Spring naar bijdragen

Wat Mist Er Nog? Dl.1: Terugkoppeling Naar De Co


Aanbevolen berichten

Normaal gesproken plan ik mijn zaken vrij ver vooruit. Zoals je aan zw hebt kunnen zien. Terwijl ik nog met de voorbereiding van zw bezig was keek ik al met een schuin oog naar X. Of nu naar het schip der woestijn. Kan echter nog jaren duren. Wat in het vat zit verzuurt niet. De multi die ik voorbereid is voor een groot deel locatie-onafhankelijk. Ik wil echter wel precies weten wat ik wil voordat ik met de boswachter ga praten. Zodat vragen zijnerzijds niet beantwoord hoeven te worden met, em, dat moet ik nog uitzoeken. Het is als met schrijven. Soms duurt het 20 jaar voordat je de juiste zin kunt lanceren. Gelukkig heb ik een goed geheugen. Als ik de geest krijg kunnen dingen snel gaan. Zoiets als wat jij doet met 23 plannen waarvan 2 min of meer concreet. De Brouwertjes moeten maar geduld hebben.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Quote van Diederikus:

"Ik ben al twee maanden bezig. Ik heb de route al helemaal in mijn hoofd en deels ingemeten en de waypoints voor 70%. Een groot gedeelte van de waypoints kan geprefabriceerd worden. Ongeacht de uiteindelijke locatie. Ik wil de voorbereiding zover klaar hebben dat als ik toestemming krijg de multi er ook binnen een week ligt. Ik heb contact opgenomen met een andere co die hier in de buurt legt. Daardoor weet ik dat ik problemen kan verwachten met de toestemming. Ik wil eerst alles klaar hebben en dan ga ik eerst maar eens kennismaken met de boswachter.

 

Je hebt in zoverre gelijk dat mijn waypoints voornamelijk bestaan uit goede ideeën zonder coherent verhaal. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik de zaak wel aan elkaar gecarambald krijg op de website."

 

Een paar kanttekeningen:

  • Binding tussen locatie en WP kan soms echt iets extra's aan een cache toevoegen! Dat hoeft natuurlijk niet op ieder WP te gebeuren maar laten zien dat het je ook echt om déze plaats gaat kan geen kwaad.
  • En dat lijkt me ook een steekhoudend argument voor de boswachter om toestemming te geven. Als een plaatser met een - al is het nog zo mooi - cacheplan aankomt, dat in de ogen van de boswachter in ieder willekeurig bosje in Nederland uitgezet kan worden, is dat ook wat je misschien te horen krijgt wanneer je met je plannen ten kantore aankomt. Maar een tocht die juist iets bijzonders van het gebied naar voren brengt ...
  • Tot slot, het kan ook nut hebben om bij je tocht de kennis van de boswachter te gebruiken. Weet jij evenveel over het gebied als hij/zij? Daarom zou ik in een veel eerder stadium contact opnemen.

Edit: mag ik nog opmerken dat ik al die opmerkingen over niet-technische vrouwen nogal ouderwetsch vind?

bewerkt door Team Aragorn
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edit: mag ik nog opmerken dat ik al die opmerkingen over niet-technische vrouwen nogal ouderwetsch vind?

Dat komt dan waarschijnlijk omdat je mijn beschrijving van de situatie koppelt aan het vrouwzijn van mijn vrouw. Dat moet je niet doen. Doe ik ook niet. Mijn vrouw kan waarschijnlijk beter achteruit inparkeren dan jij. In ieder geval beter dan ik. Bovendien zou het zo maar kunnen dat ze je van het bord mept met schaken. Dat overkomt mij regelmatig.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote van Diederikus:

"Mijn vrouw kan waarschijnlijk beter achteruit inparkeren dan jij."

 

Oei, daar heb je waarschijnlijk een punt ... dan ken je ook dat verhaal van dat jongetje, dat op het parkeerterrein tegen zijn moeder zegt: "Mama, daar staat de auto van een mevrouw!" (Die stond namelijk scheef in het parkeervak ...)

 

Alle gekheid op een stokje: een genuanceerd beeld, dat is wat we nodig hebben (en niet alleen als het om vrouwen en technische zaken gaat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edit: mag ik nog opmerken dat ik al die opmerkingen over niet-technische vrouwen nogal ouderwetsch vind?

 

In het algmeen is toch een duidelijke correlatie tussen type studie en geslacht. Technische studies versus niet-technische studies. Voorbeeld: werktuigbouwkunde versus pedagogiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en? Is gedeeltelijk ook geografisch bepaald. In landen als Italië en China doen relatief veel meer vrouwen een technische studie. Zelfs in Nederland zijn er verschillen. Bij wiskunde is de verhouding bijna 1:1. Dat er zoveel vrouwen pedagogiek willen doen is mij overigens een raadsel ...

 

Edit: zie vooral de laatste opmerking in #36 !

bewerkt door Team Aragorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs in Nederland zijn er verschillen. Bij wiskunde is de verhouding bijna 1:1.

 

Bij Technische Wiskunde in Delft, Eindhoven, Enschede en Groningen is dat toch echt niet zo. Ik vraag me af waar je dat vandaan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we het dan gewoon over wiskunde hebben, gaat het sneller?

Inderdaad Twentse Mug, psies 1 op 1 halen de dames nog niet maar volgens internet zit het aantal eerstejaars in Twente en Delft in 2012-2013 op 40/60 (v/m). Toch niet gek voor een technische universiteit en volgens mij niet te vergelijken met werktuigbouw.

 

Trouwens, leuk artikel

 

Maar we zitten hier op een geocaching-forum, en waar ik met mijn opmerking eigenlijk naartoe had gewild, is dat het nogal kort door de bocht gaat tegenwoordig met stereotypen over korte rokjes en technisch onbenul. Maar dat zal wel komen door de gemiddelde forumbezoeker (stereotype: oudere heer?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...