Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ha ha ha ik heb er nooit aan gedacht dat die logs je gps helemaal vol gooien ???

Ik gebruik mijn gps nooit voor de logjes, daarvoor heb ik c:geo.

JackHoe, heerlijk log met prachtige foto's! Gaaf zo'n panorama foto!!

Wat leuk die schapen.

Jij doorkruiste geen kudde, de kudde doorkruiste jou ?

Geplaatst

Heren, dame: hierbij de beloofde macro onder motto LessIsMore:

#*******************************************
# MacVersion = 1.0
# MacDescription = Reduce amount of loginformation for having nice scrolling experience with your Garmin
# MacAuthor = Thex
# MacFileName = LessIsMore.gsk
#
#######################
#
# Change History:
# Ver - Date
# 1.0 - 13 december 2015 - first beta
#*******************************************

# Version check
VERCHECK Version=7.7.0.109 (You can find the latest version of GSAK in the forums at http://support.gsak.net/.)
$Revision = Alltrim(RegExSub("macversion *=(.*?)(#|\r\n)",GetFile(SysInfo("MacroPath") + "\" + SysInfo("Macrofile")),1,1))

# Main loop: cycling through the caches in the active filter
table active=caches
$cnt=1
Goto position=top
While NOT ($_EOL)
$cnt=$cnt+1
SHOWSTATUS msg="Working on cache #$cnt: $d_Code - $d_Name" Width=500
GOSUB Name=ProcessCache
GOSUB Name=ShortenLogs
GOTO Position=Next
EndWhile

return

#######################

BEGINSUB Name=ProcessCache

# Find the authors in the logs of this cache with more than 1 log
$_sql = "SELECT LBY from (SELECT LBy, Count(LBy) as c FROM Logs WHERE LParent='$d_Code' group by LBy) where c>1"
$loggers = Sqlite("sql",$_sql)

# Remove other than found it logs from these multi loggers
$n=$_SqlRows
WHILE $n > 0
$logger = Extract($loggers,$_NewLine,$n)
$n=$n-1
$_sql = "DELETE from logs where LBY="+SQLQUOTE($logger)+" and NOT(LType="+SQLQUOTE("Found it")+")"
$lsql = Sqlite("sql",$_sql)
ENDWHILE
ENDSUB

#######################

BEGINSUB Name=ShortenLogs
$_sql = "SELECT LLogID, length(@String) - length(replace(@String, ' ', '')) + 1 as c FROM Logs WHERE LParent='$d_Code' group by LBy"

$_sql = "SELECT LLogID, length(LText) - length(replace(LText, ' ', '')) + 1 as c FROM LogMemo WHERE LParent='$d_Code' and c>160"
$loggers = Sqlite("sql",$_sql)

$n=$_SqlRows

WHILE $n > 0
$logger = Extract($loggers,$_NewLine,$n)
$id=Extract($logger,";",1)
$n=$n-1

$_sql = "SELECT LText from LogMemo where LLogID="+SQLQUOTE($id)
$text = Sqlite("sql",$_sql)

$text = Replace("a","",$text)
$text = Replace("e","",$text)
$text = Replace("i","",$text)
$text = Replace("o","",$text)
$text = Replace("u","",$text)
pause msg=$text
$text=SubStr($text,0,400)

$text="Log ingekort:"+$_NewLine+$text
$_sql = "UPDATE LogMemo set LText="+SQLQUOTE($text)+" where LLogID="+SQLQUOTE($id)
$lsql = Sqlite("sql",$_sql)
ENDWHILE

ENDSUB

Geplaatst

@jackhoe. Een mooi verhaal en heel herkenbaar, want wij hebben zoiets ook eens meegemaakt. Overigens waren wij de boterham toen wél kwijt, omdat we even niet attent waren.... Wat ik wel jammer vind is de laatste zin, waarin je schrijft dat het je vooral niet om de puntjes gaat. Waarom moet dat toch zo vaak en door zo velen gezegd worden? Het lijkt wel of men zich schaamt voor de teleurstelling en het gemis van een found dat het niet vinden van een doosje met zich meebrengt. Waarom? Natuurlijk maak je een mooie wandeling, maar je maakt die tocht toch ook met het doel een doosje te vinden en een log te kunnen optekenen? Zo niet, dan kun je net zo goed een mooie paaltjesroute door hetzelfde gebied lopen. Kennelijk is de zin "het gaat me niet om de puntjes" de ultieme verdediging om te bewijzen dat men niet tot de gemiddelde cachegrabbelaar gerekend wil worden. Ik zal dat nooit schrijven, want ik baal gewoon.... :-) Ik wil een puntje als beloning, zoals een hond een bot krijgt.... haha

Jammer, maar afgezien daarvan! Leuk verhaal. Daar willen we er wel meer van zien!

