wat mij betreft geen rol. Het gaat om de hobby. Bovendien is het meeste werk al gedaan. De belangrijkste functies en faciliteiten werken al jaren feilloos en het resterende werk betreft vooral aanpassingen van cosmetische aard (vormgeving). Invoering (in fasen) kan dus op korte termijn. Maar, ik acht de kans dat het doorgaat niet groot. Er is immers al een nieuwe site die zich in de testfase bevindt. Bovendien moet SGN achter het idee van het Keurmerk staan en wellicht ziet de stichting dat helemaal niet zitten.
snoopy and woodstock Geplaatst 17 augustus 2013 Geplaatst 17 augustus 2013 Dan zou het wel fijn zijn dat iemand van SGN hier eens zou reageren op dergelijke plannen. Of het lijkt me sowieso wel eens aardig als zij een toekomstvisie naar buiten zouden brengen. Ook al zijn ze dat niet verplicht.
snoopy and woodstock Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 Dit levendige draadje schijnt opeens dood te zijn na de vraag of er iemand van SGN hierover eens stelling wil nemen. is dit toeval of durft niemand meer
de-fam Geplaatst 18 augustus 2013 Auteur Geplaatst 18 augustus 2013 Nee hoor...Tussen de negatieve regels door lees ik ook positieve zaken, en daarom ben ik nog steeds gedreven om door te gaan om een keurmerk te ontwikkelen 1
snoopy and woodstock Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 @ de-fam Dat is mooi, maar ik heb eigenlijk geen idee wie tot SGN behoren. Ben jij daar onderdeel van?
Vlindertje Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 Informatie over SGN staat onder de optie 'Wie zijn wij' op de voorpagina van deze site. De discussie over het Keurmerk is pas enkele dagen oud, het is vakantietijd en zelfs als SGN het voorstel in overweging neemt gaat het om een ingrijpende beslissing waar je op z'n minst enkele nachtjes over moet slapen. Geef het tijd; er is geen enkele haast. Het Keurmerk leeft enorm. Ook vandaag zit mijn mailbox weer vol vragen, ideeën en steunbetuigingen, inclusief die van een tiental actieve forumleden, die de cache uit de boom kijken en zich niet in de discussie mengen omdat hun mening al is verwoord en zij willen voorkomen dat het een chaos wordt. Wat mij echter vooral heeft verrast zijn de vele mailtjes van geocachers die NIET langer op dit forum actief zijn. Nederland kent vele honderden authentieke geocachers die zich op de achtergrond houden en in stilte de krenten uit de pap halen. Hun namen kun je op dit forum lezen in draadjes uit de periode 2002-2005. Daarna zijn ze afgehaakt, omdat het koldercachen opkwam en het ene na het andere draadje werd geopend over statistieken en dagrecords. Cachen doen ze nog wel en velen treffen elkaar regelmatig in de diverse clubjes en vriendengroepen. Ik ben zo'n cacher, al leg ik mij niet stilzwijgend bij de verloedering van mijn hobby neer om het forum maar aan het kokervolkje te laten. Barny is zo'n cacher, evenals Snoopy and Woodstock en tientallen anderen die deze discussie met belangstelling volgen. We kennen elkaar bijna allemaal uit het veld en van events uit een tijd dat events nog events waren en geen circusvoorstellingen. Onder de vele meelezers staan weer namen van oude bekenden. Namen uit de beginjaren van dit forum, toen ook de oprichters van deze site gewoon deelnamen aan discussies. Toen was niet alles koek en ei, maar we wisten wel allemaal wat geocachen was en speelden geen totaal verschillende spelletjes door elkaar heen, wat vandaag de dag de grootste bron van onenigheid is. Lang voordat gc.com over kaarten beschikte, toonde gc.nl al een kaart met alle geocaches in de Benelux. Als die kaart in ere wordt hersteld, en gc.nl zich weer uitsluitend op geocachen en geocachers gaat richten, zullen ook vele honderden teleurgestelde authentieke geocachers, die nu af en toe meelezen, weer actief worden op het forum. Net als 12 jaar geleden kan deze site weer het voortouw nemen, want wat software en ideeën over geocaching betreft heeft Nederland van oudsher een grote voorsprong op Amerika.
