Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De-fam, indachtig jouw recente illustratie van Het Gele Bussie, ontwerp jij vast het eigenlijke keurmerk dat op die cachepagina van Teamdanhoff wordt geplaatst? Dat maakt dit lofwaardige initiatief direct meer aanschouwelijk en serieus.

Geplaatst

Een keurmerk zou je als CO zelf aan kunnen vragen. Laat bijvoorbeeld proeflopers die zich opgeven als keurmeester een lijstje meenemen met een aantal eigenschappen die een cache zou moeten hebben om het keurmerk te kunnen krijgen.

De nl site kan prima dienen om daar de lijst te plaatsen zodat cache leggers weten wat nodig is.

En nee een keurmerk moet los staan van favo's of ander soort van waarderingen en kan maar 1 keer uitgedeeld worden.

De grootte van de cache is afhankelijk van de omgeving. Ik kan me voorstellen dat een mooie stadscache niet altijd plaats bied voor een grote kist, hoewel er creatievelingen zijn die dat wel kunnen, Delamot bijvoorbeeld.

In mijn ogen is zo'n keurmerk ook een waardering / kwaliteitsoordeel, waarom zou je het anders willen hebben als cachelegger?

Objectief keuren is altijd moeilijk. Op de eerste plaats omdat je meerdere keurmeesters nodig zult hebben, en niet iedereen op precies dezelfde manier zal oordelen. Zelfs iets simpels als formaat lunchtrommel is al voor velerlei uitleg vatbaar. Wij hebben in ieder geval lunchtrommels van 15x11x4 cm tot 21x14x8 cm in huis. Daarnaast zit een keurmeester niet te wachten op boze mail van de legger, wanneer het oordeel niet gunstig uitvalt. Door de beoordeling te 'spreiden' over meer personen wordt deze individu-onafhankelijk.

Iets als de Michelinsterren in de restaurantwereld? Want eigenlijk zouden er af en toe mystery-cachers op pad moeten gaan. Cache-onderhoud is namelijk ook een belangrijke kwaliteitsfactor. Een cache die begint als een goedgevulde bak met logboek, kan na een tijdje (rip ...) een micro met vodje papier zijn geworden. Dan heb je als bezoeker geen boodschap aan het feit dat het vroeger zoiets geweldigs was.

Geplaatst

De-fam, indachtig jouw recente illustratie van Het Gele Bussie, ontwerp jij vast het eigenlijke keurmerk dat op die cachepagina van Teamdanhoff wordt geplaatst? Dat maakt dit lofwaardige initiatief direct meer aanschouwelijk en serieus.

Nou De-fam, ik ben benieuwd...

Geplaatst

Ja, en eventueel wil ik het administratieve proces wel automatiseren. Dat kan op deze of een onafhankelijke site. Ik denk aan een mogelijkheid voor de aanvrager om het cache-ID in te voeren en een checklist in te vullen. Ook moeten keurmeesters zich aan kunnen melden. Bij een nieuwe aanvraag kan een regionale keurmeester aangeven deze af te zullen handelen. Een cachemaker kan eventueel een 'second opinion' aanvragen. Suggesties voor andere functionaliteiten zijn welkom.

Geplaatst

Hier hebben we het al zo vaak over gehad. Zinloze affaire. Ik zal de allerlaatste zijn om me als "keurmeester" aan te melden. Alle eieren, die je tegen je ramen kunt verwachten van de telefoonhobbyisten, die jouw "keuring" niet kunnen waarderen zal ik per post doorsturen naar Eindhoven.... Tegen die tijd stinken ze net zo als dit idee! :-)

Geplaatst

Ehm ... dit topic ging eigenlijk over de vele events...

Het is gebruikelijk dat na 10 berichten een topic over van alles en nog wat gaat, behalve over het startonderwerp. Dat weet je heus wel :band:

Geplaatst

Je wordt kennelijk niet alleen verdrietig van de vele events?

Geplaatst

Het is gebruikelijk dat na 10 berichten een topic over van alles en nog wat gaat, behalve over het startonderwerp. Dat weet je heus wel

Dat is het heus NIET!

Ook ik word verdrietig van jullie nutteloze bijdragen.

Gelukkig is er nog de "Rapporteer" toets waar regelmatig gevolg aan gegeven wordt...

Geplaatst

Het is gebruikelijk dat na 10 berichten een topic over van alles en nog wat gaat, behalve over het startonderwerp. Dat weet je heus wel

Dat is het heus NIET!

Ook ik word verdrietig van jullie nutteloze bijdragen.

Gelukkig is er nog de "Rapporteer" toets waar regelmatig gevolg aan gegeven wordt...

Mijn bericht was cynisch bedoeld. Er zijn betweters die te pas en te onpas een draadje misbruiken om hun mening voor de zoveelste keer te verkondigen. En ik ben dan zo naïef om daar op te reageren in de hoop iemand een spiegel voor te kunnen houden. IJdele hoop, zij kijken in de spiegel en worden verliefd op zichzelf. Misschien kan ik beter de door jou gebruikte rapporteerknop gebruiken: zuster, hij doet het weer! Of, eigenlijk veel beter en minder kinderachtig, de raad van een cacher met "Wijze Lessen" opvolgen: negeren.

Geplaatst

Je hebt je verdriet geuit over een probleem dat volkomen denkbeeldig is, want je kunt het eenvoudig vermijden. Iedereen heeft je het grootste gelijk ter wereld gegeven. De eventcreators en de souvenirjagers zijn weggezet als het meest achterlijke volk dat deze aardkloot bewandelt. Er is zelfs een keuringscommissie in het leven geroepen om te voorkomen dat zoiets nog eens kan gebeuren. Wat verwacht je eigenlijk nog meer van dit draadje?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...