Spring naar bijdragen

Micro caches?!


w.vdsnoek

Aanbevolen berichten

Gepost op: April 18 2004, 22:51:52

 

 

 

Gebruiker

 

 

Groep: Members

Berichten: 180

Gebruikers Nr.: 1207

Ingeschreven: 20 Jun 03

 

 

 

Hehe wat zijn we weer lekker bezig. De alwetende Geopatra geeft antwoord....

Voor een iets objectiever beeld kijk maar even naar DEZE poll.

 

Ik hoop alleen niet dat de vorige reactie je heeft doen besluiten dit forum te verlaten.

 

Danny

 

--------------------

Kijk eens bij Geysteren of ga direct naar de gevangenis . Wij zijn te vinden op www.cruijsen.com

 

.... en Astrid is ook wel lief...

    Meld dit Bericht

 

 

Banjer Gepost op: April 18 2004, 22:51:57

 

 

 

Gebruiker

 

 

Groep: Members

Berichten: 62

Gebruikers Nr.: 1388

Ingeschreven: 17 Sep 03

 

 

 

Als we het dan over "men" hebben, men is aardig verdeelt over microcaches: http://forum.geocaching.nl/index.php?a...=ST&f=14&t=2056

 

/edit

 

Wat was het ook al weer... great minds think alike

 

;);)

 

Ja, ik weet wel dat ik door de directheid en -soms- scherpte van mijn reacties niet louter fans heb op het forum.

Maar een polletje waarop 55 mensen hebben gereageerd van de +/- 1500-1600 geocachers is toch wel mager. 3-4% Respons levert geen betrouwbaarheid op; daar is meer voor nodig.

 

Daarnaast: van deze 55 respondenten zijn er 26 negatief dwz. < 50%. De rest is positief of indifferent.

 

En natuurlijk is er verdeeldheid.

Maar dat heb ik nooit ontkend. Ik heb alleen gezegd dat Hagar's negatieve gevoelens in deze niet de gevoelens zijn van de gehele gemeenschap, zeker niet van de gehele Benelux.

 

Dit is overigens in overeenstemming met de "uitslag" van dezelfde door team Tobi/Danny en Banjer

aangehaalde poll. :no:

 

Dus Banjer en Tobi, laat je antipathie jegens de persoon/cache-eigenaar Geopatra niet je beoordelingsvermogen vertroebelen. :crybaby:

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, ik weet wel dat ik door de directheid en -soms- scherpte van mijn reacties niet louter fans heb op het forum.

Maar een polletje waarop 55 mensen hebben gereageerd van de +/- 1500-1600 geocachers is toch wel mager. 3-4% Respons levert geen betrouwbaarheid op; daar is meer voor nodig.

Waar haal jij die info vandaan..?? 1600 cachers..??

Zijn er veel meer. Maar die hebben geen zin in afgezeikt worden in het forum en lezen als gast. Heel veel oud forumleden zie je ook zelden meer. Ook gezeik en op de man spelen beu.

 

ByTheWay je mag dit bericht weggooien hoor als het op man spelen verwijderd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

QUOTE (Geopatra @ April 19 2004, 00:29:36 )

 

Ja, ik weet wel dat ik door de directheid en -soms- scherpte van mijn reacties niet louter fans heb op het forum.

Maar een polletje waarop 55 mensen hebben gereageerd van de +/- 1500-1600 geocachers is toch wel mager. 3-4% Respons levert geen betrouwbaarheid op; daar is meer voor nodig.

 

 

 

Waar haal jij die info vandaan..?? 1600 cachers..??

Zijn er veel meer. Maar die hebben geen zin in afgezeikt worden in het forum en lezen als gast. Heel veel oud forumleden zie je ook zelden meer. Ook gezeik en op de man spelen beu.

 

ByTheWay je mag dit bericht weggooien hoor als het op man spelen verwijderd is.

 

--------------------

"http://www.megaheks.nl  http://www.geocaching.nu"

 

ik had eigenlijk van pluche moeten zijn....zo lief ben ik

 

Zoals ik al eerder opmerkte:

"ik heb niet alleen fans".

 

***** Edit Bytheway: Voor de laatste keer, lees de FORUMREGELS! *****

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al eerder opmerkte:

"ik heb niet alleen fans".

Pas op!! Het regent stiltes! paraplu gewenst.

