Spring naar bijdragen

Wie Weet Er Leuke Lostplace Caches In Nederland?


daanjunior

Aanbevolen berichten

Gaan we nu iedereen benoemen die aan potjepleuren doet?

 

Alhoewel het mijj hier ook ergert hoor.

Gisteren nog met gestrekt been ergens ingegaan toen ik in de ochtend een oppikkertje haalde (ik wil tenslotte mijn 366-matrix vol hebben) en er achter kwam dat ik enkel via prive terrein kon komen. Gevraagd of de legger toestemming had. Niet dus, voor geen 1 van zijn ong. 20 potjes.

 

Nu zal me dat in een stad weinig schelen, maar in buitengebieden? Vind dat toch wel grenzen over gaan als je zonder toestemming cachers priveterrein laat oversteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik weet niet of het binnen de spelregels van Groundspeak valt. Maar is het toegestaan en uitvoerbaar om een mystery cache in Nederland online te zetten, naar de verwijzing naar een lost place in de Vogezen.

 

Een in Nederland wonende geocacher plaatst de mystery in Nederland online, met een aantal WP's in Nederland. Maar de final cache ligt in Frankrijk, eventueel ook met enkele wp's in Frankrijk. MacDD?

 

Ik kan nergens vinden dat wp's van mystery's en multi's persé binnen een radius van 50 km moeten liggen.

 

de lost place:

coin perdu

 

Punt 2:

Ik heb dit weekend gezien dat er ook lost places bestaan t.g.v. spookcaches. Dat zijn caches die actief op de Groundspeak pagina's staan vermeld, maar die vaak al tijden niet meer op de lokatie aanwezig zijn. Je kunt ze dan ook niet meer als FOUND loggen, simpel omdat de container er niet meer is.

 

De CO blijkt te zijn gestopt met geocachen of is verhuisd, maar heeft z'n caches niet gearchiveerd. Een DNF of Needs Maintenance log haalt niets uit, want daarop volgt geen reactie. Zo'n fantoomcache, waar niemand niets aan heeft, bezet intussen wel een leuke lokatie. Zo kan iemand anders, die serieus met geocachen bezig is, er géén cache plaatsen.

 

twee voorbeelden van fantoomcaches en lost place op de verkeerde manier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of het binnen de spelregels van Groundspeak valt. Maar is het toegestaan en uitvoerbaar om een mystery cache in Nederland online te zetten, naar de verwijzing naar een lost place in de Vogezen.

 

Een in Nederland wonende geocacher plaatst de mystery in Nederland online, met een aantal WP's in Nederland. Maar de final cache ligt in Frankrijk, eventueel ook met enkele wp's in Frankrijk. MacDD?

 

Ik kan nergens vinden dat wp's van mystery's en multi's persé binnen een radius van 50 km moeten liggen.

 

de lost place:

coin perdu

 

Punt 2:

Ik heb dit weekend gezien dat er ook lost places bestaan t.g.v. spookcaches. Dat zijn caches die actief op de Groundspeak pagina's staan vermeld, maar die vaak al tijden niet meer op de lokatie aanwezig zijn. Je kunt ze dan ook niet meer als FOUND loggen, simpel omdat de container er niet meer is.

 

De CO blijkt te zijn gestopt met geocachen of is verhuisd, maar heeft z'n caches niet gearchiveerd. Een DNF of Needs Maintenance log haalt niets uit, want daarop volgt geen reactie. Zo'n fantoomcache, waar niemand niets aan heeft, bezet intussen wel een leuke lokatie. Zo kan iemand anders, die serieus met geocachen bezig is, er géén cache plaatsen.

 

twee voorbeelden van fantoomcaches en lost place op de verkeerde manier

Enige excuus zou kunnen zijn als een CO is overleden (denk ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Randoloup, volgens mij moet het eindpunt binnen 3,6 (?) Km van het coord bovenaan de pagina liggen.

Exact weet ik het niet.

PN

In geval van een mysterie mag het gefingeerde coördinaat bovenaan de pagina maximaal 3 km van de cachelocatie liggen. Maar dat kan natuurlijk ook het eerste WP van een multi zijn die om welke reden dan ook als mysterie moet worden aangemeld.

 

 

 

 

 

 

Randoloup schrijft ook het volgende:

 

 

"Ik kan nergens vinden dat wp's van mystery's en multi's persé binnen een radius van 50 km moeten liggen."

 

Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat hier geen regels voor (kunnen) worden gesteld.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus presies het tegenovergestelde van wat snelraper jeroen78 tot nu toe gevonden en alle nul favo waardige strooigoed zelf heeft geplaatst

 

Barny

 

Oke, dan stel je een normale vraag naar mijn idee, dan krijg je zo'n zinloos antwoord. Kan je niks, noppes, nada mee. Maar Barny, ik weet het goed gemaakt. Ik archiveer die caches van mij met liefde hoor als je hier in het noorden het gebied wilt claimen en (in jouw ogen) echte caches neer wilt leggen. Nog sterker, ik wil je ook best wel helpen met dit en dat zodat ik het 'vak' leren. Daar heb ik absoluut totaal geen moeite mee. Maar dan verwacht wel echt iets bijzonders. Ik hoor wel van je

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"The posted coordinates should be no more than 1-2 miles (2-3 km) away from the true cache location."

 

http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx#mystery

dat klopt, en dat weet ik ook. Maar staat er ook iets over de afstanden tussen WP's.

 

Of dat je een mysterie hier oplost om daar aan een cache te kunnen beginnen. Er zijn altijd wel manieren om grenzen te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

"The posted coordinates should be no more than 1-2 miles (2-3 km) away from the true cache location."

 

http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx#mystery

dat klopt, en dat weet ik ook. Maar staat er ook iets over de afstanden tussen WP's.

 

Of dat je een mysterie hier oplost om daar aan een cache te kunnen beginnen. Er zijn altijd wel manieren om grenzen te zoeken.

 

 

Er worden i.v.m. enkelvoudige puzzels ook wel uitzonderingen op gemaakt in overleg met de reviewer en in het geval van een mystery-multy gaat deze regel inderdaad over de afstand naar WP1.

Ik zette de guideline hier echter neer als reactie op enkele postjes van schrijvers die aangaven dit niet zeker te weten c.q. dat er geen regels aan afstanden van o.a. mysteries (konden) worden gesteld. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige excuus zou kunnen zijn als een CO is overleden (denk ik).

 

@odlaniger:

 

Je noemt daar inderdaad een punt. Maar het is voor een zoeker van geocaches onbegonnen werk om uit te zoeken, waarom niet gereageerd wordt op DNF of Needs Maintenance logs of per p.m. naar de CO. Een DNF is jammer, maar geen ramp.

 

As ik zo'n cache als DNF log, dan houd ik het daarbij. Ik zet er geen conclusies bij van 'na xx dnf's nog steeds niet gecontroleerd'. Het komt ook voor dat ik caches niet vond, maar die er wel lagen. Het is een spel en de tweede keer lukt het misschien wel.

 

Wel vind ik dat een cache na 3 of 4 DNF meldingen door de CO gecontroleerd moet worden. Of wanneer geen enkele FOUND gelogd is in de laatste drie maanden. Lang niet alle DNF's loggen de cache als niet vinder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En terecht, want de reviewer geeft eerst nog een keurige waarschuwing en als er dan nog geen actie ondernomen wordt kan je gevoeglijk aannemen, dat de CO niet meer geïnteresseerd is om nog ooit iets aan zijn cache te doen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...