Kruimeldief Geplaatst 8 april 2004 Geplaatst 8 april 2004 He' kruimeltje toch, Gelukkig is jou reactie wel altijd standaard. Je laat regelmatig een wantrouwende indruk achter. Jij de zuivere eerlijke bikkel en de rest fouterik. Zo komt dat over. Als jij echt weet hoe het ontrafeld is, waar je niets van zegt te snappen, dan vind ik je conclusie weer iets te voorbarig. Jij weet weer hoe het zit. Het simpele feit dat er misschien wel honderd mensen broeden op die cache maar er zo weinig namen bij staan geeft toch te denken. Maar ik nodig je uit of jij het de huidige gegevens kunt. No hard feelings ; je kunt er heel mooi wandelen en lijkt in sommige opzichten op het mooie drenthse landschap; Nou, dat was niet mijn bedoeling in deze. Ik ben wantrouwig naar de mensheid, klopt, maar niet paranoia. Dat alleen maar ik zuiver en eerlijk ben en de rest de fouterikken is natuurlijk onzin. Ik ben echt geen heilig boontje en wil dat ook niet zijn trouwens. Je doet nu net alsof ik in al mijn 1900 postings hier een beetje de boel zit af te kraken en mezelf op de borst zit te timmeren. Ik reageer eigenlijk alleen maar op jouw korzelige antwoord dat degene die de sommetjes in een cachebeschrijving niet snapt, die moet maar de logs lezen, alsof die vol staan met spoilers. Dat is ietwat denigrerend toch? Ik vind echt sneu voor een cacheplaatser dat zijn cache minder waard wordt als men spoilers achtelaat in logs en op de bijgeleverde foto's. We hebben vandaag weer een halve dag in onze vernieuwde "de Schans" gestoken en als iemand in een log ook maar iets teveel schrijft is de clue weg en onze cache verpest. Zo'n log zal ik gegarandeerd deleten. Dat heeft niets met een brave hendrik of wat dan ook te maken. Dat heeft te maken met respect hebben voor de tijd en het werk dat een ander in zijn cache heeft gestoken. Van alle caches die we gevonden hebben vind je van ons niet een log met een spoiler. Bij de inmiddels ongeveer 500 foto's die we bij de logs hebben, vind je geen enkele spoilerfoto. Ook op de niet meer up to date zijnde kruimeldief.geocacher.nl zul je geen enkele spoiler tegenkomen. Aangezien ik een opleiding op MTSnivo achter me heb liggen met vakken als o.a. wiskunde, natuurkunde, scheikunde, meet- en regeltechniek en procestechniek, denk ik wel dat ik uit de sommetjes zou kunnen komen , maar ik praat niet altijd voor mezelf. Ik wil me ontspannen en als ik met al die formules bezig ben heb ik het gevoel alsof ik aan het werk ben Bah. Ik zelf zou gebaat zijn een legenda omdat ik steeds meer problemen krijg de symbolen uit elkaar te houden. We dachten eerst dat een andere bril wonderen zou doen maar dat is niet zo. Er schijnen meer mensen last van te hebben of krijgen. symboolblindheid ofzo Ook zijn er mensen genoeg die geen jota van wiskundige formules snappen en dan is het toch sneu dat ze alleen vanwege de omschrijving van een som en het ontbreken van een legenda, de cache moeten laten voor wat het is? Dit heeft niets met verstandelijke vermogen te maken. Ik dacht dat het voorstel van Lupardi om een legenda erbij te zetten goed gevonden is en een simpele oplossing dat weinig moeite met zich meebrengt en weer veel mensen een plezier doet. Lijkt me niets mis mee. Waarom nu zo doordrammen? Hetzelfde heb ik met Nederlanders die een Nederlandse cache geplaatst door Nederlanders in Nederland loggen in het Engels. Dat begrijp ik dus niet en dan snap ik ineens ook geen Engels meer. Dat is een irritant trekje van me maar in zie dat echt niet zitten. Een enkele cache is ook alleen maar in het Engels geschreven en als ik de cache wil lopen vraag ik gegarandeerd aan de Nederlandse plaatser een vertaling in het Nederlands. Trouwens, als ik cache doe ik dat niet allen. Ik hou niet zo van puzzlelen, daar heb ik de Fee weer voor en die zoekt liever een tussencache op of ontrafelt liever een raadseltje, puzzeltjes enz. Nee, geen wiskunde, dat kregen ze niet in Groningen. En ik wil niet nadenken, ik kijk naar de display van mijn GPS en speel wat met mijn gadgets. Ik hou niet van caches die geschikt zijn voor de Happy Vew. Geef mij maar caches voor de Jan Boerencarambalen publiek. Een paar kilometer wandelen, wat foto's zoeken, een extra waypointje invoeren. Wel of niet dit watertje oversteken. Kijken naar de omgeving. Mooi vogeltje hier, prachtig hertje daar. Lekker wat keuvelen onderweg, ieder 500 meter een rustpauze inlassen van een aantal minuten, beetje eten en drinken uit de rugzak zoeken, en een 100tal foto's knippen. Gewoon. De cache moet te vinden zijn, loggen en naar de volgende cahe en anders naar huis. We hebben één cache gevonden vandaag en dat is genoeg. Is de hond ook tevreden? prima. En.... als de bewuste cache verder ligt dan Apeldoorn dan komen we niet. We moeten voor het donker weer thuis zijn. Thuis, de dieren verzorgen en de inwendige mens, ff loggen, de juiste foto's erbij zoeken, ongeveer 8 per cache en dan naar bedje, om ff later weer voor de PC te kruipen en tot een uur of 3 op het forum soms wat onzin gaan zitten te verkopen. GRTZ en ook geen harde gevoelens hier.... Kruimeldief Niets is moeilijk als je het snapt, maar snappen en kunnen zijn twee verschillende dingen. Dus als je iets snapt hoeft dat niet te betekenen dat het makkelijk is.