 

***** Edit Bytheway, quote verwijderd omdat het aangehaalde bericht gemodereerd is *****

 

Ik hou al stil...verlaag me niet tot verder op de man/vrouw spelen. (Was alleen een waarschuwing voor jou)

Skjoesmie !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus Banjer en Tobi,  laat je antipathie jegens de persoon/cache-eigenaar Geopatra niet je beoordelingsvermogen vertroebelen. :thumbdown:

 

Groet,

 

Geopatra.

Voel je toch eens niet zo op je tenen getrapt, die link was meer bedoeld voor Hagar, om te laten zien dat men verdeeld is, en zoals je zelf al gezegt hebt zijn de positieve reacties in de meerderheid...

 

Er is zeker geen sprake van een antipathie tegen de persoon Geopatra, ik ken je niet eens, en ik beoordeel een persoon niet op een paar posts in één of ander forum. Ik stoor me alleen af en toe aan de wijze waarop je soms reageert...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom altijd zo moeilijk over wel of geen Micro cache.

Als de cache eigenaar DUIDELIJK in de tekst vermeld dat het een simpele microcache is, dan is het aan de bezoeker of deze de moeite van een bezoekje waard vind of niet.

 

Wij hebben zeker genoten van enkele micro caches van welke eigenaar dan ook. Maar soms was er natuurlijk ook een teleurstelling bij. Dit is ook van toepassing op de traditionele caches, soms is hij SUPER zoals OERS die is echt supermooi door ALADIN in elkaar gezet en zeker met veel liefde gedaan. Zo waren we er nog niet eerder 1 tegen gekomen. Soms valt een traditionele ook tegen.

 

Maar nogmaals waarom altijd dat gehakketak over een MICRO CACHE.

 

Gewoon lekker met ze alle cachen en dankbaar zijn dat er mensen bereid zijn om een cache te plaatsen, hoe groot of klein dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Men' heeft geen behoefte aan 

 

 

@ Hagar:

 

Je bedoelt: ik !!

 

 

 

 

Nee, ik bedoel de "men" uit de vraag van w.vdsnoek ...

 

QUOTE 

 

Mijn vraag is of de geocachers dit uberhaubt wel leuk vinden of dat "men" dit liever niet heeft...

 

 

 

... en daarmee bedoelen w.vdsnoek en ik de geocache-community in de Benelux.

 

 

@ hagar:

 

Hoe komt het toch dat iemand die net een blauwe maandag bij het cachen betrokken is (?) en nog geen enkele cache gevonden of gelegd heeft , zich een zo duidelijke mening omtrent de microcache aanmeet?

 

En hoe komt het toch dat diezelfde persoon meent de mening van alle cachers in de benelux te vertegenwoordigen??

 

En hoe komt het dat alledrie de personen die zich tegen mij keren uit de omgeving van Deurne komen??

 

RaRa, ......

 

Groet,

 

Geopatra ,(die zich genaaid voelt, en maar even vnl. gaat cachen) :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe komt het dat alledrie de personen die zich tegen mij keren uit de omgeving van Deurne komen??

Ik kom niet uit de omgeving Deurne. Jij komt toch ook niet uit Waalwijk ?

 

En hou je nu op met iedere keer iemand persoonlijk aan te vallen ? :beerchug:

 

p.s ik ken die ander personen niet eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn waardering hangt niet in de eerste plaats af van het formaat van een cache. Ik heb vele leuke micro's gedaan, Amsterdam Urban I is er in al zijn simpelheid eentje van. Wat ik wel jammer vind is dat er hele gebieden worden volgestopt met caches. En dan gaat het vaak om canisters, waarvan ik meen dat ze per definitie een beperktere belevingswaarde hebben dan bijvoorbeeld munitieboxen. Al is het maar door het ontbreken van goodies en een (fatsoenlijk) logboek.

Bij het doorkruisen van het land passeer ik dagelijks vele caches, canisters veelal, die ik in een oogwenk zou kunnen scoren. Maar - nooit gedacht dat het zo erg met me zou worden - ik vind het de moeite niet waard ervoor te stoppen. Bij de huidige aantallen is een geocache zo langzamerhand nauwelijks opmerkelijker dan een putdeksel, een lantaarnpaal, of een landhek. Cachedorado's als Den Bosch of Den Haag/Delft/Zoetermeer vallen voor mij af, omdat er zoveel caches liggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Overdaad schaadt. Zo ruk ik bijvoorbeeld wel in het holst van de nacht uit voor een maagd bij Beesd, maar heb ik - bij wijze van spreken - die carpoolcache bij Delft waar ik een paar keer per week langskom nog steeds niet gedaan. En als de zoveelste canister bij Rosmalen wordt geplaatst, bekijk ik niet eens de cachepage, want er liggen er daar zoveel dat ze volslagen oninteressant zijn geworden. Voor mij.

