macces Geplaatst 1 maart 2013 Geplaatst 1 maart 2013 (bewerkt) Deze zomer plannen wij een verblijf van een paar weken in Rusland, nl. Moskou en Sint-Petersburg.Ik heb al gezien dat er her en der in de steden liggen, maar vraag me af of het zo eenvoudig is als in België?Kan je ronddrentelen, opvallend-onopvallend zoeken? ...Heeft er iemand ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie reacties. 1 maart 2013 bewerkt door macces
jakkes Geplaatst 1 maart 2013 Geplaatst 1 maart 2013 Geen ervaring mee Maar zou in elk geval een verklaring in het Rus. meenemen met een uitleg wat Geocaching is en wat je aan het doen bent. 1
Flaker91 Geplaatst 1 maart 2013 Geplaatst 1 maart 2013 De TS = "Macces", jij bent "Jakkes"... Waar "Bakkes" vandaan komt, weet ik niet
antarctica Geplaatst 1 maart 2013 Geplaatst 1 maart 2013 Waarom moeten grappen uitgelegd worden, zucht .... Antarctica
de kikkers Geplaatst 1 maart 2013 Geplaatst 1 maart 2013 NIet zo zuchten hoor! Daar wordt je alleen maar heel moe van. Het is beter om even buiten wilde zwijnen te gaan tellen. Ik ga langzamerhand maar de riem pakken om de hond uit te laten. Misschien komen we Bobby nog wel tegen.
topzoekertje Geplaatst 1 maart 2013 Geplaatst 1 maart 2013 Deze zomer plannen wij een verblijf van een paar weken in Rusland, nl. Moskou en Sint-Petersburg. Ik heb al gezien dat er her en der in de steden liggen, maar vraag me af of het zo eenvoudig is als in België? Kan je ronddrentelen, opvallend-onopvallend zoeken? ... Heeft er iemand ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie reacties. Irisisleuk heeft vorige jaar een paar caches in Rusland gedaan. Misschien kun je het bij haar vragen.
Team Professor X Geplaatst 1 maart 2013 Geplaatst 1 maart 2013 Waarom moeten grappen uitgelegd worden, zucht .... Antarctica Oh? Was het een grap? Ik dacht aan een drie-hoeks-verhouding Zorg wel voor een goede vertaling want men is daar momenteel wat allergisch voor alles wat uit de hemel komt. Satelliet is спадарожнік en geen метэарыта
Sivota Geplaatst 1 maart 2013 Geplaatst 1 maart 2013 http://www.geocaching.com/profile/?id=1171693 -CJ- is een geocacher uit Rusland die redelijk wat in Europa heeft rondgereisd en goed de Engelse taal beheerst. Hij post af en toe op diverse Groundspeak forums. Schrijf hem eens aan, hij zal je ongetwijfeld iets over het geocachen in Rusland en zijn ervaringen in Europa (en de verschillen) kunnen vertellen. 1
Team Tabak Geplaatst 2 maart 2013 Geplaatst 2 maart 2013 Onze dochter was onlangs in Moskou en wilde graag de cache op het Rode Plein loggen..... Cachebeschrijving was in het engels. Dat is dus geen probleem. Hint was ook duidelijk, maar ter plekke niets kunnen vinden. Bovendien voelde zij zich wat ongemakkelijk in zo'n drukke omgeving, want nog steeds heb je het gevoel dat er ogen in je rug prikken, ook al is dat wellicht niet het geval. De volgende dag nog een keer terug gegaan met wat collega's, die ook wel even wilden zoeken, maar weer niets.... Toen naar ons gebeld en gevraagd of we even konden checken..... Cache twee dagen daarvoor op non actief gezet.... Dat was balen voor haar, want Moskou is nou niet bepaald bezaaid met caches en de afstanden zijn groot.....
Herman en Eugeni Geplaatst 2 maart 2013 Geplaatst 2 maart 2013 (bewerkt) Wij hebben in augustus 2011 in St. Petersburg 8 caches gedaan (1 multi, 1 earth,1 virutal en 5 tradionals), zonder problemen. Het is niet veel anders dan cachen in andere grote steden. Wel hebben we een FTF laten zitten omdat die op een beetje een besloten plek in een woonwijk lag waar we ons minder prettig bij voelden. Het probleem is dan natuurlijk ook dat we geen woord Russisch spreken en als men geen Frans, Duits of Engels spreekt, wij dus niet zouden kunnen verklaren wat we aan het doen waren.Wij vonden St. Petersburg absoluut zeer de moeite waard om te bezoeken.Zie ons vakantieverslag: http://www.piepenbroek.nl/2011_finland_1.html Sint Petersburg van 2 t/m 7 augustus 2 maart 2013 bewerkt door Herman en Eugeni 1
wizard4u Geplaatst 26 mei 2013 Geplaatst 26 mei 2013 Hallo, vorig jaar gedurende 2 bezoeken aan oskou een aantal caches gedaan. In de meeste gevallen zijn het platte zwarte doosjes met een magneet. IBij het Kremlin ben ik weggestuurd door de bewaking (voelde me als een spy from the west). Loggen kan in de meeste gevallen onopvallend. Niemand in de buurt is geinteresseerd. Veel suc6
chirurgijntjes Geplaatst 9 juni 2013 Geplaatst 9 juni 2013 Goedendag, Weet iemand hoe ik aan een kaart kom voor de Garmin Oregon 450T voor Rusland en Wit-Rusland. Of weet je ook hoe ik eventueel een Open Source kaart van die landen kan maken? Over een paar weken ga ik o.a. naar Moskou en St.Petersburg. Hartelijk dank
topzoekertje Geplaatst 9 juni 2013 Geplaatst 9 juni 2013 Op garmin.openstreetmap.nl kun je kaarten downloaden. Je kunt zelf een kaart samenstellen, maar ook een voorgedefinieerde kaart downloaden. Die van Rusland staat onder Azië.
Aanbevolen berichten