Spring naar bijdragen

Naam Veranderen


GeoZeist

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

@rend, de mededeling van Geoman is nog geen week oud en gaat over werkzaamheden die deze dagen door de leverancier van het forum worden uitgevoerd. Geoman heeft daar geen controle over, maar geeft wel aan dat de werkzaamheden waarschijnlijk komend weekend hun beslag zullen krijgen. Wat moet hij nog meer vertellen? Hoe kan hij zijn medium beter in het spotlicht zetten?

 

Ik ken Geoman niet persoonlijk en laat mij nergens voor lenen. Wel stoor ik mij aan de goedkope stemmingmakerij door personen die deze site beschouwen als een soort overheidsvoorziening waar zij recht op hebben en die altijd perfect moet werken. Deze site is eigendom van iemand zoals jij en ik, een particulier met beperkte middelen, die al 10 jaar een drukbezocht forum overeind houdt waar iedereen gratis gebruik van mag maken. We zijn hier te gast en horen ons te gedragen. Wie dat niet kan moet ophoepelen en forumleden niet ergeren met het beledigen van onze gastheer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geoman heeft het in zijn postje alleen over een update. Die is inmiddels geweest maar heeft de problemen niet opgelost. Daarna is er geen melding geweest over wat dan ook.

Het topic over de upgrade is ook heel handig direct dicht gezet. Dus daar vragen stellen kan niet. En als er dan iemand een probleem meld gebeurd er niets. Is het dan vreemd dat mensen gaan zeuren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volkomen begrijpelijk dat het topic over de upgrade direct dicht is gezet. Het is immers een mededeling en geen discussiepunt.

 

Stel je voor dat jij jouw reactie direct na de mededeling van Geoman had gezet. Dan zou je toch een modderfiguur slaan?

 

Geoman schreef vrijdag:

 

"Dit weekend, hooguit volgende week, gaat Invision Power Services ons forum updaten. IPS is de software developer.

Doel van de update is o.a. het herstellen en toevoegen van features.

 

We staan in een wachtrij waardoor niet exact is aan te geven wanneer e.e.a zal plaatsvinden.

Vorige upgrades hebben ons geleerd dat het forum hierdoor enkele uren uit de lucht kan zijn."

 

Een reactie als:

 

"Geoman heeft het in zijn postje alleen over een update. Die is inmiddels geweest maar heeft de problemen niet opgelost. Daarna is er geen melding geweest over wat dan ook."

 

... slaat dan toch als een tang op een varken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je geeft zelf al eerder in dit topic aan dat de update afgelopen weekend al is gedaan. En aangezien er nergens gepraat wordt over meerdere update ben ik toch benieuwd waarom ik een modderfiguur sla.

Ik verwacht dat er een aantal files de verkeerde rechten hebben ingesteld. En ik verwacht niet dat dat met een update opgelost wordt. Ik denk dat het probleem is dat er niemand meer in het team zit die voldoende verstand van zaken heeft om het op te lossen... Dus misschien moet daar iets aan gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef nergens aan dat de werkzaamheden zijn voltooid. Als je goed leest voordat je reageert voorkom je dat je een modderfiguur slaat.

 

Merkwaardig dat jij verwacht dat de professionele ontwikkelaars van de forumsoftware er niet in zullen slagen de problemen met hun eigen product op te lossen. Dat er geen softwaredeskundige meer in het team zit is inderdaad een groot probleem en de oorzaak dat er buiten het forum niets meer werkt. De maker van deze site is helaas overleden en Geoman heeft geen goede en tevens betrouwbare opvolger kunnen vinden. Dat mensen die geen verstand hebben van programmeren dit niet snappen kan ik begrijpen, maar jij zou dit moeten weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlinder door gewoon op het forum beschikbaar te zijn en mee te doen als een geïnteresseerde geocacher. Dan krijg je vanzelf de aandacht en de credits als je het goed doet. Nu blijf ik het gevoel houden dat hij niet erg geïnteresseerd is in cachen en jij de kolen voor hem uit het vuur haalt. Misschien moeten wij een keer samen gewoon gaan cachen, je woont denk ik vlakbij. En samen praten over de hobby doet vele muren slechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel stoor ik mij aan de goedkope stemmingmakerij door personen die deze site beschouwen als een soort overheidsvoorziening waar zij recht op hebben en die altijd perfect moet werken. Deze site is eigendom van iemand zoals jij en ik, een particulier met beperkte middelen, die al 10 jaar een drukbezocht forum overeind houdt waar iedereen gratis gebruik van mag maken. We zijn hier te gast en horen ons te gedragen. Wie dat niet kan moet ophoepelen en forumleden niet ergeren met het beledigen van onze gastheer.

