Spring naar bijdragen

Fietssteun Voor Gps


bastos

Aanbevolen berichten

Een vraagje, is een fietssteun een goed idee om mijn dakota 20 op de fiets te monteren.Blijft dat goed zitten?

Of beter gaan voor een edge 800(269€).Ik zou in de toekomst gaan rijden met zelf gemaakte routes.t.n.x.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben de standaard fietssteuntjes van Garmin voor de Dakota en Oregon op al onze fietsen, Kosten iets van €10. Voldoen prima. Ik merk wel dat de Oregon er iets beter op vastklikt dan de Dakota. Daar schuift die per ongeluk iets makkelijker vanaf, of je schuift hem er per ongeluk scheef in. Ik heb aan beide gps'en een polsbandje hangen, die wikkel ik om de fietsbel, mochten ze er toch per ongeluk afschuiven. Maar ze zijn ideaal voor de fietscaches en je hebt geen grote constructie aan het stuur hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben onze montana gemonteerd op een RAM mount en die is veeeeeeele malen beter dan de originele steunen van garmin.

De oregon hebben we op de originele garmin steun zitten.

Grootste voordelen van de ram mount, ze zijn in alle standen te verstellen en ze staan hoger op het stuur, zodat je er beter op kunt aflezen.

http://www.gps.nl/ram_mount.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik ook een Dakota 20 en die gebruik ik met veel plezier op mijn fiets. Of het nou mijn stadsfiets, racefiets of MTB is, dat maakt mij niet uit. Ik gebruik de originele Garmin-steun, maar moet bekennen dat hij er wel eens uit is gestuiterd. Daarom altijd het koordje om je stuur bevestigen en liefst nog een paar keer wikkelen zodat hij niet tussen je spaken terecht kan komen. Dit euvel ligt volgens mij vooral aan het feit dat mijn steun wat versleten is geraakt, ik heb nog een andere steun waarop hij beter blijft zitten. Ook gebruik ik (op mijn racefiets) een ANT+ Cadansmeter.

Of de Egde 800 beter op je stuur zit, weet ik niet. Mijn grootste bezwaar tegen een Edge is dat er geen gewone batterijen in kunnen, maar dat er een li-ion accu in zit. Dan weet ik zeker dat ik zal meemaken een keer ergens te staan met een lege accu. En als je dan bij een multi net op weg bent naar de cache, is dat vervelend.

 

Dus ja, de fietsstuursteun van Garmin is misschien niet de perfecte, maar in mijn ogen wel goed genoeg. En de gebruiksmogelijkheden van een Edge zijn voor mij weer onvoldoende om die aan te schaffen. Of eigenlijk, een Nuvi in de auto, een Dakota in het veld en een Edge op mijn fiets(en), liefst nog een 76 voor in de boot (blijft drijven), dat zou perfect zijn. Maar met alleen een Dakota 20 kan ik eigenlijk alles doen, auto, fiets, wandelen, boot ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...