Biertjuh Geplaatst 8 april 2004 Geplaatst 8 april 2004 Nou, dat was niet mijn bedoeling in deze........ enz....enz... Goh Kruimel wat ben je mild met je reactie, is alles wel goed met je Of heb je de cache vandaag zo snel gevonden dat die verkramping zijn intrede weer gedaan heeft en je dit verhaal met een glimlach zat te tikken In ieder geval herken ik je niet in dit epistel, misschien komt het omdat je bijna weer een jaartje ouder en dus wijzer bent, of de fee heeft je onder handen genomen Groetjes Ruud
Kruimeldief Geplaatst 8 april 2004 Geplaatst 8 april 2004 Nou, dat was niet mijn bedoeling in deze........ enz....enz... Goh Kruimel wat ben je mild met je reactie, is alles wel goed met je? Of heb je de cache vandaag zo snel gevonden dat die verkramping zijn intrede weer gedaan heeft en je dit verhaal met een glimlach zat te tikken. In ieder geval herken ik je niet in dit epistel, misschien komt het omdat je bijna weer een jaartje ouder en dus wijzer bent, of de fee heeft je onder handen genomen. Groetjes Ruud Hee vriend, niet stoken anders kom ik nu nog naar Amsterdam en zal ik je toch een driesel aan de oren geven..... De vlammenwerper kan niet steeds voluit staan Ruud. Ik moet nog wat benzine overhouden voor een volgende keer Trouwens, ik typ toch altijd met een lach. OK, het is wel een krampachtige lach, maar daar kan ik kiets aan doen. En de Fee heeft me niet terecht gewezen. Ze krijgt niets mee joh. Ze slaapt al weer vanaf 13:00 vanmiddag. Ik zal der zo wekken met wat voer. Weet je waarom ik mild ben? We zijn niet wezen cachen, we zijn met de vernieuwing van onze unavaillable "De Schans" bezig. En....... SBB Emmerschans vind het prima dat we er een cache verstoppen mits we op de paden blijven. Er wordt een nieuw (veen) natuurpark aangelegd, natuurlijk wel openbaar. Waar je niet mag komen is afgerasterd. Het wordt eigenlijk een totaal vernieuwde cache, langer, andere opdrachten en een ander verstopplek. Zit nog ff te dubben of we alle bestaande logs weghalen. Dus alle vrienden hier op het forum, neem er een van mij GRTZ Kruimeldief Is het toeval, dat toeval niet bestaat?
kapper Geplaatst 8 april 2004 Geplaatst 8 april 2004 Je kan ook overdrijven in het verzinnen van rekensommetjes enz. De cache moet voor iedereen te vinden zijn en niet alleen voor een aantal wiskundenerds. Juist! Alsof ik mezelf hoor praten. Weg met al dat onnodig ingewikkelde rekengeneuzel. Kijk, dat een plaatser tijdens het cache-traject wat vragen en daaraan gekoppeld wat sommetjes laat beantwoorden/uitrekenen om te voorkomen dat de cache-plaats ook vanachter de PC kan worden bepaald is prima. Maar maak het niet moeilijker dan nodig. Leef met vlag en wimpel maar hou het simpel !! 8-))
Peetee Geplaatst 8 april 2004 Geplaatst 8 april 2004 Het wordt eigenlijk een totaal vernieuwde cache, langer, andere opdrachten en een ander verstopplek. Zit nog ff te dubben of we alle bestaande logs weghalen. Om te voorkomen dat er allerlei logs verdwijnen zou je natuurlijk de cache natuurlijk ook gewoon als nieuwe cache kunnen aanmelden. Of werkt dat niet zo, dat de individuele cacher-statistieken met 1 verlaagd worden als de logjes weggehaald worden?