Geplaatst

Wat is de mooiste/ beste log ooit geschreven in NL. En bij welke cache.

Heb je zelf een super mooie, leuke, originele, verrassende, alternatieve,vervelende, op/af-waarderende,motiverende/ demotiverende, goede,slechte of poëtische log geschreven, of ergens gezien? Deel 'm hier en laat iedereen zien hoe het kan!

Met deze tekst werd dit draadje gestart, en er staat duidelijk: "heb je zelf" "of ergens gezien". Dat men hier dus eigen werk neerzet voldoet gewoon aan de vraagstelling. Ik zou graag zien dat er in dit draadje een grote diversiteit van logjes zou verschijnen die het lezen waard zijn. En dat kan in alle mogelijke vormen en hoeft niet per definitie een pluim voor de legger te zijn.

Ok, de doelstelling is niet bereikt. Er is geen diversiteit in logs te bekennen, slechts steeds dezelfde logs. Erg demotiverend. Vele woorden om zo aan lange logs te komen, met inhoudelijk niets over de ervaring van de cache of waypoints.

Doorgaans zitten CO's echt niet op dat soort logs te wachten. Ik weet zeker dat het de meesten gaat om het aantal logs. Statistiekencachers zijn vaak ook statistiekenCO's.

De volgende keer zal ik mijn notulist ook mee nemen, ze zal het rapport hier plaatsen. Ze is gewend om van weinig woorden een hele lap tekst te maken, dus die zal in de smaak vallen hier.

Is er behoefte aan een slinkse slink macro voor GSAK ?

Wel behoefte aan een lange-lappen-ego-logs-filter-macro

Hoewel ik niet zo van de overtreffende trap houd en eerder tevreden probeer te zijn (goed is voor mij genoeg, ik hoef niet de beste/mooiste, grootste etc.), en omdat het ook een not found - log kan zijn, een oud logje van mezelf die ik met plezier teruglees.

Om mijn ego te strelen :clown:

Leuke log, waarin niets overdreven wordt. En mooie foto's, altijd leuk voor de CO en om jezelf aan de wandeling te herinneren. We gaan de goede kant op in dit topic!

Geplaatst

Nouja.

Dus de logs die wel aan jouw standaarden voldoen, zorgen dat het goed komt met dit draadje?

Brrrr Barrrrrrrrry, ik heb soms moeite met jouw toon, vind deze erg veroordelend. Mag natuurlijk, het is jouw mening.

Maar er zijn vele meningen.

Ik hou WEL van lange logs, liefst met grappige verwijzingen die je alleen snapt als je de cache bezocht hebt, en met foto's en mooie natuurbeschrijvingen.

Dus waarom zouden die niet oké zijn? De diversiteit zit ook in de schrijfstijl en niet alleen in de lengte/vorm.

O ja en graag met grappige overdrijvingen! Maar dat is dan weer mijn mening ?

Geplaatst

Nouja.

Dus de logs die wel aan jouw standaarden voldoen, zorgen dat het goed komt met dit draadje?

Brrrr Barrrrrrrrry, ik heb soms moeite met jouw toon,vind deze erg veroordelend. Mag natuurlijk, het is jouw mening.

Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, maar hiervoor was dit topic sowieso ten dode opgeschreven met steeds dezelfde "leuke" mensen logs.

Die laatste log van JackHoe vond ik erg leuk, vooral met de moeite die is genomen om leuke foto's te plaatsen.

En ja, ik zeg wat ik denk. Niet leuk voor degenen die anders verwachten, maar dat is hun probleem. Mensen zouden wat kunnen leren van een andere zienswijze, maar dat vereist zelfkennis en de inzet tot zelfontplooiing. Enfin, verspilde woorden energie. :kissie:

Geplaatst

Ik WIL niks leren van zo'n zelfingenomen zelfbenoemde leraar.

