Spring naar bijdragen

Wat Mist Er Nog? Dl.1: Terugkoppeling Naar De Co


Aanbevolen berichten

Toen ik begon met geocaching, was het eerste wat er op kwam "wat een briljant concept!". Na de eerste caches bekroop mij het gevoel "Ja, maar er ontbreekt nog iets". Dat gevoel heeft me sedertdien niet verlaten. Ik heb dat al een keer of twee aangegeven op dit forum, met daarbij de belofte hier ooit nader op in te gaan. Inmiddels heb ik al een hele stapel A4tjes hier liggen met ideeën in klad. Maar tot nu toe ben ik nog niet tot conclusies gekomen, zodat een eventuele post over dit onderwerp maar een slap verhaal zou worden. Het is een zeer veelomvattend onderwerp waarover het lastig discussiëren is. Omdat ik toch íets wil doen, heb ik maar één onderwerp uit de vele gekozen om nu over te schrijven. Omdat ik ook bij dit beperkte onderwerp nog niet tot een conclusie gekomen ben is de post niet minder slap, maar het is dan toch in ieder geval een begin.

Misschien is dat jullie ook wel eens overkomen. Je loopt een multi en je komt er niet uit bij een bepaald waypoint. Je belt de co die vriendelijk een hint verstrekt. Bij het volgende waypoint tref je de co aan "want de hond moest er toch nog even uit". Wat ontstaat is een leuk gesprek, maar als hij van waypoint tot waypoint blijft meelopen dan ontstaat toch op een gegeven moment het gevoel van "ik wou dat je even ophoepelde zodat ik rustig kan zoeken en denken".

Wat hieruit spreekt is een enorme nieuwsgierigheid van de co naar "wie bezoekt mijn cache en wat vinden ze er van." Ik kan mij dat zeer goed voorstellen. Ik heb zelf (nog) geen cache gelegd, maar als ik dat zou doen dan zou ik het liefst bij ieder waypoint een webcam met microfoon ophangen. Om allerlei redenen kan dat natuurlijk niet. Maar op dit moment is de enige terugkoppeling die de co kan krijgen het log dat de cacher schrijft. Op de een of andere manier is de afstand tussen deze twee uitersten wel heel erg groot. Aan de ene kant een webcam of een meelopende co, aan de andere kant het logje van de cacher. De co heeft eigenlijk maar een miserabel klein kijkgaatje waardoor hij kan kijken naar het effect van zijn creaties op de cachers.

Om dit te ondervangen en omdat ik die co's zo goed begrijp, placht ik uitgebreide logs te schrijven. Onlangs heb ik de Zoete Wraak gedaan en ik had het gevoel dat ik deze cache niet alleen liep. Wel, ik liep hem natuurlijk samen met ioHpeiH, maar dat bedoel ik niet. Ik had het gevoel dat ik als het ware een camera over mijn schouder had, waarmee ik als een soort journalist verslag deed van mijn wederwaardigheden aan de cache-community. In het geval van zw heb ik hiermee geëxperimenteerd, en ik heb ook verslag gedaan van mijn voorbereidingen. Ik kan mij voorstellen dat die ook wel interessant zijn. Als co zou ik dat best wel willen weten. Tijdens de multi heb ik af en toe aantekeningen gemaakt, zodat ik geen interessante zaken zou vergeten. Uiteindelijk zijn er natuurlijk ook nog tientallen dingen die ik verzuim te schrijven. Omdat het teveel werk is of omdat ik vergeet er een aantekening van te maken. Hoe serieus ik mijn journalistieke taak neem bleek wel toen ik mijn hand openhaalde bij het Odpikkertje, in plaats van te vragen om de EHBO-kit riep ik naar ioHpeiH “snel, maak een foto, dit wordt een prachtshot!”.

 

Nu houd ik toevallig van schrijven. Maar er zijn natuurlijk legio cachers die hier niets mee hebben. Ik vind het kijkgaatje waardoor de co zijn voyeurisme moet bedrijven eigenlijk wel erg klein, en mijn manier om het kijkgaatje groter te maken is domweg niet voor iedereen haalbaar. Bovendien blijft het nog steeds een klein gaatje.

