Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mooie overpeinzingen Diederikus.

Je hebt al eerder aangegeven geen gevoelsmens te zijn. Dan is moderne kunst waarschijnlijk niet aan jou besteed. Mijn poging om jou moderne kunst te laten begrijpen heeft gefaald. Je houdt van boeken, maar waak ervoor geen boekhouder te worden. Kunstenaars zijn meestal oprecht al beseffen zij datzelf niet altijd. Elders heb ik echter gelezen dat je gedichten schrijft volgens de regelen der kunst.

Dat kan ik niet rijmen.

Laat eens een gedicht van jou zien.

Mooie overpeinzingen Diederikus.

Je hebt al eerder aangegeven geen gevoelsmens te zijn. Dan is moderne kunst waarschijnlijk niet aan jou besteed. Mijn poging om jou moderne kunst te laten begrijpen heeft gefaald. Je houdt van boeken, maar waak ervoor geen boekhouder te worden. Kunstenaars zijn meestal oprecht al beseffen zij datzelf niet altijd. Elders heb ik echter gelezen dat je gedichten schrijft volgens de regelen der kunst.

Dat kan ik niet rijmen.

Laat eens een gedicht van jou zien.

Geplaatst (bewerkt)

Soms krijgt een WAUWcache een WAUWlog. Nee, niet van mezelf al heb ik mijn best proberen te doen. Deze is echter gewoon beter.

Oproep aan alle meelezers om zwaan-kleef-aan te spelen en hier ook links naar mooie logs/caches te zetten!

Edit: is de vorige bijdrage herhalingskunst of een voutje?

bewerkt door Team Aragorn
Geplaatst

De oproep van Aragorn om links naar mooie logs neer te zetten zou ik nog iets willen aanscherpen: schrijf mooie logs!

Antarctica

Ik doe mijn best! Alleen heb ik er wat moeite mee om hier mijn eigen logs aan te prijzen. Valse bescheidenheid, realiteitszin, whatever ... Als ik hier mooie logs (bij mooie caches) van iemand anders in het zonnetje zet is de 'opbrengst' hoger. De cache zélf krijgt aandacht, de schrijver van de log krijgt aandacht. Op dit forum komen enkele mensen die logs kunnen schrijven die het lezen waard zijn. Die namen ken ik (kennen we) nu wel. Daarbuiten zijn er nog veel meer goede logschrijvers, het is de kunst om die te ontdekken.

• Top! 1
Geplaatst

Net als jouw oproep was die van mij algemeen bedoeld; laten we allemaal eens proberen iets leuks van onze logs te maken.

Als dank voor de maker van de cache.

Antarctica

Geplaatst

Ik ben het met Aragorn eens. Dit draadje lijkt me ooit gestart om aandacht te vragen voor leuke of mooie logjes bij caches, ontdekt door bijvoorbeeld cacheowners en mede-hobbyisten, die bij een bepaalde cache bij toeval op een heerlijk verhaal stuiten. Daar hebben we wat aan. Er zijn genoeg mensen, die een leuk verhaaltje kunnen schrijven, zonder dat dit drie of vier logjes in beslag moet nemen. Het gaat om de inhoud, niet om het grootste aantal woorden. Dat soort logjes wekken bij mij sowieso een gevoel van narrigheid op, wanneer ik onderweg eens wat logjes wil doornemen om aan een mogelijk hintje te komen, waar het een verstopplek betreft. Binnen het kader van één logje kun je heel goed, heel mooi, heel ontroerend of heel humoristisch je belevenis bij een log weergeven. Wil je schrijven om het schrijven, begin dan een blog zoals Team Caleus dat doet. Uitstekend leesbaar en vooral herkenbaar voor iedereen.... Ik hoop, dat hij er nog een tijdje mee doorgaat.

• Top! 2
Geplaatst

Een link naar andermans leuke logjes plaatsen vind ik een prima idee. Zelf linkjes plaatsen naar eigen "werk" vind ik deels zelfverheerlijking. Niet mijn ding in elk geval om op die manier aandacht te vragen.

Bloggen m.b.t. geocaching kan leuk zijn. Echter, zelf hier een link plaatsen naar je eigen blog neigt mij wederom tot mijn mening hierboven. We weten je nu te vinden, je hoeft ons niet meer te vinden. ;-)

• Top! 1
Geplaatst

Gelukkig maar, dat je niet verplicht bent om de hier geposte logjes te lezen. Op die link naar die blog hoef je ook niet te klikken. Gelukkig maar, dat we keuzes hebben.

• Top! 2
Geplaatst

Een link naar andermans leuke logjes plaatsen vind ik een prima idee. Zelf linkjes plaatsen naar eigen "werk" vind ik deels zelfverheerlijking. Niet mijn ding in elk geval om op die manier aandacht te vragen.

