Spring naar bijdragen

Kan Iemand Mij Dit Verklaren


rigo521

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

rigo521 Je hebt een PB.

Mogelijk kan dit draadje worden gesloten !!!

 

Ina, Bounce Team

 

Waarom?

 

 

Ik zal niet in zo'n situatie komen, maar denk dat ik hetzelfde zou doen. Als je bij al die caches bent geweest en je naam staat op de log, dan mag je ze toch online claimen? En degene die in dit geval het account gehouden heeft, heeft zijn naam gewijzigd, dus ook die naam staat niet op de log eigenlijk. Ik snap dat de TS in verwarring was, maar dit lijkt me duidelijk verhaal nu. En in dit geval zou ik het geheel begrijpelijk vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hoeft helemaal geen discussie te zijn.

Bij Groundspeak is het mogelijk om je accountnaam te veranderen en om twee accounts samen te voegen.

Echter niet om een account te splitsen of meerdere accounts vanuit één team account aan/bij te maken.

Wel is er de mogelijkheid om een nieuw account aan te maken en daar eerder gedane caches op te loggen.

 

Groundspeak geeft daar de volgende aanwijzingen over:

1. "Log any and all past finds and did-not-finds on the new team account using the date when you found the cache.

2. You may want to indicate this in your cache logs under the new username with a sentence like: "I am logging this old find under my new username." Those on the Watchlist will appreciate this type of information."

 

Bron: Link

 

Het is dus gewoon volgens de richtlijnen

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als iedereen nou eens besefte dat geocaching geen wedstrijd is zou er ook helemaal geen discussie zijn. Er zouden geen draadjes worden geopend over aantallen 'founds', vermeende spelregels die aan de laars worden gelapt (mag dit zomaar?) en zaken die niet in de haak zouden zijn. Je kunt zoveel accounts openen als je wilt en caches zo vaak loggen als je wilt. Als je het aantal 'founds' als score in een wedstrijd beschouwt, neem dan een paar dagen vrij en zet ook je familie aan het werk om in ploegendienst je eigen voortuincache 100.000 keer als 'found' te loggen. Maak vervolgens een banner aan om jezelf tot wereldkampioen uit te roepen. Niemand die het werkelijk interesseert en GroundSpeak nog in het minst.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zou je net zoveel lol hebben om ze een tweede keer te doen?

Voor mij is dan de verrassing eraf.

Dat vind ik wel een relevante en goede reden om alles nogmaals te loggen als je om wat voor reden dan ook een nieuw account maakt.

Je gaat dan niet per ongeluk naar een cache die je al eerder hebt gelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de moraalridders denken weer van zich te moeten laten horen met hun eigen regeltjes, bekrompen meningen en vakjes denken. "Iedereen die een account splitst is puntjes jager", tuurlijk! :thumbdown:

 

+Misschien zouden mensen meer moeten denken in de trant van de Kikkers, post 16. :thumbup:

Ik ken de betrokkenen zelf niet, maar ben van mening dat indien de topicstarter eerst eens contact had gezocht met hen i.p.v. het spelersaccount te noemen er een hoop ruis niet was ontstaan en er geen voedingsbodem voor de puriteinen was geweest.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken, het gaat niet om de spelregels, want die zijn rekbaar. Het gaat er om of je statistieken belangrijk vindt. En als dat zo is, dan is dat jouw goed recht. Mij interesseert het helemaal niet. Dat mag ook.

 

En Vlindertje, ben jij niet de persoon die helemaal niet (meer) logt op de site? Dus geen puntenverzamelaarster. Wel mist de CO misschien een leuke foundlog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...