Co's hebben allerlei creatieve manieren bedacht om dat kijkgaatje groter te maken. Ik zie de veelverguisde voortuincache in dat licht. Of de waypoints zo lastig maken dat je eigenlijk niet zonder de hulp van de co kunt. Het nadeel van sommige van deze methoden is dat ze soms opdringerig kunnen overkomen. Niet iedereen is daar even gevoelig voor overigens.

Ook de roep om uitgebreidere logs door de co beschouw ik in dit kader.

De vraag die ik hier wil opwerpen is: hoe kunnen we de terugkoppeling die de co van zijn creatie krijgt vergroten om een manier die voor iedere cacher is weggelegd en die niet opdringering is?

Meer terugkoppeling betekent meer plezier voor de co. Meer plezier leidt tot de motivatie meer leuke caches te leggen. Zoals gezegd, ik heb nog geen oplossingen gevonden, dit is gewoon één van de vele dingen die ik mis. Misschien heeft iemand ideeën.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hey Diederikus,

Ik ben even heel asociaal geweest en ben gelijk naar de vraag gehobbeld.

 

Mijn eerste idee:

Een X-delige (er kunnen er meer komen dan wat ik post) meerkeuze lijst, met de vragen:

- Kwam de difficulty en terrain overeen met de cache?

- Was de cache in goede conditie aangetroffen?

- Schaal 1-10 waardering?

- Comments m.b.t. problemen, ervaringen.

 

De waardering zou gelijk een soort sorteerapparaat kunnen worden voor caches.

Het nadeel: Ingangsdatum is dat het startpunt van de telling m.b.t. ^

Het voordeel: Een tijdje geen batch logs meer?

 

Misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, ik ga straks het verhaal nog even rustig doorlezen. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Co's hebben allerlei creatieve manieren bedacht om dat kijkgaatje groter te maken. Ik zie de veelverguisde voortuincache in dat licht. Of de waypoints zo lastig maken dat je eigenlijk niet zonder de hulp van de co kunt. Het nadeel van sommige van deze methoden is dat ze soms opdringerig kunnen overkomen. Niet iedereen is daar even gevoelig voor overigens.

Ook de roep om uitgebreidere logs door de co beschouw ik in dit kader.

 

 

 

Ik kan me wel vinden in je verhaal. Nu moet ik wel zeggen, dat er op dit forum een paar CO's bivakkeren, die wel héél erg tevreden zijn over hun eigen creaties en dat graag willen uitdragen. Negen van de tien CO's zie je hier niet, doen hun ding (gewoon wat zij leuk vinden) en genieten op de achtergrond mee van welk logje dan ook.

 

Een multi lopen, waarbij je om de paar kilometer advies moet inwinnen bij medecachers en/of de CO is gewoon een slechte multi. Ik ga geen 50 km of meer rijden om een hier geadverteerde zogenaamde top multi te gaan doen, waarbij ik dan om de haverklap moet gaan bellen om hulp... Ik doe dan liever een iets minder hoog aangeschreven cache, waarbij ik in alle rust kan genieten van de omgeving, die de CO mij wil laten zien en waarbij ik het eindpunt kan bereiken zonder allerlei mensen te moeten lastig vallen. Er zijn er genoeg van!

 

Logjes schrijven vind ik leuk, maar dat geldt niet voor iedereen en daar heb ik (in tegenstelling tot anderen hier) begrip voor.

 

Voortuincaches worden geplaatst door mensen, die veelal te lui zijn om iets anders te bedenken. Negen van de tien caches in deze categorie worden neergelegd door lieden, die in de beginnende cachersfase zitten en ook wel eens zo'n ding willen plaatsen met de insteek kwijlend achter het raam te kunnen zitten om hun medecachers te bestuderen. Voordat er weer mensen over me heen vallen... Ja, we zijn ook wel eens prachtige creaties tegengekomen in tuinen, maar die zijn toch relatief zeldzaam.