de-fam Geplaatst 18 augustus 2013 Auteur Geplaatst 18 augustus 2013 Dan word het tijd dat ik eens en babbeltje ga maken met de garde van voor 2008
Vlindertje Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 Tussen authentieke geocachers klikt het direct, of ze nu 10 jaar of pas 10 weken cachen.
Team Tabak Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 (bewerkt) Het Keurmerk leeft enorm. Ook vandaag zit mijn mailbox weer vol vragen, ideeën en steunbetuigingen, inclusief die van een tiental actieve forumleden, die de cache uit de boom kijken en zich niet in de discussie mengen omdat hun mening al is verwoord en zij willen voorkomen dat het een chaos wordt. Of het keurmerk wel of niet leeft, kan ik uiteraard op deze manier niet meer beoordelen. Ik kan uit deze zin wél opmaken, dat er via jouw mailbox "een forum binnen het forum" ontstaan is en dat vind IK nou een buitengewoon zorgelijke situatie. De interessante onderwerpen worden het exclusieve domein van Vlinder en kornuiten en worden buiten het forum om afgehandeld. Ik weiger daaraan mee te doen omdat ik mij als gemiddelde geocacher onder geen voorwaarde wil koppelen aan een exclusief groepje cachers. Ik kom op dit forum omdat ik de mening van ALLE forumgebruikers interessant vind. Als ik jou moet geloven bestaat er dus kennelijk een grote groep van cachers , die hier met enige regelmaat over de hei komt kijken maar zich liever niet wil verlagen tot discussies met de grootste gemene deler onder de cachers, waartoe ik mezelf ook beschouw. (mensen die gewoon alles leuk vinden en lekker ongecompliceerd buiten willen zijn). Een schokkende ervaring, die je beter voor jezelf had kunnen houden..... 18 augustus 2013 bewerkt door Team Tabak 5
Bloodwoosj Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 Niet meer actief op dit forum en wel van dit keurmerk-idee dat door de-fam in dit forum is geopperd weten? Zijn er soms mensen actief aan het rondmailen dan? Ik volg het even totaal niet meer. ...knip... Het Keurmerk leeft enorm. Ook vandaag zit mijn mailbox weer vol vragen, ideeën en steunbetuigingen, inclusief die van een tiental actieve forumleden, die de cache uit de boom kijken en zich niet in de discussie mengen omdat hun mening al is verwoord en zij willen voorkomen dat het een chaos wordt. Wat mij echter vooral heeft verrast zijn de vele mailtjes van geocachers die NIET langer op dit forum actief zijn. ..knip...
de-fam Geplaatst 18 augustus 2013 Auteur Geplaatst 18 augustus 2013 Best TT de discussie over keurmeesters en een keurmerk is al eerder gevoerd, alleen op andere draadjes. Je zou dus kunnen stellen dat ik/wij daar andere draadjes mee kaapten. Besloten is dan ook dat er een voorbeeld logo gemaakt zou worden en meteen een nieuw draadje op te starten. Dat vlindertje alias Geowolf vaak benaderd wordt, is voor mijn gevoel niet een zorgelijk punt, temeer omdat hij naar mijn gevoel een goed punt heeft als het om caches gaat en daarin behoorlijk standvastig is. Deze standvastigheid spreekt mij wel aan.
stekelbaars Geplaatst 18 augustus 2013 Geplaatst 18 augustus 2013 (bewerkt) Dat wordt vaker geroepen, die honderden die interesse in de mail tonen. Net als dat puntjes scoren idee. 18 augustus 2013 bewerkt door stekelbaars
Aanbevolen berichten