 

Er is natuurlijk wel een verschil tussen je eigen niet gedragen op een forum of op een normale manier je zegje doen.

Tijdens mijn werkzaamheden bij de forumhoster hadden wij een dikke 80.000 fora met ongeveer 1 miljoen gebruikers onder onze hoede en wij waren blij als onze gasten

op een normale manier hun zorgen of opmerkingen met ons deelden, dat vatte wij absoluut niet op als een belediging. De meeste admins zijn ook gewoon trots op hun forum en zullen er alles aan doen om het forum tip top in orde te hebben. En ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat Geoman dit niet voor ogen heeft.

Wat "dodelijker" voor een forum is wanneer gebruikers op hun tenen moeten gaan lopen om er maar voor te moeten zorgen dat een eventuele opmerking maar niet in het verkeerde keelgat schiet, en daar dragen opmerkingen als "zodat men zich weer eens lekker kan uitleven in kleingeestige stemmingmakerij" en "Wie dat niet kan moet ophoepelen" wel aan toe bij. Wees hier voorzichtig mee, gebruikers kunnen dan misschien wel niet zonder forum, maar een forum kan ook niet zonder gebruikers, dan ben je verder van huis....

 

Merkwaardig dat jij verwacht dat de professionele ontwikkelaars van de forumsoftware er niet in zullen slagen de problemen met hun eigen product op te lossen

 

De ontwikkelaars zullen ongetwijfeld de forumsoftware goed op de rail krijgen, maar daarmee heb je nog niet de geocache functies geimplementeerd die de gebruikers zou graag willen zien, dus hiervoor zal Geoman op zoek moeten naar een ontwikkelaar.

En het kan best zijn dat hij daar al lang naar op zoek is, ze liggen niet voor het oprapen.

 

de mededeling van Geoman is nog geen week oud en gaat over werkzaamheden die deze dagen door de leverancier van het forum worden uitgevoerd. Geoman heeft daar geen controle over, maar geeft wel aan dat de werkzaamheden waarschijnlijk komend weekend hun beslag zullen krijgen. Wat moet hij nog meer vertellen?

 

Geoman moet wat mij betreft helemaal niets, maar geen communicatie door de admin wordt door de gebruikers meestal wel als een "zwakte" gezien. De aankondiging was in principe goed, duidelijk verhaal en een slot erop. Een goede volgende stap zou geweest zijn dat hij de overige leden van het team van de voorderingen op de hoogte zou houden, en dat deze op hun beurt weer in een apart draadje eventueel met de gebruikers in conclaaf gaan. En dit moet gewoon op een open manier gebeuren, zonder modder gooien en zonder mensen gelijk als lastig weg te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum is gisteren gerenoveerd.

 

@Gerrit: Vrijdag liet Geoman weten dat het forum dit weekend wordt gerenoveerd en dat is gisteren gebeurd.

 

Ik geef nergens aan dat de werkzaamheden zijn voltooid.

 

Vindt je het erg als ik er nu niks meer van snap? :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum is gisteren gerenoveerd.

 

@Gerrit: Vrijdag liet Geoman weten dat het forum dit weekend wordt gerenoveerd en dat is gisteren gebeurd.

 

Ik geef nergens aan dat de werkzaamheden zijn voltooid.

 

Vindt je het erg als ik er nu niks meer van snap? :blink:

 

Dit dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovenstebeste @rend, waarom zou ik een handreiking afwijzen? Een handreiking is bedoeld om een ruzie bij te leggen en die is er niet. Er is onenigheid, een verschil van inzichten en meningen en daar wordt over gediscussieerd. Dat is alles.

 

@Team Tammo: de opmerkingen "zodat men zich weer eens lekker kan uitleven in kleingeestige stemmingmakerij" en "Wie dat niet kan moet ophoepelen" zijn geheel voor mijn rekening. Geoman heeft daar niets mee te maken. Het is mijn mening als forumbezoeker en het staat andere forumbezoekers vrij daar tegenin te gaan of hun schouders op te halen. En ik hoop dat mijn opmerkingen flink in het verkeerde keelgat schieten bij wie de schoen past.

 

Welke functies, die niet elders voorhanden zijn, willen de gebruikers graag zien? Ik kan mij goed voorstellen dat Geoman er niets voor voelt om tijd en moeite te steken in het bouwen van geocache-functies die al bestaan.

 

@Beukenootje & Flaker91: in welk opzicht zijn mijn opmerkingen strijdig met elkaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie weet wat Geoman met de site wil? Vind hij een forum genoeg of zijn er nog andere plannen. Uit het verhaal van vlindertje lijkt te komen dat er geen ideeen zijn. Wat ergens al bestaat hoeft niet op deze site?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...