Bloggen m.b.t. geocaching kan leuk zijn. Echter, zelf hier een link plaatsen naar je eigen blog neigt mij wederom tot mijn mening hierboven. We weten je nu te vinden, je hoeft ons niet meer te vinden. ;-)

Het is een eigen aanname dat iemand een link naar eigen log plaats om (deels) zelfverheerlijking en zegt meer van degene die dit aanneemt dan van degene die een link naar eigen log plaatst. Je zou ook kunnen vragen naar een motivatie voor je iets aannneemt toch?

Geplaatst

Het is een eigen aanname dat iemand een link naar eigen log plaats om (deels) zelfverheerlijking en zegt meer van degene die dit aanneemt dan van degene die een link naar eigen log plaatst. Je zou ook kunnen vragen naar een motivatie voor je iets aannneemt toch?

Zelfverheerlijking is wellicht iets te groot. Ik hou het bij aandacht vragen.

Natuurlijk zegt mijn bewering iets over mijzelf, het is immers mijn mening, maar zeker geen aanname, want ik zie hier steeds dezelfde namen eigen logjes posten.

Ok, waarom zijn de hier geposte logjes steeds van dezelfde namen die ze vaak nog eens zelf posten ook? Als het niet om aandacht gaat of om jezelf wat veren in de kont te steken, wat is dan de motivatie?

Geplaatst

Het sleutelgat waardoor de cachelegger kan kijken naar de belevenissen van de bezoekers van zijn cache is erg klein: het log van de cacher.

Als ik bij een cache kom, en ik sta 20 minuten te modderen met het cijferslot, dan schrijf ik daar iets over. Als ik dan vervolgens de 200 voorgaande logjes lees, dan blijkt dat niemand een probleem heeft gehad met dat slot. Ze maken er tenminste geen melding van. Zoveel perfectie zie je zelden. Bij mij gaat echter altijd van alles mis. In vergelijking tot anderen ben ik een stoofpeer van een geocacher. Niet bepaald iets om trots op te zijn tegenover anderen. Maar weet je wat het is: ik kan daar altijd erg om lachen. Dan is het net of ik het zelf niet ben die daar loopt te klungelen. Zo ontstaat vaak een heel verhaal. Waardoor het sleutelgat waardoor de legger naar de bezoekers kijkt ineens een heel stuk groter wordt. En wat blijkt: de cacheleggers zijn daar blij mee. Voor zulke verhalen hebben ze hun cache gelegd, zo schrijven ze mij. Vaak moeten ze er ook om lachen.

Enfin, zo heb ik Odlaniger en Antarctica leren kennen. Twee co's die de beschrijvingen van mijn geklungel ook wel leuk vonden.

Door een mooi log eer ik de cachelegger.

Een mooi log werkt stimulerend en enthousiasmerend voor de co. En zo hoop ik dat ze nog meer mooie caches gaan leggen waar wat te beleven is. Zodat er ook wat te loggen valt.

Als meer mensen mooie logs schrijven, zijn meer leggers bereid zich in te spannen voor iets moois. Om dat te stimuleren zet ik hier een link neer naar mooie logs. De andere knarren beginnen ook steeds mooier te schrijven, zie ik tot mijn grote plezier.

Net zoals zovelen hier, ben ik opgevoed met valse bescheidenheid. Maar weet je, op een gegeven moment heb ik daar mijn buik vol van. Omdat het vals is. Het netto resultaat van al die zogenaamde bescheidenheid is, dat je al die jaren je licht onder de korenmaat hebt gezet. Dat is een suffe manier om je omgeving te verlichten. Natuurlijk weet ik, dat als ik mij niets aan valse bescheidenheid gelegen laat liggen, dat de advocaten van derzelve zowat een beroerte krijgen en onmiddellijk met de pekkwast in de weer gaan om die vermeende mooie veren aan mijn achterkant naar hun smaak bij te werken. Dat kleine ongemak heb ik er graag voor over.

De weinige contribuanten die dit draadje in leven houden krijgen veel kritiek te verduren. Dat is vreemd, want zonder die bijdragen is het draadje dood. Kritiek leveren is goedkoop. Maar geef in plaats daarvan liever het goede voorbeeld. Overstelp dit draadje met prachtverhalen, zodat mijn bijdragen in het niet vallen. Dat zou ik prachtig vinden! En waarschijnlijk velen met mij. En als mijn bijdragen je tegenstaan: gewoon niet op het linkje klikken.

• Top! 3
Geplaatst

Een mooi verhaal is als een mooi gecomponeerd muziekstuk. Sommige compnisten hoor je vaker dan andere. Mij maakt het niet zo uit wie de componist is als de muziek mooi is. :wink2:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...