 

Dus Diederikus, wat jij precies wil (een soort van gemiddelde van dit alles) is waarschijnlijk moeilijk te vinden. Daar moet je tegenaan lopen. Dingen groots aanpassen wordt ook moeilijk. Het gros van de cachers zal tevreden zijn met wat zij doen en aantreffen. Maar dat er mooie caches zijn, staat vast, want we hebben er genoeg gelopen. Daarbij kan ook het uitgangsstandpunt van mensen verschillend zijn. Wij vinden het heerlijk om een voor ons vreemde stad te leren kennen door middel van een mooie multi door de binnenstad. Die zijn er meer dan genoeg en we zijn geen rondjes tegengekomen waar we hulp nodig hadden van medecachers of zichzelf verheerlijkende CO's. Deze rondjes zijn met veel liefde en kennis van de eigen stad door echte liefhebbers neergelegd die niet het doel hadden zichzelf te moeten kietelen, maar waarbij de insteek een kennismaking met hun stad was. Anderen zullen de stad liever willen mijden en multi's in de natuur willen doen. Ook daarvan zijn er zat. De idee achter die caches is hetzelfde. CO's die met grote belangstelling voor hun eigen omgeving hun medehobbyisten willen laten meegenieten van wat zij zélf zo waarderen in hun buurt.

Wij hadden altijd een aversie tegen de Zeeuwse eilanden. Wind, regen, narigheid was het vooroordeel. En toen kwam het cachen en "De Duintoppers" die met heel veel kennis van zaken en liefde voor hun omgeving genoeg caches hebben geplaatst, om onze mening over de eilanden volledig te doen draaien. Geweldig! Kijk, deze mensen zie je hier niet. Ze hebben het veel te druk met het verzorgen van hun caches en het promoten van hún eilanden. Hulde!

 

Het zijn de stille krachten achter onze hobby. Voor deze mensen heb ik heel veel waardering en respect. Je hoort ze hier niet en je ziet ze hier niet..... Maar ze laten mij en mijn vrouw genieten van onze hobby door hun kennis van de omgeving en de wens ons daarvan te laten meegenieten..... Heerlijk!!!

 

Op die manier hoeft er voor mij niets te veranderen. Gewoon doorgaan zo!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooie bijdrage Died :) En dit is pas deel 1?

 

Aan de logjes en write notes van Zoete Wraak is aandacht besteed. Ik denk dat het uniek te noemen is dat een cacher, zó in detail beschrijft wat voorbereidingen in houden. Ik heb niet eerder dergelijke voorpret kunnen lezen.

 

De foto's bij de journalistiek maakten het plaatje compleet. Oók een beetje griezelig eng. Ik had al eerder foto's van een cacher bij het Odpikkertje gezien, die daarna de EHBO afdeling nodig had! En een kikker, die voortaan met een pootje minder door het leven moet? Dáár wil ik liever nog niet aan denken. Ik ga nog maar rustig overwegen of we deze uitdaging wel aandurven.

 

Maar van zo'n schriftelijke weergave van de belevenissen van een cache, daar droomt elke CO toch van? Bedankt voor deze vorm van waardering :thumbsup:

 

Wanneer komen deel 2 tot en met 39 uit? Dat is handig om te weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Typisch hoe verschillend men tegen het cachen aan kan kijken. Ook ik ben CO, en nog wel eentje die trots is op de eigen caches (zie de pas vernieuwde handtekening ;) ).

Maar nee, ik hoef niet precies te weten wie er zoal langskomt. In het verleden hebben we vaak events bezocht; kan aan het fenomeen 'events' liggen, maar de doorsnee cacher leer je zo wel kennen.

 

Het zal er ook aan liggen wat je met je caches wilt bereiken. Eeuwige roem? Haha, 't is een spelletje hoor.

Als IVN'er ben ik graag in de natuur en een cache leggen geeft mij een goed excuus om vaak naar buiten te gaan. Is het de andere bezoekers van dit forum wel eens opgevallen dat een natuurgebied leuker wordt naarmate je het beter leert kennen? Je ziet de seizoenen voorbijtrekken, bijna elke dag is anders. Het zal vast niet voor niets zijn, dat we in de Natuurgidsencursus een adoptiegebied moesten kiezen!

Een ander aspect van het IVN is dat je je enthousiasme over de natuur (liefst dicht bij huis!) graag deelt met anderen. Er lopen zodoende onder mijn IVN-kennissen heel wat (would-be) biologieleraren/leraressen rond. En dan geen boekenwijsheid maar zelf zien, ruiken, voelen, BELEVEN! Een natuurcache maken is mijn invulling hiervan. Kan een lange wandeling zijn waarbij het cachen min of meer ondergeschikt is aan het wandelen, of juist een kortere tocht waarbij de opdrachten onderweg educatieve waarde hebben.

