Spring naar bijdragen

Cachen In De Sneeuw


Diederikus

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Vroeguh moest je eerst een investering doen (een GPS kopen)om te kunnen cachen, dat houd in dat de mensen ten eerste voldoende geld er voor (over)hadden om te cachen dat ze daarvoor ook beter gekeken hadden wat cachen nu eigenlijkis, daarmee vanzelf ook veel meer van de do en donds wisten

Weet je dat zeker? Was het vroeguh niet zo dat je een GPS's had omdat dat zo'n handig apparaat is voor je (zeil)boot*, omdat je dat nodig had om in je groene pak door het bos te lopen of, zoals in mijn geval, een luxe kilometerteller voor je fiets wilt hebben.

 

 

De groep was daarom kleijnerdus de hufters/heefthooftjes/ langeteentjes waren er dan ook vanzelf minder,

 

Klop, maar ook aardige, begriphebbers, creatieven en sussers waren er ook minder. Als ik kijk naar oude caches, kan ik niet zeggen dat die uitblinken in creativiteit: Amsterdam en Leiden Urban of Dubble Dutch.

 

er werd nog geaccepteerdals er aangesproken werd op je cache(leggers)gedrag, de dooddoener "iedereencachet op zijn manier" bestond nog niet, de cacheboxs en zijn omgeving stondbij die groep nog in ere, men deed moeite om de cache zo te maken dat debezoeker door de cache vermaakt werd, affien zo kan je nog wel even doorgaan,vraag maar aan welke willekeurig cacher van voor 2006

 

Daar heb je wel gelijk in. In een kleine groep zie je meer sociale controle, maar ook meer bekrompenheid en daardoor minder originele ideeen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik blij ben met alle nieuwe ontwikkelingen, maar je zult moeten toegeven dat er nu veel meer creativiteit in het spelletje gestopt wordt dan toen.

 

p.s. In welke categorie val ik: Eerste cache gevonden in maart 2005, groundpeak inc. account in juni 2006 en mijn eerste zelfstandige cache was in juli 2007.

 

En natuurlijk er zijn ook wel neeuwbee cachers die welbegrijpen dat cachen niet om de aantallen gevonden/geplaatst gaat maar om hetechte plezier wat je beleeft bij het vinden van een mooie cache of het willenplezieren van mede cachers doormiddel van een mooie cache, maar de hoofdmootvan de nieuwe aanwas is helemaal geen aanwinst voor het geocachen in het algemeen .

 

De hoofdmoot van de nieuwe aanwas, en van de oude stompen, is gemiddeld. Dat is inderdaad geen aanwinst, maar levert ook geen schade op. En ik heb gemerkt dat beide ook mogelijk is: Een cacher die een prachtige cache maakt, maar wel een uur nadat ik een TB in zijn cache gelegd had de desbetreffende TB al gegrabt had.

 

* De importeur van Garmin is (of in ieder geval was) een bedrijf voor scheepselektronica.

 

Tc

bewerkt door technetium
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeguh moest je eerst een investering doen (een GPS kopen)om te kunnen cachen, dat houd in dat de mensen ten eerste voldoende geld er voor (over)hadden om te cachen dat ze daarvoor ook beter gekeken hadden wat cachen nu eigenlijkis, daarmee vanzelf ook veel meer van de do en donds wisten

/quote]

 

Wat knap dat je zoveel van mij weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Degene die caches vernielen zijn toch de ouwe stompen: cachers met 5000+ founds en meer. Dat zie je in de listings terug. Die willen scoren.

 

 

HUH sorry, bekrompenheid ten top

 

 

in de listing zie je niet wie er wil scoren dat zie je in de statestieken, veel micro's veel 1+1 * cache's wijnig foto's makend en in korte tijdspanne veel cache's rapen

 

oude stompen die zonder haast menige jaren cachen hebben met enkele cache's per week vanzelf meer founds dan neuwbee's die nog maar enkele jaren of maanden druk bezig zijn elk weekent statestiek verhogend met copy paste logs lekke trailkokers uit de modder graaien (om maar wat te noemen)

 

verder kijken dan bekrompenheid toelaat is wel lastig mischien maar niet verboden

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van jou een bewering van mijn een mening gestoelt op ervaringen wat ik meegemaakt en gezien heb dus wezelijk geen onzin mijnerzijds

 

 

blijf jij je oogkleppen maar houden

 

 

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd weer genieten als Barny losbarst. Hij vergelijkt tijdbeelden. En ik hoef het op details niet met hem eens te zijn, net zo min als elke streep op een tekening mooi hoeft te zijn. Daarom kan de tekening nog wel mooi zijn en het tijdsbeeld kloppen...

 

T-bones (E)

Barny! Ik heb inmiddels een Wit Bussie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...