de-fam Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Om niet een ander draadje te vervuilen, start ik hierbij een nieuwe op. Er is een plan is geopperd om een keurmerk op caches te zetten als een CO dit wil. Alleen moet de cache aan een aantal voorwaarden voldoen wat hier ruimschoots bespreekbaar is. Ik heb een voorbeeld keurmerk logo gemaakt die eventueel na het keuren op de cachepagina geplaatst kan worden. Deze mag uiteraard verbeterd worden 1
Vlindertje Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 (bewerkt) Mooi! Compliment. Ter herinnering: de criteria waaraan een cache moet voldoen om voor het keurmerk in aanmerking te komen. 1. Container die ruimte biedt aan een logBOEK en ruilspulletjes, dus minimaal formaat lunchtrommel.2. Een mooie plek waar je rustig kan zitten.3. Tenminste 500 meter van een parking.4. Een goed verzorgde cachepagina met foto's, illustraties enz.5. Goed ingemeten, eventueel met een duidelijke hint. Dit ter beoordeling van regionaal opererende Keurmeesters. CO's kunnen het keurmerk aanvragen. Het is dus niet zo dat Keurmeesters in het wilde weg caches gaan beoordelen. 12 augustus 2013 bewerkt door Vlindertje 1
Odlaniger Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Alhoewel er misschien een aantal praktische problemen zullen worden genoemd, zie ik het wel zitten om een keurmerk toe te kennen. Ik ga erover nadenken hoe dit kan worden bepaald. Het logo vind ik bijna goed. Ik zou de tekst binnen het kader van de achtergrond houden en de V een kleurtje geven.
jefmen Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Mooi! Compliment. Ter herinnering: de criteria waaraan een cache moet voldoen om voor het keurmerk in aanmerking te komen. 1. Container die ruimte biedt aan een logBOEK en ruilspulletjes, dus minimaal formaat lunchtrommel. 2. Een mooie plek waar je rustig kan zitten. 3. Tenminste 500 meter van een parking. 4. Een goed verzorgde cachepagina met foto's, illustraties enz. 5. Goed ingemeten, eventueel met een duidelijke hint. Dit ter beoordeling van regionaal opererende Keurmeesters. CO's kunnen het keurmerk aanvragen. Het is dus niet zo dat Keurmeesters in het wilde weg caches gaan beoordelen. Punt 2 is lastig te bepalen voor veel mensen iedereen vind weer wat anders mooi.
De kantersbabes Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Waarom ten minste 500 m1 van een parkeerplaats? Ik heb bij een multi graag de cache vlak bij het begin. 500 m1 vind ik daarvoor al te ver. (Terwijl de multi gerust 10 km mag zijn) En voor een tradi is het ook een rare regel. Dat zou betekenen dat een heleboel mooie plekjes niet meer zouden kunnen.
de-fam Geplaatst 12 augustus 2013 Auteur Geplaatst 12 augustus 2013 Ik zal het logo aanpassen. Helaas kan ik niet volledig meedoen met de nu al grappige discussie, mijn modem heeft het begeven en ben dus gebonden aan een data limiet van mijn phone.
Diederikus Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Deze vraag heb ik al eerder gesteld (zonder dat daar een antwoord op gegeven is): Welk probleem wordt het keurmerk geacht op te lossen? Ik bedoel dat niet vervelend, maar precisie helpt als je een probleem wilt oplossen, terwijl er ook vaak oplossingen worden bedacht waar geen probleem aan ten grondslag ligt.
Odlaniger Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Deze vraag heb ik al eerder gesteld (zonder dat daar een antwoord op gegeven is): Welk probleem wordt het keurmerk geacht op te lossen? Ik bedoel dat niet vervelend, maar precisie helpt als je een probleem wilt oplossen, terwijl er ook vaak oplossingen worden bedacht waar geen probleem aan ten grondslag ligt. Er wordt geen probleem opgelost, maar het kan CO's motiveren beter hun best te doen.
Diederikus Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Deze vraag heb ik al eerder gesteld (zonder dat daar een antwoord op gegeven is): Welk probleem wordt het keurmerk geacht op te lossen? Ik bedoel dat niet vervelend, maar precisie helpt als je een probleem wilt oplossen, terwijl er ook vaak oplossingen worden bedacht waar geen probleem aan ten grondslag ligt. Er wordt geen probleem opgelost, maar het kan CO's motiveren beter hun best te doen. Het probleem is dan dat er onvoldoende gemotiveerde co's zijn.
@Wilbertoord Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Geweldig keurmerk. Ik heb het net op mijn nog niet gepubliceerde cachepagina gezet. http://coord.info/GC4JEG9 Kijkt erg gaaf! Ik zie wel of er een keurmeester komt. En als regel 2 niet helemaal naar de zin van de keurmeester is, kan hij regel 3 wat soepeler hanteren. En die parkeerplaats op 500 meter wel tellen, maar gewoon met de auto naar de cache rijden. Of de zitplek dan mooi is, is wel afhankelijk van wat voor auto je rijd!
Bloodwoosj Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Het probleem met het idee van de topicstarter wordt al snel duidelijk. Zoveel mensen, zoveel wensen.Een keurmerk zal mijns inziens COs niet aansporen tot het leggen van "betere" caches (wat dat dan ook moge zijn) als ze niet achter het basisprincipe van het "keurmerk" staan, dat ik in dezen (nog) mis. Cachebelevingen zijn mijns inziens niet te vangen in getallen, ratings en wat dies meer zij.Pas de toelichting die iemand bij een cache geeft kan een ander een idee geven of hij/zij de cache ook leuk zou vinden of niet. Mij lijkt het dan ook heel belangrijk eerst een doel van je "keurmerk" te formuleren, vóórdat je over criteria gaat nadenken en niet andersom. Greetz, Bloodwoosj. 1
Yora82 Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Wie bepaald of een cache kuermerkwaardig is? Niet de CO mag ik hopen? Anders ben ik bang dat er in no-time een stapeltje nano's in verkeersborden toch maar een keurmerk krijgen..
keske27 Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Hallo all, Volgens mij gaan we hier met z'n allen aan een dood paard trekken... Logo is mooi, maar het word niets. Groetjes, Keske27.
Yora82 Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Want? Ik denk dat, met goede afspraken en regels wanneer wel en niet te plaatsen dit best kan werken.
@Wilbertoord Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 het logo is goed. Echter "echte cache" lijkt mij wat onhandig gekozen. Want voor veel cacher is een onechte cache een opencaching cache... Ik zou eerder dus een quality benaming geven.... Want? Ik denk dat, met goede afspraken en regels wanneer wel en niet te plaatsen dit best kan werken. Regels... en hoe wil je die hanteren dan? als ik dat logo op mijn cachepagina zet, houdt niemand me tegen.....
Aanbevolen berichten