Spring naar bijdragen

Duitse Geocacher Valt Uit Toren


team nessa

Aanbevolen berichten

In Duitsland is een cacher uit een schoorsteen gevallen.....

 

Magdeburg Geocacher stürzt von Schornstein

In Magdeburg ist ein 24-Jähriger beim Geocaching verunglückt. Wie die Polizei mitteilte, war der Mann am Sonnabendnachmittag auf dem Gelände des ehemaligen Reichsbahnausbesserungswerkes in Magdeburg Alt Salbke unterwegs. Dort kletterte er auf einen 22 Meter hohen Schornstein. Beim Abseilen sei der Mann dann abgestürzt und auf das Dach eines Industriegebäudes gestürzt, das sich neben dem Schornstein befand. Der Mann wurde dabei laut Polizei schwer verletzt. Er sei ins Krankenhaus gebracht und operiert worden.

Aus welcher Höhe der 24-Jährige, der aus Nordrhein-Westfalen stammt, abstürzte, war zunächst unklar. Der Mann war zusammen mit zwei weiteren Geocachern auf dem Gelände unterwegs. Geocaching ist eine elektronische Schnitzeljagd. Die Verstecke werden anhand geografischer Koordinaten im Internet veröffentlicht und können anschließend mithilfe eines GPS-Empfängers gesucht werden.

 

Bron: http://www.mdr.de/sachsen-anhalt/geocacher-verunglueckt100_zc-a2551f81_zs-ae30b3e4.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo word je meteen maar voor dood verklaard. Het is erg genoeg wat er is gebeurd, maar nergens in het artikel wordt geschreven, dat de man is overleden. Er staat, dat hij is opgenomen in een ziekenhuis en dat hij geopereerd is. En ook hier geldt weer, net als bij andere ongelukken. Het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid. Niemand vraagt aan jou of je van een 20 m hoge schoorsteen wilt abseilen.

 

En verder komen er bij iedere hobby of sport momenten voor dat het mis gaat. De EHBO posten van ziekenhuizen zitten zondagsmiddags vol met mensen, die op een voetbalveld gewond zijn geraakt, soms ernstig. En ook dat rennen achter een bal doe je geheel uit vrije wil.....

 

Dat neemt niet weg, dat het voor de betrokkene heel vervelend is. We wensen hem een snel herstel toe!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap de verwarring. Als je verunglückt letterlijk vertaald naar het nederlands wordt het verongelukt. Dat gebruik je als iemand het ongeluk niet heeft overleefd. Maar in het duits betekent het: heeft een ongeluk gehad. Hij heeft het ongeval dus gelukkig overleefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off-topic:

Eerst artikel lezen, dan titel maken?

Ik kan me van een aantal artikelen herinneren dat ze "verongelukt" ook als "een ongeluk gehad (maar wel overleefd)" gebruikten. Na een check op't internet bleek dat dat verkeerd gebruik van het woord is...

Verongelukken staat inderdaad gelijk aan niet overleven van een ongeluk.

 

On-topic:

Natuurlijk jammer dat er weer een cacher in het nieuws komt in een dergelijk bericht.

Ook al zal diegene hier waarschijnlijk niks van snappen: Beterschap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is gevallen omdat de ijzeren [trap]beugel waar hij zijn abseil-touw aan vastgemaakt had losgekomen is.

Typisch geval van " waar was de dubbele zekering?".

Volgens mij was de cache ook al gearchiveerd en zouden we hier moeten spreken over iemand die tijdens "urban exploration" gevallen is.

 

Zonnig spoor

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is gevallen omdat de ijzeren [trap]beugel waar hij zijn abseil-touw aan vastgemaakt had losgekomen is.

Typisch geval van " waar was de dubbele zekering?".

Volgens mij was de cache ook al gearchiveerd en zouden we hier moeten spreken over iemand die tijdens "urban exploration" gevallen is.

 

Zonnig spoor

Zuurtje

Dan zat zijn touw stom vast. Als ik hem aaan een trapbeugel vastzet en hij schiet los dan zit hij nog om de verticale beugel. Ik kan dan wel een stuk naar beneden kieperen, maar niet helemaal. Touw blijft dan achter de volgende sport haken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...