Kruimeldief Geplaatst 8 april 2004 Geplaatst 8 april 2004 Het wordt eigenlijk een totaal vernieuwde cache, langer, andere opdrachten en een ander verstopplek. Zit nog ff te dubben of we alle bestaande logs weghalen. Om te voorkomen dat er allerlei logs verdwijnen zou je natuurlijk de cache natuurlijk ook gewoon als nieuwe cache kunnen aanmelden. Of werkt dat niet zo, dat de individuele cacher-statistieken met 1 verlaagd worden als de logjes weggehaald worden? Verdorie, je kunt wel eens gelijk hebben PeeTee. Ik zal de logs laten staan. Hij komt gewoon als vernieuwd online. Anders moet ik deze ook al laten archiveren, en de startplaats, de parkeerplaats, moet ik dan weer opnieuw aanmelden bij Hawkeyes. Dat duurt waarschijnlijk langer en ik heb ergens gelezen dat vanaf eenzefde parkeerplaats niet meerdere caches mogen beginnen. En hij blijft "De Schans" heten, misschien met een toevoeging. Maar ook een volledig vernieuwde cache kun je als vinder van de oude weer opnieuw zoeken en loggen. Tenminste, dat zie ik wel vaker op cachepagina's GRTZ Kruimeldief De mensen verzetten zich heftiger tegen het dragen van bont dan tegen het dragen van leer, omdat het veiliger is om rijke dames aan te vallen dan een motorbende!
Team Kipje Geplaatst 9 april 2004 Geplaatst 9 april 2004 Nou, in het vervolg van deze discussie kan ik nog even wijzen op een (niet gevonden ) cache van gisteren: De Goede Reede 4. Vervolg de wandeling naar de zojuist berekende coördinaten Van het huis waar je nu voor staat is de eerste steen gelegd in het jaar= { Bij de resten van de stadsmuur staan ...|kanonnen In het "Stamphuus" werd vroeger de meekrapwortel gestampt en vermalen tot poeder dat diende als basis voor rode kleurstoffen, nog terug te vinden in het woord menie. De meekrapcultuur was tot 150 jaar geleden een van de belangrijkste middelen van bestaan voor de landbouw in deze streken. N 51°49.(|x 46)............ E 003°58.({-1211)............ Hier wordt zelfs gerekend met leestekens. Terwijl er toch genoeg letters in het alfabet zitten. En voor de duidelijkheid is er eerder in het traject al een 'x' bekend en wordt diezelfde 'x' in bovenstaand voorbeeld gebruikt voor vermenigvuldigen (tenminste, dat dacht ik gisteren)
Kruimeldief Geplaatst 9 april 2004 Geplaatst 9 april 2004 Precies, dat is weer zoiets. Zit totaal geen lijn in en tot mijn verbazing is het ding ook al gelogd door deze en gene. Zelfs door cachers die de vraagstukken niet hebben kunnen oplossen Gewoon die Pieter huppeldepup mailen en vragen om een "vertaling" Dat zijn caches die ik gewoon links laat liggen. Het is graag of helemaal niet. GRTZ Kruimeldief Hoe leger een hoofd, hoe meer men erin kan gieten.
Biertjuh Geplaatst 12 april 2004 Geplaatst 12 april 2004 Jeetje ben je een paar dagen weg en dan mis je toch een hoop!! Allereerst (en ertussen en erna en als laatste ook nog eens) @Kruimel: Fijn dat je de Schans kan/mag plaatsen. Alleen vind Ruud die driesel om zijn oren maar niks, hij heeft al last van zijn nek , dus svp beetje voorzichtig met hem. Hoop dat je de Fee ondertussen wel gevoerd hebt, zou anders niet best zijn. En wat betreft het verwijderen van logjes: Heb niet de moed! Helemaal naar Emmen gereden voor jouw cache, en dan wordt je log verwijdert Dat kan je niet maken En wat betreft de parkeerplaats: afgelopen weekend hebben we drie caches geprobeerd te zoeken die alledrie op dezelfde parkeerplaats begonnen. Waarbij van twee het begincoördinaat dus hetzelfde was. Dat moet dus geen probleem zijn. Plaats hem maar, dan hebben wij nog een leuke travelbug die graag naar huis wil Groetjes Marja
Twinlife Geplaatst 12 april 2004 Geplaatst 12 april 2004 Jeetje ben je een paar dagen weg en dan mis je toch een hoop!! Dus 1 tip NIET weggaan anders mis je een heel hoop gel*l op het forum. Gr Twinlife
Kruimeldief Geplaatst 12 april 2004 Geplaatst 12 april 2004 Jeetje ben je een paar dagen weg en dan mis je toch een hoop!!Allereerst (en ertussen en erna en als laatste ook nog eens) @Kruimel: Fijn dat je de Schans kan/mag plaatsen. Alleen vind Ruud die driesel om zijn oren maar niks, hij heeft al last van zijn nek , dus svp beetje voorzichtig met hem. Hoop dat je de Fee ondertussen wel gevoerd hebt, zou anders niet best zijn. En wat betreft het verwijderen van logjes: Heb niet de moed! Helemaal naar Emmen gereden voor jouw cache, en dan wordt je log verwijdert Dat kan je niet maken En wat betreft de parkeerplaats: afgelopen weekend hebben we drie caches geprobeerd te zoeken die alledrie op dezelfde parkeerplaats begonnen. Waarbij van twee het begincoördinaat dus hetzelfde was. Dat moet dus geen probleem zijn. Plaats hem maar, dan hebben wij nog een leuke travelbug die graag naar huis wil Groetjes Marja ja ja, ok ja, nee ok nee, ok nee ja, ok GRTZ Kruimeldief Ik was zo arm als kind dat, als ik geen jongetje was geweest, ik niets had om mee te spelen.