 

Alleen van het schrijven van het bovenstaande word ik alweer enthousiast! Dat proberen over te brengen, dat is de kunst en de intentie. Gewoon lezen dat iemand de moeite heeft genomen om een van mijn caches te bezoeken is dan al genoeg. Af en toe een lange log: ja prima, maar dan ga ik ervan uit dat die geschreven is omdat de cacher op deze manier zijn plezier wil laten meebeleven, en niet in de eerste plaats om de legger een veer in de kont te steken. Alleeen TFTC of een batchlog ... ja, dan is er nauwelijks terug te vinden dat het om mijn cache gaat, en dat vind ik dan niet echt leuk.

bewerkt door Team Aragorn
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als IVN'er ben ik graag in de natuur en een cache leggen geeft mij een goed excuus om vaak naar buiten te gaan. Is het de andere bezoekers van dit forum wel eens opgevallen dat een natuurgebied leuker wordt naarmate je het beter leert kennen? Je ziet de seizoenen voorbijtrekken, bijna elke dag is anders. Het zal vast niet voor niets zijn, dat we in de Natuurgidsencursus een adoptiegebied moesten kiezen!

Een ander aspect van het IVN is dat je je enthousiasme over de natuur (liefst dicht bij huis!) graag deelt met anderen. Er lopen zodoende onder mijn IVN-kennissen heel wat (would-be) biologieleraren/leraressen rond. En dan geen boekenwijsheid maar zelf zien, ruiken, voelen, BELEVEN! Een natuurcache maken is mijn invulling hiervan. Kan een lange wandeling zijn waarbij het cachen min of meer ondergeschikt is aan het wandelen, of juist een kortere tocht waarbij de opdrachten onderweg educatieve waarde hebben.

 

Zo is het. Dank zij het cachen hebben we inderdaad vaak met andere ogen naar een natuurgebied gekeken, ook al waren wij daar vaker geweest. Wij profiteren graag van de kennis en de kunde van de CO ter plekke, die ons de mogelijkheid geeft om een gebied juist met andere ogen te bezien.... En dat delen van enthousiasme en kennis van een gebied weten wij goed te waarderen. Ik hoop van harte, dat je nog jaren hiermee doorgaat.

 

En ach ja.... die eeuwige roem.... tja, die zal je er niet mee krijgen, maar als je ons en vele andere medecachers een plezierige dag hebt bezorgd.... Is dat niet veel meer waard dan die zeer betrekkelijke eeuwige roem? Ik vind van wel! En jij ook, dat weet ik zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij krijgen Co's ook op een andere manier feedback: Als wij aan het cachen zijn, en we ontmoeten andere cachers, dan praten we altijd over de mooiste, uitdagendste, bijzonderste caches. Wij zullen niet de enigen zijn die dat doen! Ik neem aan dat de meeste Co's met bijzondere caches dit ook wel weten en horen. Daarnaast worden er ook vaak tips gevraagd, bijvoorbeeld op dit forum, voor bijzondere of speciale caches.

Ik zou mij kunnen voorstellen ( heb namelijk zelf nog geen cache 'neergelegd') dat als CO bekend staan vanwege mooie of bijzondere tochten, het een uitdaging voor de CO kan zijn om nog mooiere caches neer te leggen.

bewerkt door gluppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zondag kwamen we een medecacher tegen, die zijn hobby weer opgepakt had en zijn kinderen enthousiast wist te krijgen voor het cachen. Hij vond, dat de kwaliteit van de caches wel achteruit was gegaan. Zelf zijn we pas sinds half april actief. Sommige caches vinden we prachtig (veel onontdekte plekken gezien in onze eigen omgeving, waar je anders zo simpelweg voorbij rijdt of loopt), andere totaal niet. Ligt dat aan ons, zijn we te kieskeurig? We zijn begonnen met traditionals en een korte multi. Dat beviel uitstekend. Na een poosje kwamen er mystery caches bij. De voorpret alleen al om een puzzel op te lossen of het antwoord op allerlei vragen te vinden. Maar ja, soms leidt de oplossing van zo'n mystery cache regelrecht naar een voortuin. Heb je thuis zo je best gedaan en mag je als toetje loggen onder het toeziend oog (en in het ergste geval onder het bulderende gelach) van de CO. Ongetwijfeld zullen er cachers zijn die zoiets leuk vinden. Het moge duidelijk zijn, dat wij niet tot die categorie behoren.

