Sivota Geplaatst 2 maart 2013 Geplaatst 2 maart 2013 ........................ Ze beschrijven de caches die ze, meestal in een groepje, hebben bezocht in een aantal zinnen en vooral hoeveel lol ze samen hebben gehad................. Je hebt helemaal gelijk, dat vind ik ook altijd zo vreselijk om te lezen
Dagwacht Geplaatst 2 maart 2013 Geplaatst 2 maart 2013 (bewerkt) ........................ Ze beschrijven de caches die ze, meestal in een groepje, hebben bezocht in een aantal zinnen en vooral hoeveel lol ze samen hebben gehad................. Je hebt helemaal gelijk, dat vind ik ook altijd zo vreselijk om te lezen Begrijp me goed. Ik heb er geen probleem mee dat ze lol hebben, integendeel. Maar mag de cachelegger er ook een beetje lol aan beleven? 2 maart 2013 bewerkt door Dagwacht
antarctica Geplaatst 2 maart 2013 Geplaatst 2 maart 2013 Maak mooie fantasievolle caches, met een mooie pagina, fraaie waypoints en een goed verzorgd eindpunt en je krijgt (meestal) mooie logjes. Strooi flutcaches rond en je krijgt flutlogjes. Antarctica 2
Vlindertje Geplaatst 2 maart 2013 Geplaatst 2 maart 2013 Dat klopt. Creeer een belevenis en je geeft cachers iets om over te schrijven. Dagwacht doelt echter op logjes waarin je niets terugvindt van de belevenis die de cachemaker heeft gecreëerd. Voor batchloggers/nepcachers zijn caches slechts puntjes en jouw mooie fantasievolle cache, waarvan de eindcoördinaten bekend zijn, wordt over één kam geschoren met het bermprul, dat 5 minuten later en een halve kilometer verder wordt opgepikt. Het percentage flutlogjes is ook afhankelijk van de afstand tussen de cache en de parkeerplaats. Alleen mooie fantasievolle caches, die niet met de auto bereikbaar zijn, blijven flutlogjes bespaard. 1
Flaker91 Geplaatst 2 maart 2013 Geplaatst 2 maart 2013 Dat klopt. Creeer een belevenis en je geeft cachers iets om over te schrijven. Dagwacht doelt echter op logjes waarin je niets terugvindt van de belevenis die de cachemaker heeft gecreëerd. Voor batchloggers/nepcachers zijn caches slechts puntjes en jouw mooie fantasievolle cache, waarvan de eindcoördinaten bekend zijn, wordt over één kam geschoren met het bermprul, dat 5 minuten later en een halve kilometer verder wordt opgepikt. Het percentage flutlogjes is ook afhankelijk van de afstand tussen de cache en de parkeerplaats. Alleen mooie fantasievolle caches, die niet met de auto bereikbaar zijn, blijven flutlogjes bespaard. Mooi omschreven, ik denk dat dit inderdaad het geval is.
Dagwacht Geplaatst 3 maart 2013 Geplaatst 3 maart 2013 Gisteren vanwege afwezigheid niet meer op de laatste reactie van Vlindertje gereageerd, maar hij/ zij sloeg de spijker op z'n kop. Een mooie cache is geen garantie dat er geen batchloggers komen. Afgelopen week hebben weTrollstigen: På Norsk gedaan. Zijn we op dinsdag 5 uur mee zoet geweest en woensdag ook nog zo'n drie kwartier. En dan lees je een log waar een groepje cachers op een dag zo'n 10 caches hebben gedaan, waaronder deze. Ja, natuurlijk, alleen de eindcaches bezocht. Hetzelfde bij FL.EUR.LAND. Deze caches hebben bij ons een onuitwisbare indruk achtergelaten.
MacDD Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Wordt er nog een cache gezocht voor muti-loggen? Mag er wel 1 van mij ; STIP op Terneuzen. Staat op disabled, wilde er een geintje mee uithalen, maar die mag gerust worden gebruikt. komen er veel logs, is goed voor mijn stats.
Vlindertje Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Wordt er nog een cache gezocht voor muti-loggen? Mag er wel 1 van mij ; STIP op Terneuzen. Staat op disabled, wilde er een geintje mee uithalen, maar die mag gerust worden gebruikt. komen er veel logs, is goed voor mijn stats. Inmiddels heb ik een tiental spontane reacties ontvangen op het plan om het spel te verzadigen met puntjes. Daarbij enkele interessante ideeën en mogelijkheden waar ik nog niet aan had gedacht. Er komt waarschijnlijk een speciale site met een lijst van onbeperkt logbare caches. Meerdere 'puntenjagers' werken al volgens het plan aan hun statistieken. Hun tellers lopen gestaag op. Smet GC3JNGB is genoteerd, dus loggen maar! Gaat prima, ook al is de cache gearchiveerd.