Ha ha, jij maakt de moddergooister in mij wakker Barrrrrrrry! Dat is nog zelden iemand gelukt. ? Dat ga ik eens fijn onderzoeken, maar voor je te veel naast je schoenen gaat lopen: ik zal er vermoedelijk weinig van opsteken.

Dat heb je met mensen die niet in staat zijn aan zelfreflectie te doen, verloren zaak ?

Geplaatst (bewerkt)

Ik WIL niks leren van zo'n zelfingenomen zelfbenoemde leraar.

Ha ha, jij maakt de moddergooister in mij wakker Barrrrrrrry! Dat is nog zelden iemand gelukt. Dat ga ik eens fijn onderzoeken, maar voor je te veel naast je schoenen gaat lopen: ik zal er vermoedelijk weinig van opsteken.

Dat heb je met mensen die niet in staat zijn aan zelfreflectie te doen, verloren zaak

Met zulk prachtig weer in Nederland trek je toch geen trui aan? :kissie: Ik ga het mooie weer heerlijk ervaren op de fiets vandaag.

Mijn woorden waren toch al verspild waren voor de dovemansoren. Ga je tegen de draad in of zeg je iets wat niet verwacht wordt hier, dan wordt het te ingewikkeld. Meecarambalen (correctie: M E E L U L L E N) of afgebrand worden.

Grappig dat dit topic juist gaat over zelfingenomen leuke log posters. Hoe veel reflectie kan je hebben? Maar het niveau verschilt hier nogal, ik moet iets te veel uitleggen hier, laten we zeggen, dat we empathisch niet op een lijn zitten. En inderdaad mensen die wat willen leren, die luisteren wel. Dovemansoren zeggen alleen wat ze weten.

Een positieve afsluiter die jullie wel zullen begrijpen: ga zo door met die steeds zelfde geweldige lange logs, wat kunnen jullie dat toch goed! Complimenten, favo's, hulde!

bewerkt door Barry
Geplaatst

Huh, Barry, staat de sarcasme-modus aan?

Van mij geen kritiek op jouw zienswijze, prima en je kunt deze goed verwoorden en beargumenteren. Verschillende zienswijzen maken dat een forum levendiger wordt. Op voorwaarde dat ieder probeert om zijn/haar mening te geven zonder de ander af te branden of te brandmerken, is het alleen maar positief dat meer mensen aan de discussie deelnemen.

Op andere fora zie je hoe het kan worden wanneer andersdenkenden worden geweerd: dan kunnen de gelijkgestemden nog even doorgaan met elkaar over de bol aaien, en vervolgens is er helemaal niets meer te melden.

Geplaatst

Ik schrik ook niet terug van een stevige discussie ?

Dat vind ik 1 van de leukste dingen aan dit forum.

En Barrrrrrrry, ik waardeer over het algemeen je onderbouwde meningen al deel ik ze niet.

Ik vind het alleen jammer dat je (in mijn ogen) op betrekkingsniveau zo uit de hoogte doet. "Jullie, mentaal en psychologisch onderontwikkeld plebs".

Maar dat zegt vast ook een heleboel over mij ?

Geplaatst

@Barry, allemaal prachtig, maar het heeft niets met dit draadje te maken. Waar is jou bijdrage? Zonder goed voorbeeld is je verhaal wel erg vrijblijvend. Kritiek zonder het zelf beter te kunnen doen. Het valt me trouwens op dat er maar zeer weinigen die handschoen opnemen.

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Eén handschoen? TWEE!

Bij het verderscrollen viel mij deze log op bij Gold, eh Cold Case.

Waar is jouw bijdrage?

Edit, bij nader inzien wil ik nog wel iets kwijt over de ideale loglengte ... degenen die graag een drie- of meerdelig log schrijven, doen dat natuurlijk voor zichzelf maar waarschijnlijk ook om gelezen te worden. Het mag bekend worden verondersteld dat té lange teksten ervoor zorgen dat de lezer afhaakt. Dus ...?

bewerkt door Team Aragorn
Geplaatst (bewerkt)

Ik doe het ook voor de owner. Maar voornamelijk voor mezelf :-)

En ik krijg ook geregeld mailtjes van anderen die van mijn logs genieten.

Dus ik zal me niet matigen ?

bewerkt door MarcoDomi
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...