Vervelender is het, als je een veelbelovende multi ontdekt. Hond blij, want hij mag lekker wandelen, en wij blij, want wij kunnen ook lekker een frisse neus halen. Tsja, kom je er na een autorit van zo'n 60 km achter, dat je maar op zoek moet naar iets anders, omdat de multi ligt in een gebied, waar grote harige griezels op hoeven (hooglandrunderen) of achterwaarts trappende hinnikbeesten (paarden) "wonen". De hond mag dus niet mee, en wij hebben er na wat vervelende ervaringen met van die rondwandelende gras- c.q. mepmaaiers geen trek in een stap in zo'n terrein met verkapte veehouderij te zetten. Maar ja, kijk je bij de eigenschappen van de cache, zie je nergens een koe ten teken van "cacheroute loopt door begrazingsgebied". Had je een leuke wandeling in het vooruitzicht, kun je naar een alternatief op zoek.

Ook voelen we ons niet echt prettig, wanneer we op een traditional in het bos stuiten, die lastig te vinden is. Prima, dat een CO. Er moeite voor heeft gedaan op een mooie plek een cache te verstoppen, die je niet snel of helemaal niet kunt vinden, maar om dan de hint "mos" te lezen en ter plekke te constateren, dat in een ruim zoekgebied al het mos ondersteboven is gekeerd... In dat geval willen we niet eens meer zoeken en loggen we een "niet gevonden" met de reden erbij.

Wat we sneu vinden voor een CO, die echt een leuke of mooie cachebehuizing heeft gemaakt voor een plaats, die het (be)zoeken zeker waard is, is een bot logje in de trant TFTC of, wat ook voorkomt, "log volgt" en dan laat de vinder niets meer van zich lezen. Zelf proberen we altijd een aardig logje te schrijven om onze waardering te laten blijken, al is zoiets lastig te doen bij een trail (afgelopen weekend gedaan om eens te kijken, of zoiets leuk is, maar het is niet ons ding om de paar honderd meter te stoppen en te loggen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf proberen we altijd een aardig logje te schrijven om onze waardering te laten blijken, al is zoiets lastig te doen bij een trail (afgelopen weekend gedaan om eens te kijken, of zoiets leuk is, maar het is niet ons ding om de paar honderd meter te stoppen en te loggen).

 

Dat hangt er een beetje van af hoe je tegen een trail aan kijkt. Toen de eerste trails ontstonden (en één van de ergste in die dagen was het Rondje Roosendaal) hadden wij dat gevoel ook heel sterk. Wij maakten toen wel de fout, om een deel van de trail met de auto te doen. Eens maar nooit weer. Na iedere 200 meter uit je auto te stappen... dat gaat hem echt niet worden. Slecht voor je hart, slecht voor het milieu en beroerd voor je auto en portemonnee.... Bovendien ben je constant bezig om naar parkeerplekken te zoeken en om op het verkeer te letten.

 

Sindsdien zijn er soms best wel aardige trails bijgekomen, alhoewel ik me nog steeds goed kan voorstellen, dat niet iedereen dit leuk vindt en dat is ook iedereen zijn goed recht. Toch springt er wel eens eentje tussenuit. Afgelopen zondag hebben wij bijv. de trail (34 caches totaal meen ik) rondom het Braassemermeer gedaan (bij Roelofarendsveen). Het weer was zonnig, er stond een lekkere bries, de uitzichten waren prachtig over het water, er moesten twee pontjes "genomen" worden, de caches (weliswaar eenvoudig) lagen er behoorlijk bij en de hele route was autoluw, zodat je er veilig en op je gemak kon fietsen. De tocht was niet heel erg lang (nog geen 20 km) en toch hebben wij er best van genoten, alhoewel je waarschijnlijk hier ter plekke op dit forum verketterd, gevierendeeld en met pek en veren overgoten wordt als je zo denkt.... Diezelfde dag hebben zes andere teams dit rondje ook gereden op de fiets en sommigen hebben zelfs gelopen. Dan kun je heel veel over trails zeggen en iedereen krijgt van mij bij voorbaat gelijk, maar er kan onmogelijk ontkend worden, dat groepen mensen dit toch af en toe eens leuk vinden. Als gezegd, de "gevestigde orde" hier zal deze categorie als het proletariaat onder de cachers zien... dat moet dan maar. Maar mag ik er eerlijk voor uitkomen, dat mijn vrouw en ik een fijne dag hebben gehad op de fiets langs het water en op een plek, waar we eigenlijk nog nooit geweest waren..... ?

 

Twee weken geleden waren we in de buurt van Assen en hebben we de Deurzer Trail gelopen. Een wandeling van zo'n 7 km en 24 caches (uit mijn hoofd). Via de essen nabij Rolde. Wat een rust.... En wat een mooie route (op een klein stukje na in het begin). Mooi weer, zon op de bol, bammetje en water bij ons, genieten van vogelgekwetter, uitzichten, uitlopende akkers enz. enz. Het oppakken en loggen van de afwisselend verstopte caches leidde nauwelijks af. Ook op deze trail komen veel mensen af.

 

Natuurlijk weet ik, dat er in de buurt vast ook wel een multi gelegen zal hebben met ongeveer dezelfde beleving, maar wat zou het? Of ik nou naar 10 of 15 waypoints moet zoeken om na 8 km bij de eindcache te komen of ik pik onderweg een aantal caches op....? Het plezier zal er niet meer of minder om geweest zijn. De dagbeleving neemt niemand ons af. En laten we blij zijn, dat iedereen zijn of haar eigen keuzes kan maken. De eeuwige strijd op dit forum over wat de andere leuk moet vinden gaat nooit en door niemand gewonnen worden. Dus doe wat je zelf wil en geniet er van! Heel veel plezier nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn trails die wel net dat meer hebben dan een micro achter een boom of lantarenpaal

zelf hebben we een gedeelte van het fietsrondje Kamerik mogen beleven http://coord.info/GC45751

gemaakt door jonge jongens die gezegend zijn door een gezonde dosis humor en handigheid

helaas komen daar ook de haast haast haast ik moet veel puntjes hebben rapers op af die gelijk dat rondje afraffelen en dat is dan ook duidelijk te zien aan de logs die ze schrijven

 

daarmee wil ik zeggen niet alle trails zijn zoals voorheen het rondje Roosendaal en de nu trail tjoner

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal de vraag nog even herhalen:

 

De vraag die ik hier wil opwerpen is: hoe kunnen we de terugkoppeling die de co van zijn creatie krijgt vergroten om een manier die voor iedere cacher is weggelegd en die niet opdringering is?

Meer terugkoppeling betekent meer plezier voor de co. Meer plezier leidt tot de motivatie meer leuke caches te leggen. Zoals gezegd, ik heb nog geen oplossingen gevonden, dit is gewoon één van de vele dingen die ik mis. Misschien heeft iemand ideeën.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn trails die wel net dat meer hebben dan een micro achter een boom of lantarenpaal

zelf hebben we een gedeelte van het fietsrondje Kamerik mogen beleven http://coord.info/GC45751

gemaakt door jonge jongens die gezegend zijn door een gezonde dosis humor en handigheid

helaas komen daar ook de haast haast haast ik moet veel puntjes hebben rapers op af die gelijk dat rondje afraffelen en dat is dan ook duidelijk te zien aan de logs die ze schrijven

 

daarmee wil ik zeggen niet alle trails zijn zoals voorheen het rondje Roosendaal en de nu trail tjoner

 

Barny

 

Dat wilde ik er maar mee zeggen, Barny. We zijn het eens.... Vind je dat vervelend???? Overigens staat het rondje Kamerik ook op het programma! Maar wel op de fiets.... En heus, ze krijgen 45 verschillende logjes van mij! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is niet juist kikker, datgene wat ik bij "puntjes jagers" voor ogen heb kan heel anders zijn dan die van Ant vandaar mijn vraag aan hem en hoe vaak die mensen zijn cache's hebben bezocht,

 

om on topick te blijven van mensen die genieten van een cache krijgt de CO altijd via de log een terug koppeling, niet altijd heel uitgebreid maar de bezoeker maakt er tenminste wat van.

van mensen die een cache gebruiken als een "puntje" voor hun statistieken krijg je als CO nagenoeg nooit een terugkoppeling, je mag als co al blij zijn als ze al 1 regel in hun overall log over jou cache schrijven

vandaar dat ik zulke cache's niet wil maken of onderhouden en vandaar dat in Nederland het logboekje van GC3200 niet zomaar tijdens een event uit de bus komt

na 100 terugkoppelingen beledegingen "gezien op het event" was ik het meer dan zat

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...