Linkalovers Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 (bewerkt) @MacDD: Help eens even... Wie roept er nog maar “na 25 founds nog geen favo’s = archiveren”? Jij, als CO, schrijft zelf in deze cache: ”Een oninteressant potje bij een oninteressante boom op een oninteressante plek.” En toch al 2 Favo’s , ik snap het probleem niet. Daarmee is het “niet goed” dan “archiveren” probleem toch opgelost? 4 maart 2013 bewerkt door Linkalovers
MacDD Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 @MacDD: Help eens even... Wie roept er nog maar “na 25 founds nog geen favo’s = archiveren”? Jij, als CO, schrijft zelf in deze cache: ”Een oninteressant potje bij een oninteressante boom op een oninteressante plek.” En toch al 2 Favo’s , ik snap het probleem niet. Daarmee is het “niet goed” dan “archiveren” probleem toch opgelost? is niet mijn quote die van 25 logs. En die favo's? moet je eens kijken waarom ik ze heb gehad. Heeft ws te maken met mijn eiegn kruistocht tegen het potjepleuren in mijn woonomgeving. Dus die tellen niet mee.
Birdie.NL Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Van mij mag die teller nu wel weer uit de .com kop gesloopt worden. Dan kan de aandacht weer gaan naar het cachen zelf, een mooie wandeling, een intrigerende puzzel, een leuk plekje bezoeken, een ingenieuze cachebehuizing of verstopmethode.
Phoenix-night Geplaatst 4 maart 2013 Auteur Geplaatst 4 maart 2013 Dat van die 25 logs is mijn quote (zie mijn onderschrift). Overigens vind ik de term "potjepleuren" zeer fraai! PN
MacDD Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Van mij mag die teller nu wel weer uit de .com kop gesloopt worden. Dan kan de aandacht weer gaan naar het cachen zelf, een mooie wandeling, een intrigerende puzzel, een leuk plekje bezoeken, een ingenieuze cachebehuizing of verstopmethode. Nope, ik wil mijn aantalteller laten staan
Vlindertje Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Ook in België lopen de tellers op! Er worden zelfs nieuwe dagrecords gevestigd.
Linkalovers Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 (bewerkt) @PN: natuurlijk weet ik dat dat jouw slagzin is. Jarenlang hebben ‘we’ op deze website, ontelbare draadjes vol geschreven, wat nu wel en wat nu geen goede cache is. Hoe vaak hebben ‘we’ wel niet geprobeerd daar een formule voor te vinden, maar de ene na de andere theorie, bleek niet 100% waterdicht te zijn en werd dus uiteindelijk verworpen. Dus toch steeds “….na 25 founds….”? Zie hier een CO, die tijdens een moment van zelfbezinning, naar zijn eigen cache kijkt en denkt: nee….ja.…nee….nee, niet echt... ja, maar…. NEE, potver…. weg met die bende. En nadat hij 1000 strafregels “ik kan beter, ik weet het zeker” heeft geschreven, mikt hij zijn cache zo het archief in. Hulde zou je denken. Maar….. ……deze cache heeft wel 2 favo’s. Het maakt verder niet uit, waarom deze 2 zijn uitgedeeld ( en beslist ook niet door wie ), maar hoe ‘zit’ dat nu met “….na 25 founds….”? Geldt deze regel ook hier ( zij het omgekeerd )? Mag deze CO, deze cache zomaar archiveren, moet daar niet eerst een referendum over worden gehouden?........ .......Moeten we nu alweer FOEI naar de CO gaan roepen? Of moeten we misschien een nieuwe theorie gaan bedenken, bv zo iets als de string-theorie. En als we toch bezig zijn, kunnen we dan ook het nieuwe cachen niet gelijk integreren? Iets wat alles ‘dekt’ en iets waar we uiteindelijk misschien een nieuwe slagzin uit kunnen distilleren? Schrijft het voort……….op naar het volgende draadje @PN & MacDD: a.u.b. lezen met iets zout. ik heb het iets aangedikt,want anders was het niet leesbaar. 4 maart 2013 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten