Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hé, leuk draadje!

Een logje van mij, niet de allerleukste aller tijden, maar in de stijl zoals ik graag log.

Een kasteelroman

Hat was een regenachtige avond toen prinses S. Slaapster mij een telegram liet bezorgen door Gerrit de Postduif. Zij smeekte mij: Erbarremt u over my en myn benauwde veste. Ik zit achter slot en grendel en de deur is afgesloten met vier Leidse Sleuteltjes. Vier onverlaten, die zich ridder noemen, zijn er op hun paarden vandoor over bergen en langs dalen om de sleutels te verstoppen.

Dus als redder in nood mijn ijzeren ros van stal gehaald en mijn neus achterna gegaan. Al snel lieten twee ridders zich vinden, eigen schuld. Wie niet weg is, is gezien.
De twee andere deugnieten waren slimmer en hadden zich inmiddels verplaatst naar een plek net achter de horizon. Dus maar het beste paard van stal gehaald, de kracht van honderd paarden.
Gelukkig wassen die edele stinkerds (ridders of paarden?) zich zelden, dus op de geur afgaande heb ik ze uiteindelijk gevonden.

En zo kon ik vanmiddag met een goed gevulde sleutelbos richting de jonkvrouwe. Zij was bijzonder verheugd mij te zien en vroeg of ik mijn handtekening in haar dagboek wilde zetten. Maar kunt u de volgende keer iets eerder komen? Ik heb hier drie weken opgesloten gezeten.

Timespender, dank voor het avontuur!

Geplaatst

Mooi! Ik ben dol op kasteelromannetjes :thumbsup: Hoe heb je de Bonus gelogd?

Dit is een mysterie zonder bonus.

Barny, wat was jouw mooiste log die je hebt geplaatst?

Geplaatst

De leukste log bij een onze caches.

Tja,

anderen moesten eerst winkelen.. Ik was op het werk in Venlo. en de ene na de andere cache kwam online. En nee, ik kon niet eerder weg. Sterker nog. Zelfs later. toch maar even cachen nog voordat het middernacht is. Twee nieuwe caches in Well lagen op de route. En jawel daar nog 2 FTF's gescoord. Maar ondertussen was het dus middernacht toen ik in Cuijk bij de cachelocatie kwam.

Daar bleek niet de liturgische "Asperges me" van toepassing te zijn. Nee, het was meer "asperges M.E."

Een politiebusje stond op 10 meter van de cachelocatie met 2 agenten erin. Tsja. Effe twijfel. Wat zal ik doen. Even zeggen wat ik aan het doen ben. Of wachten tot ze mij benaderen, want recht voor hun neus opzichting rond gaan lopen en vanalles betasten leek mij een goede reden voor de heren agenten om mij eens effe lekker onder de loep te nemen.

Aangezien het middernacht was, was het op de cachelocatie ook redelijk donker. Even goed rondkijken. Nee, hier zie'k niets, zie'k daar wat? nee, ook niet.

Dan blijft er 1 plek over... En ja. Een huize aspergesinstallatie blijkt er gebouwd te zijn. Het witte goud, maar dan anders...

Nou heb ik ooit asperges gestoken. Dat steekwerk was hier niet nodig. Gelukkig maar.

Want mijn politiebegeleiding kwam meteen naar met toe toen ik de cache had. Dus melde ik quasi nonchalant dat ik me al afgevraagd had wanner zij kwamen kijken wat ik daar toch aan het doen was.

Ze zeiden meteen dat ik GPS schatzoeken aan het doen was. Het bleek dat ze vooral benieuw waren wat de schat was. Toen ze het logboekje zagen waren zij toch enigzins teleurgesteld. Zelf was ik uitermate tevreden met mijn vangst!

leuke cache weer. En een doordenkertje!

Geplaatst

De ME snapte het beter dan menig persoon die pretendeert “geocacher” te zijn

Schatzoeken en dan een koker met een armoedig papiertje te vinden is totaal geen schatzoeken maar puntjes verzamelen

Maar de CO vind het niet erg omdat hij ook een “puntje” er bij krijgt #zucht

Barny

Geplaatst (bewerkt)

Wij vinden de log leuk omdat eruit blijkt dat de vinder zich heeft verdiept in het onderwerp.

Het is ook een beetje een experiment. Zie:http://coord.info/GC479B1

Bij een traditional worden vaak de coördinaten in de GPS gezet en wordt gezocht zonder ook maar naar de titel en de tekst te kijken.

Omdat er veel cachers in een korte tijd naar de cache zijn gaan zoeken hebben bewoners kennelijk de politie gebeld.

De cache ligt bij een parkeerterrein op een sportpark. Daar zijn in ieder geval geen asperges te vinden.