Het leuke van geocachen vond ik altijd, om met Goofy te spreken, dat je nog eens ergens komt. Maar als er overál boxen of canisters liggen, zijn we weer even ver als voor de uitvinding van het geocachen. Ik voorzie het ontstaan van veel meer cachedorado's. Het zal mijn interesse voor het cachen navenant doen afnemen, vrees ik. De gps wordt dan weer gewoon een werktuig bij het wandelen.

De eenvoudig te scoren caches beleven momenteel een behoorlijke populariteit. Ze stuwen de scoe flink op, tien op een dag is niks tegenwoordig. Maar ik denk dat de lol er op die manier gauw af gaat. Moet je bij een stand van 2000 nog het vuur uit je sloffen lopen om op 2040 te komen? Dan heb je het toch echt wel gezien.

Is dit iets om me over op te winden? Nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GR mijn idee. Er zullen beslist leuke tussen liggen, maar door het overschot daar zie ik door bomen het bos niet meer. Ze staan op ignore die micro's, zo ook de stads caches die haat ik. :beerchug:

Overigens heb ik wel een cache die wel heel erg leuk is als micro en stads gelogd Lang Parkeren

 

Als tussenpuntje vind ik ze overigens niet erg indien het een bos/heide/natuur wandeling betreft van minimaal 4 km.

 

Oe nu zal ik wel een hoop kritiek over me heen krijgen. (sommige stadscache's schijn ik te moeten doen).... :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Geopatra:

 

Ik neem aan dat je ook op mij doelt met je opmerking over Deurne, dat ligt hier idd vlakbij. Maar waarom zou ik me tegen je keren ? Ik heb een hekel aan microcaches maar dat ligt aan het feit dat ik die kleine **CENSUUR**doosjes nooit kan vinden of er een uur naar moet zoeken. Het enige wat mij persoonlijk in dit draadje tegenstond was de manier waarop je iemand een antwoord gaf. En idd op die manier krijg je geen fans. Maar gelukkig is daarvoor een moderator in het leven geroepen...

 

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dan, hot onderwerp heb ik al begrepen!

We hebben inmiddels de micro cache in Hoensbroek geplaatst en wachten tot deze geactiveerd wordt. We hebben de plaats wat aangepast om het toch nog een speciaal plekje te geven.

Hoelang duurt het eigenlijk dat de cache op het landkaartje staat en aanklikbaar is??

 

Het uitzetten van micro caches kan ook een handig hulpmiddel zijn om eens te kijken (voor de beginnende geocacher lees wij (Team Nathalie & Walter)) , hoe het uitzetten/online zetten/voorbereiden/plaatsen...nu allemaal in zijn werk gaat... En dat valt niet mee.

 

We zijn momenteel bezig om een grote cache (van +- 8 kilometer :eek: ) in ons mooie Zuid-Limburg te maken met +- 10 waypoints. Dat valt ook niet mee hebben we gemerkt.

 

Wijzelf zijn geen echte micro cache lopers echter... als er eentje in de buurt ligt zijn pakken we deze wel mee. En net als Geopatra, ook wij vinden ze vaker niet als wel :blink:

Maar ik denk dat dat ook wel zijn charme heeft, je komt weer eens op plekken waar je "normaal" gesproken niet komt en elke plek heeft wel iets bijzonders toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GR2 op dit gebied deel ik je mening voor 100%

Als dagelijkse gebruiker van s'lands wegennet ervaar ik het net zo.

 

Teleurstellend om te zien hoe fantasieloos mensen dit soort caches plaatsen. Wat is het nu voor moeite om de micro i.p.v. op een parkeerplaats deze in een leuk dorpje net even verderop te plaatsen. Mooi verhaal op de cachepahgina over de historie van de omgeving en de cache heeft gelijk een stukje meerwaarde. Kwartier meer werk.

 

Is dat nu echt zo moeilijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...