Nickx Geplaatst 8 april 2005 Geplaatst 8 april 2005 (bewerkt) Blijkbaar worden veel rekensommen nog opgezet/berekend met het "Meneer Van Dalen Wacht op Antwoord". Volgens een berichtje op internet wordt "Meneer Van Dale Wacht op Antwoord" niet meer toegepast dit zouden nieuwe internationale afspraken zijn. Misschien is het prettig als het rekensysteem waarmee de formule moet worden uitgerekend wordt vermeld. Eigenlijk zijn alle formules die je met MVDWOA uit moet rekenen fout (als dit er niet bij staat) Nickx Link naar bericht 8 april 2005 bewerkt door Nickx
Wilxlii Carrotte Geplaatst 8 april 2005 Geplaatst 8 april 2005 MVDWOA klopte toch al nooit, want de W (van worteltrekken-heel belangrijk) hoort meer naar voren. Het moet zijn MWVDOA. De zin luidt dus nu: Mijnheer Wortel Van De Olijke Antwoorden.
GPSiegurd Geplaatst 8 april 2005 Geplaatst 8 april 2005 Toen ik nog op school in Italië zat heb ik altijd geleerd dat wanneer je: A + B - C / D * E hebt, je gewoon van links naar rechts moest rekenen. Zo niet dan kwamen de haakjes tevoorschijn. Dus in de bovenstaande berekening krijg je in Nederland een andere uitkomst dan in Italië want je gaat eerst de D met de E vermenigvuldigen voor je begint aan de rest. Ik ben geen held in wiskunde dus corrigeer mij als ik het fout heb. Siegurd (die nog steeds de onopgeloste Cristal and Stones als meest dichtbij heeft staan op de Nearby List...)
Reintje de Vos † Geplaatst 8 april 2005 Geplaatst 8 april 2005 Toen ik nog op school in Italië zat heb ik altijd geleerd dat wanneer je: A + B - C / D * E hebt, je gewoon van links naar rechts moest rekenen. Zo niet dan kwamen de haakjes tevoorschijn. Dus in de bovenstaande berekening krijg je in Nederland een andere uitkomst dan in Italië want je gaat eerst de D met de E vermenigvuldigen voor je begint aan de rest. Ik ben geen held in wiskunde dus corrigeer mij als ik het fout heb. Siegurd (die nog steeds de onopgeloste Cristal and Stones als meest dichtbij heeft staan op de Nearby List...) <{POST_SNAPBACK}> Toevallig heb ik als onderdeel van mijn studie ook een graad als wiskunde leraar gehaald. Ik heb zelfs voor de klas gestaan tijdens een stage in Naaldwijk. (Misschien heb ik wel leden van de HCT in de klas gehad ) Daarom voel ik mij geroepen om even in te grijpen in het bovenstaande voorbeeld. Ik vind dat je zoveel mogelijk verwarring moet voorkomen. Hoewel A + B - C / D * E eenduidig is, is A + B - C * E / D duidelijker. Nog duidelijker wordt het als je haakjes plaatst: A + B - (C * E)/D. Het gebruik van nog meer haakjes maakt het nog duidelijker: A + B - ((C * E)/D). De haakjes zijn dus niet strikt nodig, maar het vergemakkelijkt wel het aangeven van de bedoeling. Dat is zeker het geval met (en ik gebruik nu even V voor het wortel teken) VA*B. Dat is namelijk niet V(A*, maar BVA. Ik ben het met een ieder eens dat, indien de cache niet gaat over rekenen, je moet proberen om een eventuele berekening zo eenvoudig mogelijk te houden en de kans op vergissingen te voorkomen. Persoonlijk heb ik nogal eens moeite met het maken van de sommetjes, omdat ik me regelmatig afvraag of de eigenaar wel weet wat de regels zijn.
Aanbevolen berichten