Spring naar bijdragen

Een Gps Aanschaffen Maar Welke? Er Zijn Er Zoveel


ienniemieni

Aanbevolen berichten

goedemorgen,

 

Een vriendin wil samen met haar man een GPS aanschaffen. Ze zijn een keer dik verdwaald en dat willen ze niet nog is. Ook willen ze kijken of ze Geocachen leuk vinden.

 

De GPS moet kaarten bevatten. Liefst van heel europa ivm hun kampeervakanties

Makkelijk te bedienen zijn.

 

Ze kwamen zelf met e-trex 20 of de magellan explorist 310

 

 

Welke adviseren jullie? (ook buiten deze twee om.)

 

Alvast dank je wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Morguh!

 

Met de genoemde modellen heb ik geen ervaring.

Ik heb zelf een Dakota20. Hierbij moet je (voor zover ik weet) wel zelf een goeie kaart erop zetten (legaal kost dat (veel) geld).

Let er wel op dat "kaarten van heel Europa" veel GB's aan geheugen claimen.

Dus een GPS met extra microSD-slot is handig.

 

Hebben ze daar wel op gelet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Hierbij moet je (voor zover ik weet) wel zelf een goeie kaart erop zetten (legaal kost dat (veel) geld).

...

Met Openstreetmap zijn behoorlijke kaarten gratis te krijgen. Voor Nederland zijn ze net zo goed als de officiële kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Openstreetmap zijn behoorlijke kaarten gratis te krijgen. Voor Nederland zijn ze net zo goed als de officiële kaarten.

 

Kunnen die ook op elke GPS dan? Sorry ik ben een beetje blond?! Misschien ook handig voor mijn eigen oude beestje. (Garmin GPSMAP 60 CSX)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat openstreetmaps beschikbaar zijn voor Garmin via Garmin.openstreetmap.nl. De kaarten zijn alleen geschikt voor GPS-en die kaarten kunnen tonen, maar dat geldt voor nagenoeg alle GPS'en van Garmin. Ik weet niet of het kaartmateriaal ook op GPS'en van andere merken kan worden gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat je vrienden ook even het andere draadje op dit forum volgen (over de nut of noodzaak van GPS, smartphone, papieren uitdraai, etc)

 

In de Benelux zweer ik bij OpenFietsMap.

Daar bestaat ook een Europa-kaart van - die zou ik bij voorkeur op een SD-kaartje zetten gezien de omvang,

dus dat zou ik meenemen in de vereisten voor de GPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ienniemieni,

 

Welkom op het forum. De Kikkers hebben allebei een Garmin 60CSx. Die voldoet bij ons uitstekend. Een scout heeft niet meer nodig in het veld.

 

Maar je woont bij ons in de buurt, lees ik. Als je wilt, mag je langs komen om te bekijken hoe de 60CSx er uitziet hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duitsland alleen al is 1,53GB, dus even goed opletten! :P
Waarom?

Ik heb nu in mijn 60Cx een 8 gb kaart, met daarop de openfietsmap,in totaal 607 kaartdelen met een toraal van 3,99 gb.

Voordat ik uit de kaart van mijn gpsr fiets, ben ik wel 10 dagen op pad.

10 sets eneloops, waarbij een set niet eens op een dag leeg raakt.

De 60Cx wordt alleen op de fiets gebruikt, de Quest is voor in de auto en de Geko is voor een gast of voor nood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn garmin 60CSX pakt alleen maar een kaartje van ten hoogste 2Gb 4 of 8Gb leest hij niet meer.

Heb ik een verkeerde instelling of is hij gewoon te oud voor een grotere kaart ?

 

Ik dacht eens ergens te hebben opgepikt dat hij te oud is.

Maar heb je de laatste firmware er op staan. Dat kan eea wel eens verbeteren. Maar hoeft niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ienniemieni,

 

Welkom op het forum. De Kikkers hebben allebei een Garmin 60CSx. Die voldoet bij ons uitstekend. Een scout heeft niet meer nodig in het veld.

 

Maar je woont bij ons in de buurt, lees ik. Als je wilt, mag je langs komen om te bekijken hoe de 60CSx er uitziet hoor!

 

Lief kikkertje!

 

Ik kom snel een keertje langs het kikkerhuisje staat vast geprogrammeerd in me interne GPS. Nu nog even een gaatje in de agenda maken om naar de bezitter van de garmin 60 CSX te gaan kijken. De jouwe zal er wel het zelfde uitzien als de mijne!

 

Ik heb intussen nog niet echt een idee wat ik hun moet adviseren maar het moet iets worden met knopjes. en niet gelijk een godsvermogen kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...