En Barny, wij besteden over het algemeen veel tijd en aandacht aan onze caches. Dat zie je niet altijd terug in de logs.

bewerkt door Dagwacht
  • 2 weeks later...
Geplaatst

Ik constateer dat dit draadje een stille dood lijkt te sterven na 24 reacties. Dat kan toch niet waar zijn! Er moeten bij de tienduizenden log's toch wel meer de moeite waard zijn om hier te vermelden?

Kom op :clap::clap::clap: graaf in je geheugen en laat hier eens wat positieve input achter. :book:

PS; het gaat hier niet om de puntjesjagers discussie maar enkel om logjes in welke vorm dan ook, en die het waard zijn om gezien te worden.

Geplaatst (bewerkt)

Is het dan de bedoeling om gewoon linkjes naar goede logjes te plaatsen?

bewerkt door Heracross
Geplaatst
2.png Found it
02/Apr/2011

02-04-2011 / 13:05h

Even een stukje uit een dialoog ergens eind januari in huize Zuurtje ergens te Diepeveen tussen Annemarie en Fritz:

A: “ Ehh… Frits, waarom is het zo’n rommel in de keuken? ”
F: “ Hoe bedoel je Anne? ”
A: “ Nou, de koffie ligt op een hoop op het aanrecht, in de kast liggen de theezakjes los op de plank, en zelfs de zuurtjes liggen ineens los in de la, waar zijn alle opbergblikjes gebleven? ”
F: “ Mhh.. ja… die heb ik ergens voor nodig gehad ”
A: “ Dat is niet zo erg, maar je had dan toch ook gewoon een paar tuppeware doosjes kunnen pakken, staan er genoeg van in de kelder! “
F: “ Sorry, maar die zijn ook allemaal op. “
A: “ Nou jij bent ook een mooie, ik ga wel even naar de winkel nieuw halen… heb jij mijn schoenen ergens gezien? "
F: “ ….. Heb ik verloren in het bos “ icon_smile_blush.gif

Kortom, sinds half januari ligt de halve inboedel van Anne en Zuurtje verspreid door de bossen en langs landweggetjes tussen Boxbergen en Broekland… volg de trail en je komt het allemaal tegen icon_smile_wink.gif .

Vandaag beloofde volgens de weermannen een prachtige dag te worden, dus met mijn hond Sam, een gevulde rugzak en een boel goede moed richting Boxbergen vertrokken. Rond 11 uur op de parkeerplek was meteen duidelijk dat ik niet de enige was, want diverse als geocache voertuigen herkenbare auto’s stonden op de parkeerplek.

Ik heb de tocht geheel te voet afgelegd, en kan niet ander zeggen dan dat ik genoten heb. Genoten van het zonnetje, die ik er gratis bij kreeg, genoten van het bos dat weer voorjaarskleuren krijgt, genoten van de landerijen waar de route me doorheen voerde, maar vooral genoten van de caches soms heel klein, soms bijzonder groot icon_smile_wink.gif .
Diverse cachers tegen gekomen en gesproken, maar nergens in een soort file gekomen om een cache te zoeken.

En weer een micro, die gezien de locatie gepast is.

Bedankt Fritz, je hebt jezelf weer overtroffen.

D.L.

Geplaatst

Leuk draadje!

Persoonlijk probeer ik altijd te loggen met een verhaaltje van wat ik die dag -of bij die bepaalde cache- heb meegemaakt. Soms, zoals gisteren, ben ik op doorreis en zijn de logjes korter. Maar het komt geregeld voor dat ik netaan genoeg karakters heb om mijn verhaal te vertellen. In uitzonderlijke gevallen heb ik zelfs een Write Note nodig. Ook DNF-logjes schuw ik niet, omdat ik vaak toch wel voldoende moeite heb gedaan om een cache te vinden. DNF's log ik ook weer niet altijd. Da's afhankelijk van de moeite die ik in de zoektocht gestoken heb, en de bijzonderheid van de omgeving. Ik vind het leuk om de CO te laten weten wat ik van zijn/haar cache vond, ook als er iets aan mankeert. Ik probeer daar altijd eerlijk blijven zonder af te zeiken. En ik blader af en toe nog eens door mijn logjes, ik beschouw het als een soort van cache-dagboek zonder dat ik daar te sentimenteel over wil doen.

Bij mijn Stip-cache begrijp ik heel goed dat daar logjes als 'Snel gevonden' op komen, die stelt dan ook echt niet zoveel voor. Maar bij een paar andere caches vind ik het súper als mensen hun waardering uiten. Maar stoor me er daarentegen ook echt niet aan als er een 'Log volgt' staat die vervolgens nooit komt.

In dat verlengde trouwens zie ik liever een Write Note met op een later tijdstip een Found It. Dan krijg je als CO in elk geval een mailtje op het moment dat de werkelijke Found It log is geplaatst. Ook dat gister zelf nog gedaan bij een zestal caches.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...