Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Weet iemand of er een site, programma (voor pc) of app (voor android) is, waarbij een cirkel van 161 meter getekend wordt op de kaart, rondom een aantal te selecteren caches of zelf aangebrachte waypoints?

Dit zou een handige tool zijn om caches te kunnen plaatsen in gebieden waar er al een aantal liggen, zonder dat ze te dicht bij elkaar komen te liggen.

In mijn geval zou ik graag in mijn woonplaats een cache neerleggen, maar iemand anders heeft alles al volgelegd.

Met bovenstaande tool zou ik kunnen kijken of er nog ruimte is, en dan kan ik zelf beoordelen of die plaatsen dan ook interessant genoeg zijn voor een cache...

Geplaatst

Je kunt zelf bijvoorbeeld een map maken met mapsouce of BaseCamp waarin je de bekende WP's invult.

In MapSource en BaseCamp zit een optie om cirkels rond een WP te tekenen.

In Mapsource/BaseCamp heet dit "nabijheid"

Geplaatst

Je kunt je ook afvragen of er in een gebied dat al zo vol ligt nog wel een extra cache nodig is.

• Top! 2
Geplaatst

GSAK is hiervoor inderdaad je vriend. Mapsource is wellicht wat ingewikkelder, maar kost wat minder moeite om uit te vogelen. Voortbordurend op Wirholt: pas op dat je geen cache plaatst 'omdat er nog een vrij plekje is' maar omdat je een locatie kent die je graag met anderen delen wil.

Geplaatst (bewerkt)

Bedankt voor de snelle reacties! Hiermee ga ik ff stoeien en kijken of ik eruit kom. Meer suggesties blijven altijd welkom natuurlijk.

En, als eea gelukt is, ga ik (zoals reeds gezegd) eerst kijken of de plekken wel interessant genoeg zijn voor een cache.

bewerkt door LeoM
Geplaatst

Nou ben ik nieuwsgierig.... Welke plaats/dorp is het?

Ik heb hier namelijk in de buurt een aantal dorpen dat aardig volgestrooid is.

Verder wens ik je veel succes met het stoeien ;-)

Geplaatst

Dit gaat om Westervoort (bij Arnhem). Hier ligt de serie "Westervoort gevuul" (http://coord.info/GC1PJJY) wat trouwens een erg leuke serie is hoor. Het is alleen jammer dat daarmee waarschijnlijk alle interessante plekken in Westervoort vergeven zijn. Een nadeel is echter dat het allemaal (heel korte) multi's zijn, dus de eindlokaties moet ik me weer even weten te herinneren voordat ik met de cirkels aan de gang kan.

Geplaatst

Niet om het een of ander, maar heb je een fantastisch leuk plekje gevonden met een rijke historie, een mooi uitzicht of een eeuwen oude - zinnen prikkelende - eik, of heb je een fotokokertje gevonden waar je een plekje voor zoekt?

Geplaatst (bewerkt)

@Triskelle: Niet om het een of ander, maar ik heb zelf genoeg caches gevonden om te weten wat leuk is en wat niet. Heb zelf ook 3 caches verstopt liggen waarvan er één is met "65% Favorieten / premium-logs". Niet veel caches hebben betere cijfers...

Dus.... wees niet bang, het komt echt wel goed hoor....

bewerkt door LeoM
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...